obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Mindcrime

Quote

Mindcrime schreef:

Quote

rhuijben schreef:Eens per 24 uur scannen mag officieel niet.

Dat is correct. Daarom liet ik hem op 10 min staan. Maar omdat de 1750E's ook op 10 minuten staan en ook aan de wetgeving voldoen zie ik het als een fout in de 7581. Dus hij gaat naar 24 uur en op een moment dat er zeker geen radardetectie wordt getriggerd.
PS Zou idd de wifi chipset of de antenne (zomaar een paar dB er bij) kunnen zijn. Maar gezien de ervaringen op dit forum spoort onze 7581 niet helemaal op dit punt.
Overigens zou je mogen verwachten dat wanneer de Max Trasmitter Power naar beneden wordt geschroefd de radardetectiegevoelligheid ook wordt bijgesteld. Ik heb dit helaas niet kunnen waarnemen.
Het is allemaal net niet af is mijn beleving.
Maar voor de rest er betrouwbaar.

Deze ochtend zeker zo druk met aanvliegen als gisterochtend. Ik heb gisteravond laat een band scan geforceerd en de update frequentie van 10 minuten veranderd in 24 uur. So far so good. De twee 1750E repeaters schakelde sowieso 5Ghz niet uit. De Fritzbox nu ook niet meer, in heb de zelfde bonte mix van 2,4Ghz en 5Ghz apparaten via de Fritzbox op dit moment.
Toevallig of niet, de macBook is nu wel verbonden via kanaal 36. De band die buiten de radarscan zou moeten vallen (maar wel uitvalt als er radardetectie plaatsvindt is mijn observatie).

Het enige waar ik nu rekening mee moet houden is het moment van reset bv door stroomuitval. Op dat moment wordt dus de band affiniteit tabel in de Fritzbox gereset. Dus als er op dat moment 5Ghz wordt uitgeschakeld (nope, hij gaat niet netjes naar kanaal 36) en het apparaat registreer succesvol via 2,4Ghz dan zal vanaf dat moment de Fritzbox altijd eerst kijken of het apparaat bereid is via 2,4Ghz te babbelen en niet meer proberen of 5Ghz ook lukt. Tot de volgende reset dus. Het is voor mij dus zaak 's avonds, wanneer er geen vliegverkeer is, dan opnieuw te resetten. Altijd, want het 24 uur refresh regime gaat dan ook in. En die moet dus plaatsvinden op een moment dat er nooit een radar gedetecteerd zal worden.

Wel een gedoe hoor. De oude trouwe 7490 moeten inruilen voor een 7581 na een misdiagnose. Dit was wel rond de introductie van firmware 7.0.1. Wellicht had ik het zelfde gehad met de 7490. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat de 7581 te gevoelig reageert op radar. Met name omdat de 1750E repeaters 5Ghz onder de zelfde omstandigheden 5Ghz niet uitschakelen.Een beter algoritme en behoud van band affiniteit bij een reset zou de firmware minder afhankelijk maken van de hw specs lijkt het.
 
rhuijben
Mindcrime, hoe stel jij die extra settings in op de 7581 en 1750?

Is daar een restservice voor ofzo?
Of draai je een custom firmware?
 
Mindcrime

Quote

rhuijben schreef:

Mindcrime, hoe stel jij die extra settings in op de 7581 en 1750?

Is daar een restservice voor ofzo?
Of draai je een custom firmware?

Standaard 7.0.1 firmware. De radar checkinterval interval is ook vanuit de standaard view te zien. Net als een vaste knaagkeuze (wat ik dus niet doe). De Advanced view met extra opties kan je aanzetten door op de drie puntjes rechtsboven te klikken. Voor de rest laat ik alles met default settings. Je moet je alleen realiseren van die band affinity per device tabel die de Fritzbox reset bij herstart. Heb je dus een 5Ghz probleem dan kan je die eigenlijk niet oplossen zolang er radar detectie optreedt.
Als je wat anders bedoeld heb ik meer info nodig.
 
EvertB
Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:

The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. lang voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt.
 
Mindcrime

Quote

EvertB schreef:

Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:

The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. lang voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt.

Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.
 
EvertB
Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.

Dank voor je snelle reactie. Ik ga het doen.
 
Prutser
Die dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg zitten. Ze moduleren beiden in een gebied onderin de frequentieband. Goede bekabeling helpt, wat zeker ook helpt is de DSL aansluiting zo ver mogelijk weg houden van stroomkabels. Probeer die eens te verleggen of laat deze via een andere route lopen in de meterkast ...
 
EvertB

Quote

Mindcrime schreef:

Quote

EvertB schreef:

Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:

The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. lang voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt.

Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.


Ik heb de Fritz1000/E in een wat verder van de 7581 gelegen wandcontactdoos gedaan.
Ook heb ik de button Detecting and Resolving Malfunctions aan het werk gezet. Dat heeft 1 probleem opgelost, en 1 niet (een NetgearPLA in de schuur; niet zo relevant lijkt me). De Intended signal-to-noise ratio van de Receive Direction staat nu bijna op max stability (2e bolletje van links).

Sindsdien veel tv gekeken en geen storing gemerkt. Maar in de event log blijft de melding opduiken.
Ik ga Detecting and Resolving Malfunctions nog maar eens gebruiken en zonodig helemaal naar max stability.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie en de beste wensen voor 2019
 
EvertB

Quote

Prutser schreef:

Die dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg zitten. Ze moduleren beiden in een gebied onderin de frequentieband. Goede bekabeling helpt, wat zeker ook helpt is de DSL aansluiting zo ver mogelijk weg houden van stroomkabels. Probeer die eens te verleggen of laat deze via een andere route lopen in de meterkast ...


Zie mijn antwoord aan Mindcrime. Jij ook bedankt, en de beste wensen.

We gaan door...
 
Mindcrime

Quote

EvertB schreef:
Ik heb de Fritz1000/E in een wat verder van de 7581 gelegen wandcontactdoos gedaan.
Ook heb ik de button Detecting and Resolving Malfunctions aan het werk gezet. Dat heeft 1 probleem opgelost, en 1 niet (een NetgearPLA in de schuur; niet zo relevant lijkt me). De Intended signal-to-noise ratio van de Receive Direction staat nu bijna op max stability (2e bolletje van links).

Sindsdien veel tv gekeken en geen storing gemerkt. Maar in de event log blijft de melding opduiken.
Ik ga Detecting and Resolving Malfunctions nog maar eens gebruiken en zonodig helemaal naar max stability.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie en de beste wensen voor 2019

Hartstikke mooi :-) Ik zou alles lekker laten zoals het is totdat er evt een weer issue optreedt. De beste wensen ook :-)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie