obey-robots.txt
19 December 2018, 04:15
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [167 stemmen]
77% [167 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 216
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FRITZ!Box 7581 problemen

t541hoo
tubejack schreef:

[Dat zou kunnen. Het is een vrij snelle NAS die ook 4K video kan transcoderen naar HD. Maar ik heb een nog snellere een DS1517+ met 8Gb en SSD.

Ik snap niet helemaal wat de transcodeer-snelheid met de WiFi-snelheid te maken heeft.

Roger
tubejack schreef:
Even getest met een 1Gb.bin bestand van en naar een Synology DS-218+ het maakt bijna geen verschil Roger.
Welke snelheden heb je gemeten?
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (7.01) + Repeater 1750E (7.01)

tubejack
Boeiend jongens. Ik zeg dat het WiFi snel genoeg is. Bye-happy

boobies
Mijn wifi op de 7581 komt nooit boven de 60 mbit, lol. via 5ghz, that is

tubejack
boobies schreef:

Snel WiFi is m.i. wel een aandachtspunt voor AVM en XS4ALL. De reden is erg simpel. Steeds vaker hebben nieuwe laptops geen ethernet aansluiting meer.

boobies
het liefst gewoon ubiquiti leveren

Prutser
boobies schreef:

60 milli bit is wel ERG weinig Smile

boobies
60 Mb/s dan Wink

turfsmurfje
Mesh is leuk, maar ik ben onderhand wel een beetje klaar met de probleempjes met de 7581. Overweeg een downgrade van de verbinding en aanschaf van eigen apparatuur. Ik heb nu ruim een jaar een Fritz!drama 7581 waarbij DECT problemen blijven bestaan. Zelf beta software geinstalleerd die wel een aantal issues oplossen maar niks via de provider, Lijn downgraden, (dan maar geen bonding) oude modem weer in ere herstellen en zelf apparatuur aanschaffen om die prutsers te ontwijken. Ubiquiti heeft veel betere spullen dan AVM. Wel duurder maar in een heel andere markt / range.

Meer een jaar na dato nog geen oplossing voor veelgehoorde issues met dit drama modem. XS4All maakt zichzelf volkomen belachelijk als kwaliteitsmerk.
Klant bij XS4All sinds 2009

Prutser
turfsmurfje schreef:

Mesh is leuk, maar ik ben onderhand wel een beetje klaar met de probleempjes met de 7581. Overweeg een downgrade van de verbinding en aanschaf van eigen apparatuur. Ik heb nu ruim een jaar een Fritz!drama 7581 waarbij DECT problemen blijven bestaan. Zelf beta software geinstalleerd die wel een aantal issues oplossen maar niks via de provider, Lijn downgraden, (dan maar geen bonding) oude modem weer in ere herstellen en zelf apparatuur aanschaffen om die prutsers te ontwijken. Ubiquiti heeft veel betere spullen dan AVM. Wel duurder maar in een heel andere markt / range.

Meer een jaar na dato nog geen oplossing voor veelgehoorde issues met dit drama modem. XS4All maakt zichzelf volkomen belachelijk als kwaliteitsmerk.

Eind dit jaar komt de 7583 op de markt, uiterlijk identiek aan de 7581, maar binnenin weer terug naar de Intelchipset. Ook bonding en dat ook met Vplus, dat als bonded product nog niet bestaat buiten de laboratoria. Ik denk dat ze wel wat geleerd hebben van de Broadcom misser in de 7581. Ben benieuwd of XS4ALL die als pleister wil gaan leveren als dat allemaal gaat werken. En je hebt gelijk wat XS4ALL betreft, de doodse stilte van die kant is bijna oorverdovend. Ubiquiti heeft inderdaad gaaf spul, maar is echt een volstrekt ander segment. Wat je ook kan doen is wat velen hier - inclusief mezelf - deden, je oude modem achter de 7581 zetten en zo DECT weer stabiel krijgen. Die 7581 is wat VDSL betreft echt fenomenaal goed, echt veel beter dan mijn getrouwe 7490. Ik draai op dit moment de één na laatste Beta (FRITZ!OS: 06.98-61351 BETA) en is wat DECT betreft retestabiel. Alleen heb ik nu heel af en toe een spontane reboot. Wel heb ik vertrouwen in dat de de 7.x versie dit tot het verleden gaat behoren.

En je hebt volstrekt gelijk dat dit allemaal veel en veel te lang duurt, daar is letterlijk niets tegenin te brengen ...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox 194 18 december 2018, 19:54
Fritz!OS: 07.01 Klacht over XS4ALL 7 17 december 2018, 21:43
Verbindingsprobleem FB 7581 met beta Fritzbox 36 14 december 2018, 12:37
Alternatief voor de vermaledijde 7581? Fritzbox 1 13 december 2018, 13:06
Recovery image gebruiken om firmware van de FB 7581 te updaten, hoe doe ik dat precies?updaten Fritzbox 3 12 december 2018, 20:38
Goedenacht bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| roymarja02:25:48
| maltazor04:38:07
| RuudvanMunster05:00:26
| misja05:14:56
| gerbenh05:27:01
| jo05:43:15
| guido6605:58:33
| chefke06:46:34
| grimson07:20:55
| Gondelier07:47:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.