obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Mindcrime

Quote

Prutser schreef:

Quote

Mindcrime schreef:

Solved.

Dit lijkt het probleem:
.......

Edit: typo en toevoeging bij repeater opmerking


Uitstekende tip, dank voor het delen!



YW. Troubleshooting is een ondergewaardeerd vak. Ik accepteer ieder compliment. Thumbs Up
 
onno
Een vraagje: kan ik 5 GHz ook gewoon uitzetten?
 
EvertB
Ja, bij Wireless->Radio Network het vinkje uitzetten (waarschijnlijk alleen in advanced view)
 
Mindcrime

Quote

onno schreef:

Een vraagje: kan ik 5 GHz ook gewoon uitzetten?

Ja, en als je niet veel buren op 2,4Ghz hebt en de snelheid (Ik download hier macOS updates met zo'n 45MB/s via 5Ghz/Fiber) niet nodig hebt, bespaart het zelfs energie.
Ga naar [Wireless]->[Radio Network] scroll naar beneden en vink "5-GHz Frequency Band" uit.

Edit: woordjes weggevallen
 
thamarty79
Misschien heeft iemand advies. Gisteren viel ineens een deel van me wifi weg. D.W.Z. de PC , Sonos (bedraad aangesloten) en diverse apparaten hadden geen verbinding meer. Opvallend was dat de macbook wel gewoon WIFI verbinding en internet verbinding had. Op de PC was het hele Wifi netwerk niet meer te vinden en op andere apparaten ook niet. Na herstart modem alles opgelost tot een uur later, weer geen internet site te openen en sonos viel uit. Wel gewoon WIfi verbinding en in het modem een actieve internet verbinding te zien. Na contact met de helpdesk een factory reset gedaan van het modem, dit werkte tot aan de avond goed. Weer dezelfde problemen en toen contact opgenomen met de helpdesk. Aan de lijn is niets te zien volgens hen en metingen zijn goed. Krijg nu een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat dit het is maar ik twijfel.

Als jullie dit zo lezen heeft iemand dan een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heb inmiddels de wifi kanalen vast gezet op een rustig kanaal maar betwijfel of dit echt gaat helpen.

Groet Martin
 
rhuijben
Kan je iets zien in de log op de router?
Gebruik je 5Ghz voor de wifi?

5Ghz in de hogere banden kan ineens wegvallen als er een 'radar' gedetecteerd wordt. (In mijn oude huis soms ook gewoon een storingsbron). Ik heb sindsdien 5 Ghz gewoon vast gezet op band 36 (nagenoeg ongebruikt door de buren), om dat probleem te voorkomen.

Na zo'n wegval kiest een router een andere band en is eerst verplicht x seconde (hoog) te scannen of daar niet toevallig ook een radarsignaal zit. Minuten geen 5 Ghz was 'normaal' Sad
 
thamarty79
Ik gebruik inderdaad 5GHZ voor Wifi, ik heb dat samen met de helpdesk op kanaal 36 gezet en nu voor test even uitgezet. Ik ga het controleren, ik zie wel erg veel activiteit op de 5ghz band, ik woon in een appartementen complex dus inderdaad erg veel ruis in de omgeving , bedankt voor je tip! Ben nu niet in de buurt van het modem maar zal vanavond kijken of ik meldingen in de logging zie! Nogmaals dank.
 
onno
Bij mij lijkt de stabiliteit van wifi sterk verbeterd nu ik 5 GHz heb uitgezet. Ik zag ook dat er een zware storingsbron in mijn omgeving zit van 70% vermogen.

De winst zit hem niet zozeer in dat de verbinding sneller wordt maar sneller verbinding maakt.
 
Mindcrime

Quote

thamarty79 schreef:

Misschien heeft iemand advies. Gisteren viel ineens een deel van me wifi weg. D.W.Z. de PC , Sonos (bedraad aangesloten) en diverse apparaten hadden geen verbinding meer. Opvallend was dat de macbook wel gewoon WIFI verbinding en internet verbinding had. Op de PC was het hele Wifi netwerk niet meer te vinden en op andere apparaten ook niet. Na herstart modem alles opgelost tot een uur later, weer geen internet site te openen en sonos viel uit. Wel gewoon WIfi verbinding en in het modem een actieve internet verbinding te zien. Na contact met de helpdesk een factory reset gedaan van het modem, dit werkte tot aan de avond goed. Weer dezelfde problemen en toen contact opgenomen met de helpdesk. Aan de lijn is niets te zien volgens hen en metingen zijn goed. Krijg nu een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat dit het is maar ik twijfel.

Als jullie dit zo lezen heeft iemand dan een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heb inmiddels de wifi kanalen vast gezet op een rustig kanaal maar betwijfel of dit echt gaat helpen.

Groet Martin

Zolang het hier alleen WiFi betreft hebben we iets om mee te beginnen. De Sonos is echter bedraad aangesloten. Mag ik je vragen of WiFi wellicht wel in geconfigureerd op de Sonos? Of staat deze echt en 100% zeker helemaal uit? Of zijn er andere bedrade apparaten die niet tevens WiFi aan hebben waarvan de ethernet connectie uitvalt? (bepalen of het alleen WiFi of tevens ethernet betreft)
Je zegt dat op het moment van storing het WiFi netwerk niet meer zichtbaar is. Zijn er op andere momenten andere WiFi netwerken zichtbaar en ware deze nog steeds zichtbaar toe je die van jou niet meer zag? (bepalen of er een externe storingsbron invloed heeft)
 
thamarty79
Hoi Mindcrime,
De SONOS is met 1 speaker bedraad aangesloten. Bij SONOS hebben ze de log uitgelezen en zeiden dat het inderdaad bedraad werkt en toch melden de andere speakers zich wel bij het modem, wellicht gaat dat toch niet helemaal goed?

Op het moment van uitval zie ik wel allemaal andere Wifi netwerken in de buurt. Ik heb helaas nog geen gegevens of een bedraad apparaat ook niet werkt tijdens de uitval. Dat moet ik nog testen.

Maar wellicht is het toch ook verstand naar Sonos te kijken en die configuratie opnieuw te doen?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie