obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Gondelier
Ruud van Munster schreef:

Jammer dat het zo loopt. Het sterkt me wel in mijn huidige aanpak met de combinatie 7581 - 7490. Ik ben best ook wel een hobbyist/onderzoeker, maar wil wel graag dag en door een stabiele situatie. Op deze manier gebruik ik van beide de sterke kanten. Als ik je zo hoor, zou ik ook de zaken als DHCP en degelijke misschien beter kunnen overhevelen naar de 7490. Hoewel na jullie laatste adviezen, heb ik de problemen die ik toen had wel kunnen oplossen (devices die een vast IP adres nodig hebben, dat adres zelf geven en niet vast via DHCP).

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruud, wat is het voordeel om een 7490 aan een 7581 te knopen. Gaat het dan om een beter WiFi of zo ..... Of gaat het bij jou er om dat je dan de 7581 uit kan testen ?? Ik kan me zo voorstellen dat zoals ik diverse telefoons FritzFon, diverse Repeaters 1750E's en Dect200ers gebruik ik niet aan de 7581 moet denken. Maar ieder zijn keuze hoor alleen mijn vraag is het waarom ?? Ik gebruik nog trouw de 7490 en ja met BETA'S die soms ook problemen geven.

P.S.
Mijn zoon, die bij een wereldwijd bedrijf werkt, had vrijdag 8/6 een complete internet storing. Geen video conferencie, geen telefoon, geen VPN verbinding en natuurlijk geen internet. Zakelijke HD gebeld en dezelfde dag monteur aan de deur. Ja Ja je raad het al, 7490 kapot, monteur heeft een nieuw 7581 modem geplaatst, backup terug van de 7490 op de 7581. En de monteur was daarna heel snel weg. VPN werkt niet, portforwarding werkt niet, Dect telefoon problemen. Maandag is monteur terug geweest, ja hij wist het ook niet meer want een 7490 kan hij niet leveren en de 5490 heeft hij geen opdracht voor. Ik heb Marktplaats voor hem afgezocht en ga morgen een 7490 voor hem ophalen. Ik besef dat er geen provider is die beter is dan xs4all maar het geeft wel te denken waar ook AVM mee bezig is.
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
loekf
Vandaag klapte om 08.10 DSL eruit, volgens XS4ALL was er niets mis met de lijn, maar zou het modem (7581) kunnen zijn.

Om 9.20 deed ie het ineens weer. Eerste keer dat ik dit zie. Kan natuurlijk weer een nieuwe 7581 laten komen.

Normaal is de verbinding rete-stabiel.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf
Nog iets leuks, ik zie dat mijn adres volgens fourstack 222 Mbps ondersteund ZONDER pair bonding.

Hoe kan dat ?

Hmm... toch iets van onderhoud in de (wijk)centrale gezien feit dat DSL down was vanmorgen.

Zit alleen op het werk, dus kan niet zien hoe snel het modem ingetraind is.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Marcel
Het blijft raar dat omgeruilde modems terug moeten naar Xs4all op straffe van een boete.

Daar moeten toch nog werkende tussen zitten aangezien die uit een werkende situatie komen.

Het fetisjisme waarmee Xs4all perse de 7581 wil pushen wordt niet geƫvenaard door AVM met een werkend product.

Anderhalf jaar na introductie is nog steeds geen definitieve versie van de firmware en de klanten van Xs4all hebben nog steeds last van slordigheden van de zijde van AVM.

Ik gebruik ondertussen ook de 7581 maar die mag alleen telefonie/DECT en WiFi verzorgen en de rest gaat via een betrouwbaarder device.

Nu FritzOS 7 niet op tijd klaar is dat wederom een blamage voor AVM en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn.
 
loekf

Quote

Marcel schreef:

Het blijft raar dat omgeruilde modems terug moeten naar Xs4all op straffe van een boete.

Daar moeten toch nog werkende tussen zitten aangezien die uit een werkende situatie komen.

Het fetisjisme waarmee Xs4all perse de 7581 wil pushen wordt niet geƫvenaard door AVM met een werkend product.

Anderhalf jaar na introductie is nog steeds geen definitieve versie van de firmware en de klanten van Xs4all hebben nog steeds last van slordigheden van de zijde van AVM.

Ik gebruik ondertussen ook de 7581 maar die mag alleen telefonie/DECT en WiFi verzorgen en de rest gaat via een betrouwbaarder device.

Nu FritzOS 7 niet op tijd klaar is dat wederom een blamage voor AVM en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn.


Bij mij thuis is dus wel een wonder gebeurd, modem (7581) traint nu op 222 Mbps in. Blijkbaar heeft er toch iemand in de wijkcentrale zitten rommelen vanmorgen en sta ik nu op een andere kabel/ader. Let op.. zonder pair bonding.

Ik heb trouwens een 7590 bij bol.com besteld om komend weekend eens te kijken wat er nou beter/anders is met dit modem. Vooral om de mesh functionaliteit die hier wel in zit.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Roger

Quote

Gondelier schreef:
[...] maar het geeft wel te denken waar ook AVM mee bezig is.
Primair met drie dingen: Fritz!OS 7, Fritz!OS 7 en Fritz!OS 7. Ze hebben bijna alles op deze ene kaart gezet.

Quote

Marcel schreef:
Nu FritzOS 7 niet op tijd klaar is dat wederom een blamage voor AVM en zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn.
Ik ben bang dat je gelijk zult krijgen. Afgaande op wat ik op het Duitse IP Phone Forum lees, is Fritz!OS 7 nog bepaald niet af. Maar met het oog op de CEBIT heeft men het bij AVM kennelijk noodzakelijk geacht om aan te kondigen dat Fritz!OS 7 in juli verschijnt. Dat zet de zaak behoorlijk op scherp. Voor de kwaliteit van de release moet worden gevreesd.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

loekf schreef:
Bij mij thuis is dus wel een wonder gebeurd, modem (7581) traint nu op 222 Mbps in. Blijkbaar heeft er toch iemand in de wijkcentrale zitten rommelen vanmorgen en sta ik nu op een andere kabel/ader. Let op.. zonder pair bonding
Ik denk eerder in de straatkast (jouw wijkcentrale is veel te ver weg voor deze snelheid). Misschien ben je overgezet naar een lijnkaart met supervectoring of is er een DSLAM firmware update geweest. Je hebt nu profiel 30a, neem ik aan? Wat was je sync tot vanochtend?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
loekf

Quote

Roger schreef:

Quote

loekf schreef:
Bij mij thuis is dus wel een wonder gebeurd, modem (7581) traint nu op 222 Mbps in. Blijkbaar heeft er toch iemand in de wijkcentrale zitten rommelen vanmorgen en sta ik nu op een andere kabel/ader. Let op.. zonder pair bonding
Ik denk eerder in de straatkast (jouw wijkcentrale is veel te ver weg voor deze snelheid). Misschien ben je overgezet naar een lijnkaart met supervectoring of is er een DSLAM firmware update geweest. Je hebt nu profiel 30a, neem ik aan? Wat was je sync tot vanochtend?


Ik zit nu op het werk, dus kan ik niet zien. Tot vanmorgen was het 112 Mbps up/33 Mbps down.

Wijk kast staat niet zo heel ver weg hoor, schat paar honderd meter. Parkje aan de overkant van de weg.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Marcel
"Wijk kast" is niet de juiste term en liever straatkast gebruiken. Wijk wordt meestal gebruikt in combinatie met centrale. De DSL kabel uit de wijkcentrale loopt via de straatkast naar jouw aansluiting. Als een straatkast wordt opgewaardeerd dan komt de DSLAM in de kast te hangen en die hangt weer aan een snelle verbinding en dat is dan een glasvezel.

Als jij van de wijkcentrale wordt overgezet naar de straatkast wordt jouw verbindingsafstand veel en veel korter want het deel naar de wijkcentrale vervalt. Hierdoor krijg je ook een hogere mogelijke snelheid.
 
loekf

Quote

Marcel schreef:

"Wijk kast" is niet de juiste term en liever straatkast gebruiken. Wijk wordt meestal gebruikt in combinatie met centrale. De DSL kabel uit de wijkcentrale loopt via de straatkast naar jouw aansluiting. Als een straatkast wordt opgewaardeerd dan komt de DSLAM in de kast te hangen en die hangt weer aan een snelle verbinding en dat is dan een glasvezel.

Als jij van de wijkcentrale wordt overgezet naar de straatkast wordt jouw verbindingsafstand veel en veel korter want het deel naar de wijkcentrale vervalt. Hierdoor krijg je ook een hogere mogelijke snelheid.


Blijkbaar is KPN bezig met de uitrol van Vplus:

https://channelconnect.nl/voipdossier/2018/05/07/kpn-wholesale-noemt-introductiedatum-vplus-2/

KPN Wholesale biedt vanaf 24 mei hogere snelheden via de VDSL-technologie Vplus. Met de nieuwe access-techniek zijn 200 Mbps download en 30 Mbps upload haalbaar over een enkele koperlijn, aldus de wholesale operator.

De uitrol is volgens KPN Wholesale in volle gang en vanaf 24 mei is Vplus op ruim 620.000 adressen in Nederland bestelbaar. Dat aantal zal in de loop van 2018 nog verder toenemen, aldus KPN. De operator denkt dat het op termijn mogelijk is om met de ontwikkelingen van de technologie zelfs 1 Gbps te kunnen behalen via de combinatie van glasvezel en koper.

"Meerdere chipsets ondersteunen Vplus maar volgens KPN werkt een Broadcom-chipset die 35MHz ondersteunt momenteel optimaal. In de toekomst verwacht KPN ook andere chipsets te kunnen ondersteunen maar vooralsnog raadt de operator de chipsets aan van Broadcom"

Het noemen van Broadcom is wel interessant. Zowel de Nexperia en de 7581 gebruiken Broadcom chipsets. De 7590 en oudere Fritzen gebruiken
Intel en/of Lantiq.

Denk dat ik m'n net bestelde 7590 maar weer terugstuur... en nog maar even verder ga met "het beste modem" van XS4ALL.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie