obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Quote

helderzicht schreef:
Alles werkt nu maar ik heb het probleem kunnen reproduceren. Nadat ik de repeater in de mesh had gebracht ging het weer fout toen ik daarna voor het eerst op de UI van de repeater inlogde en taal , country etc. invulde. Daarna weer onmogelijk om iPad in te loggen op mijn eigen WiFi netwerk in de omgeving van de repeater terwijl dat wel ging bij de FB 7581.
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater? Of hebben ze het gewoon niet goed getest? Afijn, met dit concrete scenario zouden ze het probleem uit de wereld moeten kunnen helpen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack

Quote

Roger schreef:
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater?


In de demo filmpjes, is alles met één druk op de knop geregeld..... Maar ik vermoed beide soort gebruikers. De druk-op-de-knop en hen die wat meer in willen stellen. Zoals een vast lokaal ip-adres of ander WiFi kanaal, WiFi zend vermogen etc.

Afijn het draait nu hier erg strak. DSL is nog niet zo snel geweest. Het is maar 1 of 2 Mb's, kan ook toeval zijn, maar toch. Waar ik blij mee ben is de 6Mb upload Smile
 
chrisvi
Zelfde verschil in snelheid merk ik ook.
 
chrisvi
Trouwens is de 7.01 nu nog steeds beta ? Aangezien ik bij xs4all nog steeds alleen de 06.85-50446 zie
 
tubejack

Quote

chrisvi schreef:

Trouwens is de 7.01 nu nog steeds beta ? Aangezien ik bij xs4all nog steeds alleen de 06.85-50446 zie


Het is een officiële, anders had dat er bij gestaan Wink
 
t541hoo

Quote

Roger schreef:
Meteen inmeshen na een factory reset is een van de standaardroutes. Zou AVM er van uit gaan dat je daarna niet meer zou willen inloggen op de repeater? Of hebben ze het gewoon niet goed getest? Afijn, met dit concrete scenario zouden ze het probleem uit de wereld moeten kunnen helpen.
Ze gaan natuurlijk uit van het gezonde principe "If it is not broke don't fix it". Grin
 
Prutser

Quote

Ze gaan natuurlijk uit van het gezonde principe "If it is not broke don't fix it". Grin


Dat is dan de tegenhanger van "Remmen is angst" Smile
 
t541hoo

Quote

Prutser schreef:
Dat is dan de tegenhanger van "Remmen is angst" Smile

Volgens mij zijn dat dezelfde.
 
GeerS
Inmiddels weer twee weken verder. Toch weer meerdere keren geconfronteerd met een wegvallende verbinding. In overleg met AVM alle telefoons gereset, afgemeld van de 7581 en weer opnieuw aangemeld. Ook het aparte basisstation van de SL400 van de FON 1 afgehaald en het telefoontoestel ook direct aan het basisstation van de 7581 gekoppeld. Vanochtend opnieuw een verbinding die bevriest. Op verzoek van AVM opnieuw supportgegevens naar ze gestuurd. Afwachten maar weer.


Quote

GeerS schreef:

Gisteren heb ik de 7369 van de 7581 afgekoppeld en vier gigaset toestellen (2x C610 en 2x C620) direct op de 7581 aangemeld. Dat ging heel soepel . Dect op de 7581 staat nu aan en de eerste ervaringen zijn goed.
Voor de zekerheid heb ik het vijfde gigaset toestel SL400 met haar eigen basisstation aan de FON1 (in het menu heet die nog steeds FON2) van de 7581 gehangen.
Want ik moet wel zeggen dat ongeveer een halfjaar geleden alle gigaset toestellen bijna twee weken goed functioneerden met DECT op de 7581, maar daarna ontstonden weer de bekende problemen en heb ik toen de 7369 weer van stal gehaald. Dus afwachten of het lange tijd goed blijft gaan.

VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
t541hoo
Na tijden vorige week weer een freeze van de 2,4Ghz op de 7581 6.85 in de praktijk van mijn zus gehad. Restart was voldoende. Voorlopig laat ik die 7581 op 6.85 draaien. De 7.01 is mij daarvoor nog wat te twijfelachtig.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie