obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
RuudvanMunster

Quote

Gondelier schreef:

Ruud van Munster schreef:

Jammer dat het zo loopt. Het sterkt me wel in mijn huidige aanpak met de combinatie 7581 - 7490. Ik ben best ook wel een hobbyist/onderzoeker, maar wil wel graag dag en door een stabiele situatie. Op deze manier gebruik ik van beide de sterke kanten. Als ik je zo hoor, zou ik ook de zaken als DHCP en degelijke misschien beter kunnen overhevelen naar de 7490. Hoewel na jullie laatste adviezen, heb ik de problemen die ik toen had wel kunnen oplossen (devices die een vast IP adres nodig hebben, dat adres zelf geven en niet vast via DHCP).

------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruud, wat is het voordeel om een 7490 aan een 7581 te knopen. Gaat het dan om een beter WiFi of zo ..... Of gaat het bij jou er om dat je dan de 7581 uit kan testen ?? Ik kan me zo voorstellen dat zoals ik diverse telefoons FritzFon, diverse Repeaters 1750E's en Dect200ers gebruik ik niet aan de 7581 moet denken. Maar ieder zijn keuze hoor alleen mijn vraag is het waarom ?? Ik gebruik nog trouw de 7490 en ja met BETA'S die soms ook problemen geven.

P.S.
Mijn zoon, die bij een wereldwijd bedrijf werkt, had vrijdag 8/6 een complete internet storing. Geen video conferencie, geen telefoon, geen VPN verbinding en natuurlijk geen internet. Zakelijke HD gebeld en dezelfde dag monteur aan de deur. Ja Ja je raad het al, 7490 kapot, monteur heeft een nieuw 7581 modem geplaatst, backup terug van de 7490 op de 7581. En de monteur was daarna heel snel weg. VPN werkt niet, portforwarding werkt niet, Dect telefoon problemen. Maandag is monteur terug geweest, ja hij wist het ook niet meer want een 7490 kan hij niet leveren en de 5490 heeft hij geen opdracht voor. Ik heb Marktplaats voor hem afgezocht en ga morgen een 7490 voor hem ophalen. Ik besef dat er geen provider is die beter is dan xs4all maar het geeft wel te denken waar ook AVM mee bezig is.


Ik werkte met veel genoegen met de 7490. Maar toen bestelde ik (eind 2016) pair bonding om sneller internet te hebben. En dan ontkom je niet aan de 7581. Dus ik gebruik de 7581 voor de ADSL verbinding. Dat doet ie voortreffelijk. Gelukkig had ik de 7490 niet weg gedaan. Overigens op aanraden van een XS4ALL medewerker die vertelde dat de 7490 nog goud waard ging worden. "Een van de beste modems ooit door AVM gemaakt." Omdat DECT met de 7581 absoluut niet werkte, heb ik een 7369 in bruikleen gehad. Die deed het bonding stuk bijna net zo goed als de 7581, had werkende DECT, maar helaas geen 5G WIFI. Daar heb ik toen ruim een half jaar mee gewerkt tot de 7581 acceptabele DECT kreeg. Maar na zo'n 3 maanden heb ik DECT en WIFI van de 7581 uitgeschakeld en overgebracht op de 7490. Soms heb ik er spijt van dat ik niet ook de DHCP heb overgezet. Want daarin zaten ook glitches waar ik nu workarounds voor heb.

Zo werkt DHCP niet stabiel op de 7581 als je een ander basis adres kiest dan 192.168.178.x …. Kennelijk worden er "onder water" "hard gecodeerde" IP adressen gebruikt. Na al dat gedoe heb ik nu een situatie die ik behoorlijk leefbaar vind. Aanvankelijk experimenteerde ik vrolijk mee. Maar nadat ik telefoontjes miste (ik was toen nog zzp-er) was ik er wel klaar mee. Vandaar deze nu al wat langer gebruikte "tijdelijke oplossing".
 
RuudvanMunster
Overigens de laatste weken vaker last van onderbrekingen: verbreken van de verbinding en opnieuw verbinden. Zonder dat de logging meer meldt dan dat er een fout bericht is verstuurd....
 
tubejack


2,5 jaar terug begonnen met een 7369. 2 maanden later bleek pair-bonding beschikbaar. Maar dat was niet stabiel te krijgen. Volgens KPN lag het dat na 3 metingen aan het modem. Volgens mij omdat pair-bonding 2 jaar terug nog in de kinderschoenen stond.

Dus het werd een 7581. We zijn in de centrale op een gegeven ogenblik op een andere DSLAM poort gezet en er kwam een nieuw ISRA punt en nu was VDSL pas echt zeer stabiel. M.a.w. het was uiteindelijk een 3 ledig probleem, de lengte en kwaliteit van de datalijnen, de fysieke aansluiting van de lijn én het modem.

Na het laatste gedoe met forwarding met de 7581, heb ik maar weer een 7369 teruggezet. Dat gaat wonderlijk goed. Alles gaat veel soepeler, netwerktabellen etc worden goed bijgewerkt. Voorheen kreeg ik nog wel eens een netwerk time-out als ik aan mijn web site werkte. Helemaal geen last meer van. WiFi wordt al 2 jaar door een 1750E verzorgd.

Het geeft rust, om verder uit te zoeken wat in mijn situatie nu het beste is.

P.s. er staat een 7369 en een Fon C5 voor maar €50 op MP Bye-happy. Sorry is al weer weg.....
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

2,5 jaar terug begonnen met een 7369. 2 maanden later bleek pair-bonding beschikbaar. Maar dat was niet stabiel te krijgen. Volgens KPN lag het dat na 3 metingen aan het modem. Volgens mij omdat pair-bonding 2 jaar terug nog in de kinderschoenen stond.

Dus het werd een 7581. We zijn in de centrale op een gegeven ogenblik op een andere DSLAM poort gezet en er kwam een nieuw ISRA punt en nu was VDSL pas echt zeer stabiel. M.a.w. het was uiteindelijk een 3 ledig probleem, de lengte en kwaliteit van de datalijnen, de fysieke aansluiting van de lijn én het modem.

Na het laatste gedoe met forwarding met de 7581, heb ik maar weer een 7369 teruggezet. Dat gaat wonderlijk goed. Alles gaat veel soepeler, netwerktabellen etc worden goed bijgewerkt. Voorheen kreeg ik nog wel eens een netwerk time-out als ik aan mijn web site werkte. Helemaal geen last meer van. WiFi wordt al 2 jaar door een 1750E verzorgd.

Het geeft rust, om verder uit te zoeken wat in mijn situatie nu het beste is.

P.s. er staat een 7369 en een Fon C5 voor maar €50 op MP Bye-happy. Sorry is al weer weg.....



Ik heb de bruikleen 7369 nog steeds hier staan. Wel een veilig gevoel. Maar het feit dat ik nog geen seintje van XS4ALL heb gehad hem terug te sturen is misschien een indicatie dat ze de dossiers van 7581 nog niet aan het sluiten zijn...
 
tubejack

Quote

RuudvanMunster schreef:
Ik heb de bruikleen 7369 nog steeds hier staan. Wel een veilig gevoel. Maar het feit dat ik nog geen seintje van XS4ALL heb gehad hem terug te sturen is misschien een indicatie dat ze de dossiers van 7581 nog niet aan het sluiten zijn...


Ik heb wel een idee wat ik wil. De 7581 kan in bridge mode.
Maar eigenlijk is het niet zo handig. Ik wil deze box gewoon via IP kunnen benaderen. Ik laat hem DECT doen en IPTV de rest van het netwerk, Servers, LAN en WiFi veilig via een router achter de Fritzbox. Maar dan moet ik gaan stoeien met kabels of met Vlan's. Voordeel is dan ook dat XS4ALL gewoon support kan geven. Mooi klusje voor de vakantie. Mijn vrouw heeft laatst ook geholpen met UTP bij de buren te trekken. Ging perfect Wink
 
Satfreak1969
Beste allen

Sinds 6 juni 2018 ben ik overgezet van 100 Mb naar 500 Mb en heb ik de FritzBox 7581 erbij gerkregen

Echter is het al diverse keren gebeurd dat de verbinding spontaan wordt verbroken.
Hier heb ik voorheen nooit last van gehad !

In de FritzBox zie ik dat het afgelopen vannacht ook weer is gebeurd.

IPv4, connected since 21.06.2018, 05:41 o'clock
IPv6, connected since 21.06.2018, 05:41 o'clock


Maar ook zie ik deze meldingen:

IPv6 Internet connection was cleared; prefix no longer valid
PPPoE error: Timeout. ([Message])
Timeout during PPP negotiation.

Is dit een 7581 probleem ???
 
richard01

Quote

RuudvanMunster schreef:

Overigens de laatste weken vaker last van onderbrekingen: verbreken van de verbinding en opnieuw verbinden. Zonder dat de logging meer meldt dan dat er een fout bericht is verstuurd....



Na 2 maanden stabiel draaien ging de 7581 in 1 keer elke dag rebooten cq. een nieuw adres ophalen. Thuis niets veranderd. Dit is sinds 2 weken. Contact gehad met de helpdesk.... enorm verrassende oplossing is een Factory Reset. Alweer! En hè, het is nu stabiel.
Hoe kan het dat na een factory reset de problemen zijn opgelost? Althans de eerste 4 dagen. Dit lees je nml overal. Wat klopt er niet aan de firmware? Ik realiseer me dat AVM een naam heeft hoog te houden in het uitbrengen van buggy software/firmware.
Als F!OS 7 buggy is ben ik na 24,5 jaar weg! 2 jaar alleen maar problemen, het stopt een keer.
Emmer. Loopt vol. First Less Internet ...
Leveranciers management, hoe moeilijk is dat? Oh ja, daar heb je nul technische kennis voor nodig, maar 100% contractuele kennis. Ik stop nu. Wat een product met fouten. Sinds 2 jaar.
Conclusie: test eens je producten die je uitbrengt! Hoe moeilijk is dat? Onderbouwing met voorbeelden en screenshots is crossed post.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
richard01
In het kader van AVG. Ik heb niets voorbij zien komen in deze van xs4all losstaande groep. Als gebruiker van deze nieuwsgroep geef ik geen enkele toestemming naw gegevens of elke andere gegevens te delen.
Als ik of wij dinsdag 26 juni geen antwoord hebben vwb AVG meld ik deze site/xs4all aan. Daarna loopt het zoals het loopt. Ik kijk er naar uit.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
jabesse

Quote

richard01 schreef:

In het kader van AVG. Ik heb niets voorbij zien komen in deze van xs4all losstaande groep. Als gebruiker van deze nieuwsgroep geef ik geen enkele toestemming naw gegevens of elke andere gegevens te delen.
Als ik of wij dinsdag 26 juni geen antwoord hebben vwb AVG meld ik deze site/xs4all aan. Daarna loopt het zoals het loopt. Ik kijk er naar uit.


Kijk eens onderaan deze pagina, in de zwarte balk, bovenste regel, rechts? Daar kun je op klikken.
 
Marcel
Waarom stop je dan ook die gegevens erin. Voornaam/fantasienaam, wachtwoord en e-mail adres is alles wat nodig is om hier aan deze gebruikersgroep mee te kunnen doen.

Deze pagina moet nog bijgewerkt worden: http://www.gebruikers.eu/privacy.php
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie