obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

loekf schreef:

Mijn appartement zit vol dikke betonnen dragende muren. Ik zie nu bv. in de woonkamer 25 Mbps (VDSL is 200 Mbps) en in een slaapkamer 50 Mbps op 2.4 GHz.

Woonkamer is via een repeater in de gang om de hoek van de woonkamer, de slaapkamer gaat via een repeater daar. Modem in de meterkast naast de voorkeur.

Ik wil nog een derde 1750E installeren, mesh activeren en dan eens spelen met de plekken van de repeaters of ik overal dekking rond de 50 Mbps kan krijgen.

2.4 GHz lekker druk met buren en restaurants in de buurt. 5 GHz is beter. Is natuurlijk bezopen dat je de SSID van een restaurant op een paar honderd meter nog ziet. Zijn daar regels voor qua veld sterkte ?


Jazeker Loek, 100mW effectief uitgestraald vermogen. (http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm) Helaas kunnen veel routers extreem veel meer vermogen leveren en dat leidt tot een "ik nog meer dan de buurman" wat tot een totaal verziekt spectrum leidt ... O ja, en als je twijfelt over het zendvermogen, kan je altijd een melding maken bij het agentschap Telecom.
Gewijzigd door Prutser op 19 november 2018, 18:29
 
helderzicht
Eindelijk mijn repeater in de Mesh. Weer een probleem: iphones verbinden normaal maar ipad en macbook alleen te verbinden via een guestnetwork( met bijbehorende beperkingen).
Ipad ip 192.168.179.xx, de rest ip 192.168.178.xx. Wat is hier aan de hand.
 
tubejack

Quote

helderzicht schreef:

Eindelijk mijn repeater in de Mesh. Weer een probleem: iphones verbinden normaal maar ipad en macbook alleen te verbinden via een guestnetwork( met bijbehorende beperkingen).
Ipad ip 192.168.179.xx, de rest ip 192.168.178.xx. Wat is hier aan de hand.


Dat is een bug zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_8098

192.168.179.xx = gasten netwerk
 
helderzicht

Quote

tubejack schreef:

Quote

helderzicht schreef:

Eindelijk mijn repeater in de Mesh. Weer een probleem: iphones verbinden normaal maar ipad en macbook alleen te verbinden via een guestnetwork( met bijbehorende beperkingen).
Ipad ip 192.168.179.xx, de rest ip 192.168.178.xx. Wat is hier aan de hand.


Dat is een bug zie https://xs4all.gebruikers.eu/forum/vi...#post_8098

192.168.179.xx = gasten netwerk


Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken
 
tubejack

Quote

helderzicht schreef:
Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken


Tja AVM Helpless En als je het gasten netwerk eens weghaal of een heel andere naam geeft....
 
Roger

Quote

Zeg dat. Er zijn gewoon te veel vage problemen die niet goed te reproduceren zijn.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
helderzicht
Ik begin te denken over een echt meshsysteem met de fbox alleen als modem en Dectcentrale. Niet veel geduld meer met AVM. Netwerkprinter werkt natuurlijk ook niet meer voor alle apparaten nu een deel op gastnetwerk draait.
 
Zeha
Door de upgrade naar 7.01 krijg je beter inzicht in de routerinstellingen etc. Maar dus ook in de dingen die niet goed zijn. Wil er dus nog wel een probleempje aan toevoegen.

De nummering van de fysieke aansluitingen op de LAN-poorten van de 7581 komt niet overeen met die wordt weergegeven in de meshpagina op de 7581. Ool kloppen de weergegeven snelheden niet altijd. Zo wordt bij een LAN-poort 10 Mb/s vermeldt terwijl het in werkelijkheid 1 Gb/s blijkt te zijn.

Is dit allemaal erg? Neen! Alles werkt uitstekend!
 
Roger

Quote

Zeha schreef:
De nummering van de fysieke aansluitingen op de LAN-poorten van de 7581 komt niet overeen met die wordt weergegeven in de meshpagina op de 7581.
Dat probleem heb je alleen als je een upgrade doet van 6.xx naar 7.01. Als je 7.01 installeert via het recovery image, dan is de LAN-poortnummering correct. In de eerste release voor de 7581 (6.54) zat het fout. AVM heeft dat later verbeterd (ik vermoed in 6.80 of 6.83), maar ook dan kreeg je het alleen goed via een recovery.

De namen van de FON-poorten zijn wel nog steeds verwisseld (FON1 <--> FON2). En daartegen helpt geen recovery...
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Zeha

Quote

Roger schreef:

Quote

Zeha schreef:
De nummering van de fysieke aansluitingen op de LAN-poorten van de 7581 komt niet overeen met die wordt weergegeven in de meshpagina op de 7581.
Dat probleem heb je alleen als je een upgrade doet van 6.xx naar 7.01. Als je 7.01 installeert via het recovery image, dan is de LAN-poortnummering correct. In de eerste release voor de 7581 (6.54) zat het fout. AVM heeft dat later verbeterd (ik vermoed in 6.80 of 6.83), maar ook dan kreeg je het alleen goed via een recovery.

De namen van de FON-poorten zijn wel nog steeds verwisseld (FON1 <--> FON2). En daartegen helpt geen recovery...


Recovery: betekent dat 7581 terugbrengen naar fabrieksinstellingen en daarna de zaak opnieuw installeren?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie