obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

Ik zou zeggen, lees deze IEEE tutorial eens. Wat AVM onder Mesh verstaat, lijkt er wel op maar is feitelijk iets anders [1]. Maar dan nog is dat strikt iets op netwerkinfrastructuurniveau zonder gevolgen voor WiFi clients (stations in 802.11 speak).


[1] Of iets uitgebreiders: het is mij nog steeds niet duidelijk of 802.11s deel uitmaakt van het Mesh concept van AVM. Ik kan er bij AVM in elk geval nergens iets over vinden. Het gebruikte symbool wijst er overigens wel op.


Leuk leesvoer, dank je! Wat ik graag toegevoegd zou willen zien is het gebruik van een soort pools en dat ik per pool kan bepalen op welke mesh-repeaters apparaten in de pool zich mogen aanmelden. De standaard pool kan dan zijn alle apparaten, de volgende pool bijvoorbeeld alleen de mesh-master, etcetera, maar vrij invulbaar. En een pool of 5 lijkt me meer dan genoeg.
 
tubejack

Quote

Roger schreef:

Quote

tubejack schreef:
Dat zou mooi zijn een preferred AP
Inderdaad, maar dat zou dan een instelling op de client moeten zijn (de client kiest immers het AP). Ik heb nog geen WiFi client gezien waarop dat kan, maar misschien gaat het wel komen nu meerdere AP's in een netwerk een steeds normalere situatie wordt.

Quote

Had net dat een Macbook pro met >975Mb connect terwijl de 1750E aan een LAN kabel zit van 1Gb. Erg snel dus. Smile
Dat lijkt heel snel, maar de vraag is hoeveel data je er effectief doorheen geduwd krijgt. Die kabel zal beter presteren, veel beter zelfs. Gelukkig heeft niemand thuis dat soort snelheden nodig (al herinner ik mij wel vagelijk iets over iemand die ooit zei dat niemand meer dan 640 kB RAM in een PC nodig had).


Even getest met een 1Gb.bin bestand van en naar een Synology DS-218+ het maakt bijna geen verschil Roger. (Lezen gaat natuurlijk in alle gevallen iets sneller dan wegschrijven) Bekabeld is slechts een fractie sneller. Valt prima mee te werken. Het is in ieder geval veel sneller als het internet van XS4ALL Smile

Verder kun je het gedrag van laptop's etc die met WiFi werken enigszins sturen door te experimenteren met het zendvermogen. Probeer maar eens Wink
 
Prutser

Quote

Even getest met een 1Gb.bin bestand van en naar een Synology DS-218+ het maakt bijna geen verschil Roger. (Lezen gaat natuurlijk in alle gevallen iets sneller dan wegschrijven) Bekabeld is slechts een fractie sneller. Valt prima mee te werken. Het is in ieder geval veel sneller als het internet van XS4ALL

Zou daar niet de DS218+ de bottleneck zijn? over WiFi worden doorgaans bruto getallen genoemd, waar je blij mag zijn als je netto de helft van de genoemde waarde haalt. Wat trouwens met ruim 900Mb ook nog verre van beroerd is overigens.


Vanmorgen weer spontane reboot met FRITZ!OS: 06.98-61351 BETA, tijdens het opstarten van de Cisco VPN client naar het werk Sad PPP sessie duurde minuten om een IP nummer te krijgen ....
Gewijzigd door Prutser op 08 oktober 2018, 10:21
 
tubejack

Quote

Prutser schreef:

Zou daar niet de DS218+ de bottleneck zijn? over WiFi worden doorgaans bruto getallen genoemd, waar je blij mag zijn als je netto de helft van de genoemde waarde haalt. Wat trouwens met ruim 900Mb ook nog verre van beroerd is overigens.


Dat zou kunnen. Het is een vrij snelle NAS die ook 4K video kan transcoderen naar HD. Maar ik heb een nog snellere een DS1517+ met 8Gb en SSD.
 
t541hoo

Quote

tubejack schreef:

[Dat zou kunnen. Het is een vrij snelle NAS die ook 4K video kan transcoderen naar HD. Maar ik heb een nog snellere een DS1517+ met 8Gb en SSD.


Ik snap niet helemaal wat de transcodeer-snelheid met de WiFi-snelheid te maken heeft.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Even getest met een 1Gb.bin bestand van en naar een Synology DS-218+ het maakt bijna geen verschil Roger.
Welke snelheden heb je gemeten?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Boeiend jongens. Ik zeg dat het WiFi snel genoeg is. Bye-happy
 
boobies
Mijn wifi op de 7581 komt nooit boven de 60 mbit, lol. via 5ghz, that is
 
tubejack

Quote

boobies schreef:

Mijn wifi op de 7581 komt nooit boven de 60 mbit, lol. via 5ghz, that is


Snel WiFi is m.i. wel een aandachtspunt voor AVM en XS4ALL. De reden is erg simpel. Steeds vaker hebben nieuwe laptops geen ethernet aansluiting meer.
 
boobies
het liefst gewoon ubiquiti leveren
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie