obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
fmrama
Zie eens mijn post #2991.
 
chrisvi
Het duurde zolang tot internet er was
 
chrisvi
Zins 13:33 modem online met 7.01.
Vier (4) Fritz repeaters probleem loos in mesh.
Nummer 5 krijg ik zelfs handmatig niet aan de praat.
Lijkt alsof alles zelfs soepeler loopt nu.

Voor dat julle gaan vragen zo veel repeaters, Voor Wifi deurbel achter wifi deurbel In de schuur zelfs wifi. Beton is een slechte geleider ;-)
 
chrisvi
Het opstarten had niets met jou posting vandoen. Mijn interface vertoont geen duitse teksten.
 
chrisvi
Weet iemand het verschil als je WiFi-overdracht voor Live TV optimaliseren uitzet?
Gebruik nml geen wifi voor tv
 
Lowiekse
Ik heb het uit gezet en merk geen verschil. Mijn TV is via UTP-kabel aangesloten rechtstreeks op de Fritzbox
A day without laughter is a day wasted.
My opinion doesn't have to be the right one, but it's my opinion.
 
loekf

Quote

chrisvi schreef:

Zins 13:33 modem online met 7.01.
Vier (4) Fritz repeaters probleem loos in mesh.
Nummer 5 krijg ik zelfs handmatig niet aan de praat.
Lijkt alsof alles zelfs soepeler loopt nu.

Voor dat julle gaan vragen zo veel repeaters, Voor Wifi deurbel achter wifi deurbel In de schuur zelfs wifi. Beton is een slechte geleider ;-)


Hehe... ik zit hier nu met 3 repeaters (1 wired) in een appartement, allemaal met mesh. Ik zie het herstarten van de 7581 alleen als je de repeater als wireless bridge configureert. Net eentje wired aangesloten en de 7581 blijft gewoon "up".

Mijn 7581 is nu een kleine week "up", geen reboots gezien. Geupgrade vanaf de laatste stabiele/beta versie van mei vorig jaar (6.85).

PS: waarom eentje wired in de woonkamer ? Tussen mijn gang en woonkamer zit een dragende muur. Wifi kwam er wel doorheen (zit ook een gat voor een deur), maar snelheid was niet echt top.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
helderzicht

Quote

tubejack schreef:

Quote

helderzicht schreef:
Het vreemde is dat ik eerder gewoon kon inloggen door een gastnetwerk aan te leggen maar het niet te gebruiken


Tja AVM Helpless En als je het gasten netwerk eens weghaal of een heel andere naam geeft....


Heb logs naar AVM gestuurd, alles was vgls. hen OK. Advies was om nog eens fabrieksinstellingen terug te zetten en met WPS knopprocedure de repeater weer te koppelen aan de FB. Gastnetwerk eerst verwijderd en daarna de geadviseerde procedures gevolgd.
En ja hoor, voor het eerst werkt alles normaal en in de mesh!
 
Roger

Quote

helderzicht schreef:
Heb logs naar AVM gestuurd, alles was vgls. hen OK. Advies was om nog eens fabrieksinstellingen terug te zetten en met WPS knopprocedure de repeater weer te koppelen aan de FB. Gastnetwerk eerst verwijderd en daarna de geadviseerde procedures gevolgd.
En ja hoor, voor het eerst werkt alles normaal en in de mesh!
Voor AVM is dit case closed, maar de kans is groot dat er een onopgelost onderliggend probleem is.

Een van de grootste problemen bij software met een heel lange uptime zijn fouten met een cumulatief karakter. Op enig moment gaat het mis zonder direct aanwijsbare oorzaak (en al helemaal niet reproduceerbaar). Vaak lost een herstart het probleem op (kijk voor de lol eens dit Youtube filmpje), soms rest niets anders dan het zaakje opnieuw installeren. Het kan een hele tijd duren voordat een fabrikant beseft dat er nog een probleem opgelost moet worden.

Ik ben bang dat de vraag voor jou zal zijn hoe lang het nu blijft werken.
Gewijzigd door Roger op 25 november 2018, 19:04
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
helderzicht

Quote

Roger schreef:

Quote

helderzicht schreef:
Heb logs naar AVM gestuurd, alles was vgls. hen OK. Advies was om nog eens fabrieksinstellingen terug te zetten en met WPS knopprocedure de repeater weer te koppelen aan de FB. Gastnetwerk eerst verwijderd en daarna de geadviseerde procedures gevolgd.
En ja hoor, voor het eerst werkt alles normaal en in de mesh!
Voor AVM is dit case closed, maar de kans is groot dat er een onopgelost onderliggend probleem is.

Een van de grootste problemen bij software met een heel lange uptime zijn fouten met een cumulatief karakter. Op enig moment gaat het mis zonder direct aanwijsbare oorzaak (en al helemaal niet reproduceerbaar). Vaak lost een herstart het probleem op (kijk voor de lol eens dit Youtube filmpje), soms rest niets anders dan het zaakje opnieuw installeren. Het kan een hele tijd duren voordat een fabrikant beseft dat er nog een probleem opgelost moet worden.

Ik ben bang dat de vraag voor jou zal zijn hoe lang het nu blijft werken.



Alles werkt nu maar ik heb het probleem kunnen reproduceren. Nadat ik de repeater in de mesh had gebracht ging het weer fout toen ik daarna voor het eerst op de UI van de repeater inlogde en taal , country etc. invulde. Daarna weer onmogelijk om iPad in te loggen op mijn eigen WiFi netwerk in de omgeving van de repeater terwijl dat wel ging bij de FB 7581.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie