obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

misja schreef:
iemand anders iets dergelijks of liever nog een suggestie?


Het is een USB2 device, staat de Fritzbox daar op? Zo ja terug naar 6.85 die gebruikt een oudere Linux kernel die blijkbaar de Huawei E8372H wel herkent.
 
misja
Fritzbox staat op USB 2.
misschien moet ik inderdaad terug naar 6.85 maar die zie ik niet in de download pagina. ik zie alleen 6.54 en 6.83. vergis ik me en bestaat 6.85 helemaal niet?
 
RuudvanMunster

Quote

Prutser schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:
Er ontwikkelt zich wel een plan. Dat eindigt dan met XS4ALL er tussen uit.


Welk alternatief is er? Hier geen. Bye-happy


Ziggo wellicht.


Ik heb 2 jaar Ziggo Zakelijk gehad. Hartstikke lieve mensen, maar ben juist vanwege het "voice" afgehaakt. Telkens liep "voice" vast. Als ik het modem resette, deed steevast de telefonie het wel en het internet het niet. Op een gegeven heb ik het opgegeven, zeker toen Ziggo aangaf dit niet te gaan oplossen en me liever wilden overzetten naar een dienst die het wel goed deed. En veel duurder was. Voor een vast IP nummer kan je alleen bij Ziggo Zakelijk terecht. Een tamelijk dure dienst voor de geleverde bandbreedte. Maar goed, het gras is elders niet groener, maar vooral anders. Succes met de keuze!


Goed om te weten. Ik ben ook niet van plan ineens de boel om te gooien. Ik ga beginnen met me minder afhankelijk te maken van XS4ALL door me minder op Fritz!Box te baseren en voor telefonie en WIFI andere producten te gaan gebruiken.
 
tubejack

Quote

misja schreef:

Fritzbox staat op USB 2.
misschien moet ik inderdaad terug naar 6.85 maar die zie ik niet in de download pagina. ik zie alleen 6.54 en 6.83. vergis ik me en bestaat 6.85 helemaal niet?


Ik kan hem ook nergens meer vinden. Er was ook een hulpxs4all site ergens maar ik kan de link niet meer vinden Think

Dan maar even zo [url]https://jbredero.home.xs4all.nl/FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.06.85.recover-image.exe
[/url]

Ik vermoed dat die USB dongen niet meer herkent wordt door de nieuwe Linux kernel in Frits OS 7.01

Je moet terug vanaf de recovery file en alles opnieuw met de hand configureren. Vergeet niet het telefoonboek te bewaren, dat is het enige dat je kunt terugzetten. Wink
 
guido66
Hulp4all: https://www.hulp4all.com/FB7581/
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
Mindcrime
Op deze thread gekomen door een van de eerste posts nul de melding "Radar detection enabled. At the moment no wireless LAN connection (5 GHz) is possible; please wait."
Ik heb simpelweg geen 5Ghz op de Fritz!box 7581. Maar wel op de twee 1750E repeaters. Het is echt een probleem.

De Firmware versie op de 7581 en de 1750E's is 07.01. Mesh networking staat aan en wekt. In de buurt van de 1750E's worden 5Ghz kanalen assigned. In de buurt van de FritzBox alleen 2.4Ghz.

Op de laatste pagina's van deze thread zie ik berichten dat er eigenlijk geen problemen meer zijn met de 7581. Is er iets voor de hand liggends dat ik over het hoofd zie.

De 7581 was getuurd ter vervanging van het vorige FTTH modem die achteraf helemaal niet stuk bleek te zijn. We hebben besloten de oude maar terug te sturen. Maar zit nu wel met de gebakken peren :-(

Wie heeft de gouden tip?

Groet,

Michael
 
tubejack
Hallo Michael,

Zet 5Ghz eens op een vast kanaal buiten de radar detectie.
Ik heb hier alles op kanaal 40 gezet en heb geen problemen
terwijl we aardig in de vliegroute van Schiphol zitten.


Groet,

Jack
 
Mindcrime

Quote

tubejack schreef:

Hallo Michael,

Zet 5Ghz eens op een vast kanaal buiten de radar detectie.
Ik heb hier alles op kanaal 40 gezet en heb geen problemen
terwijl we aardig in de vliegroute van Schiphol zitten.


Groet,

Jack


Thx Jack, done en de melding is weg! Moest echt voor een moment 2,4Ghz uitzetten op 5Ghz verbindingen te forceren maar het werkt. Met bemerk een sterke affiniteit om 2,4Ghz te verkiezen boven 5Ghz. Mn MacBooks gingen altijd op 5Ghz maar nu in de buurt van de FritzBox op 2,4 en bij de repeaters op 5Ghz. Gedrag wat ik niet kan verklaren.
Maar ik ben verder. Kon kanaal 52 kiezen en die pakt hij prima.

Op welke kanalen vindt die radardetectie plaats? (in geval ik in de toekomst van kanaal wil veranderen)

Groet,

Michael
 
tubejack

Quote

Mindcrime schreef:
Op welke kanalen vindt die radardetectie plaats? (in geval ik in de toekomst van kanaal wil veranderen)

Groet,

Michael


Fijn dat het werkt Smile

Ik weet het eerlijk gezegd niet Michael, Wat ik wel weet dat er een aantal kanalen onder in en boven in bruikbaar zijn buiten de radar detectie. Het voordeel van 5Ghz is ook dat het signaal niet zo ver komt, dus de kans dat de buren elkaar gaan storen is veel kleiner.

Groet,

Jack
 
Mindcrime

Quote


Ik weet het eerlijk gezegd niet Michael, Wat ik wel weet dat er een aantal kanalen onder in en boven in bruikbaar zijn buiten de radar detectie. Het voordeel van 5Ghz is ook dat het signaal niet zo ver komt, dus de kans dat de buren elkaar gaan storen is veel kleiner.

Groet,

Jack

OK helder. Hier 18 2,4Ghz netwerken (plus gebruikers!) en 0 5Ghz netwerken gedetecteerd. Daarom ben ik heel erg geholpen met 5Ghz met een paar repeaters in huis. Er zijn er minder en je stoort anderen minder (daarom geen probleem met 2 extra repeaters....het komt niet heel ver itt 2,4 Ghz)
Nogmaals dank voor je snelle reactie! :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie