obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger

Quote

fmrama schreef:
Tja, er verandert niks voor de klanten van xs4all.
Bij de aankondiging van de kindermoord zijn doelbewust drie essentiële woorden weggelaten: op korte termijn. In de storm die opsteekt, valt dat niet meteen op en later wordt er niet meer over gepraat (in elk geval wordt het niet meer gehoord). Dat de dienstverlening van XS4ALL zou worden afgebroken, was mij meteen duidelijk. Ik ben benieuwd welke goede dingen van XS4ALL KPN gaat overnemen. Mijn verwachting: weinig tot niets.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

Mindcrime schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:
Ik denk dat ze zich op het hoofdkantoor van Ziggo al zitten te verkneuteren.

Jaahaa, want die kunnen niet wachten kundige en daarmee kritische klanten over te nemen van KPN. Not.
Inderdaad (dat Not). In een massamarkt zijn kundige en kritische klanten het laatste waar je op zit te wachten. Die zijn alleen maar lastig. Als je ze hebt, neem je er graag afscheid van.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

guido66 schreef:
Die 7583 komt er echt niet meer, zonder XS4all als partner.
Voor de 7583 is deze week FRITZ!OS 7.01 verschenen voor de Duitse markt (geheel onverwacht, er was geen voorafgaande bèta). De internationale firmware is nog steeds in bèta.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger
Er is een nieuwe bèta (7.01-65014) voor de 7581: https://service.avm.de/downloads/beta...581/other/. De release notes zijn nietszeggend, maar gezien het versienummer zal het een bugfixrelease zijn (zoals eertijds de PLUS-releases). Op xs4all.general wordt als verbetering gemeld dat het automatisch uitschakelen van de gasttoegang wifi weer normaal werkt.

Edit: het is inderdaad weer een PLUS-release (BuildType 1007).
Gewijzigd door Roger op 26 januari 2019, 07:19
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
guido66

Quote

Roger schreef:

Quote

guido66 schreef:
Die 7583 komt er echt niet meer, zonder XS4all als partner.
Voor de 7583 is deze week FRITZ!OS 7.01 verschenen voor de Duitse markt (geheel onverwacht, er was geen voorafgaande bèta). De internationale firmware is nog steeds in bèta.


De 7583 is volgens mij een provider-only model, en voorlopig zeker niet bedoeld voor de losse verkoop. Bij XS4all/kpn kunnen we er nu wel naar fluiten. Misschien dat de huidige xs4all klanten als eerste de volgende generatie experiabox mogen uittesten? We hebben met de 7581 bewezen goede proefkonijnen te zijn! Grin
Mijn Fritzboxgeschiedenis: 7170-2x7340-7360-7369-2x7581
Huidig: 7583+7590+2x1750E in mesh
 
roymarja
Maar heren, het heeft hier toch geen zin hier verder te speculeren óf en met welke Fritzie de troonopvolger de zaken gaat bestieren?
De blauwdrukken voor de nieuwe strategie liggen gerust al op tafel.
Ongetwijfeld zijn die geënt op een doodordinaire kostenbesparing.

Laten we hopen dat Nederland het voorbeeld van onze Oosterburen v.w.b. vrije routerkeuze snel gaat volgen.
Onbegrijpelijk eigenlijk dat het daar kennelijk wél kan functioneren.
 
Marcel
Dect 210 home automation - Via Beta 7581. De mijne had al 4.12 en dat is 4.14 geworden.

Version 4.14:
· Behoben: Längere Verbindungsverluste in gestörten Umgebungen
Version 4.09
· Behoben: Verbindungsverlust in manchen Situationen
Version 4.08
· Detailverbesserungen
Version 3.87
· Verbesserung: Schalten per Geräusch, wie z.B. Klatschen oder Klopfen, optimiert
Version 3.85
· Neu: Schalten durch Geräusche (benötigt FRITZ!OS >= 6.69)
Gewijzigd door Marcel op 26 januari 2019, 13:24
 
tubejack
Saaie boel hier. Grin Geen "problemen" meer? Think

Er draait hier al een aantal dagen 07.01-65014 PLUS. Op zich lekker stabiel. Het WiFi toegang voor gasten netwerk doet het ook. Er is een optie onder "andere instellingen" Voor een welkoms foto en pagina dat werkt. Ook automatisch deactiveren na een bepaalde tijd en deactiveren wanneer alle gasten afgemeld zijn.
WiFi voor gasten gaat dan inderdaad naar verloop van tijd helemaal uit. Maar het WiFi gasten netwerk gaat helaas niet automatisch aan. Als ik met een tablet met het SSID van het gasten netwerk probeer aan te melden.....
 
HvD
Vanwege het Dect probleem heb ik al ruim anderhalf jaar een privé Fritz!Box 7490 in gebruik (werkt probleemloos). De Fritz!Box 7581 stond renteloos op de plank.
Ik zag bij AVM een item over het inzetten en inrichten van de Fritz!Box 7581 als Mesh repeater, dan had de 7581 nog enig nut in mijn optiek. Ik heb de procedure gevolgd en het is gelukt, de 7581 hangt in de Mesh tezamen met de Fritz!WLAN 1750E.
Echter met geen mogelijkheid kreeg ik een WiFi signaal uit de 7581 dat door WiFi apparatuur opgepikt wordt.
Hulp gezocht bij AVM met het volgende bericht:

Wacht nog op een reactie t.a.v. FB7581 instellen als repeater, geen WiFi versterking te zien op de Mesh pagina, alleen een LAN2 verbinding met mijn iMac. Mesh symbool wel weergegeven bij de FB 7581 maar er wordt draadloos alleen gebruik gemaakt van de FB 7490 of de 1750E repeater. Afstand tussen de 7581 en de 1750E is 10 meter.

Reactie van AVM:
Helaas moeten wij u meedelen dat wij inmiddels meerdere foutberichten gekrijgen hebben en op dit moment bezig zijn met een uitrol van een nieuwe update.
Uw foutbeeld is inderdaad bij onze vakafdeling bekend en werd door een volgende update opgelost.

Conclusie, naast de oplossing van de Dect problematiek is ook het inzetten van de 7581 als repeater voorlopig niet functioneel.
Mijn Fritz!Box 7490 en 7581 en de Fritz!WLAN 1750E draaien op Fritz!OS 07.01, laatst beschikbare update.
 
loekf

Quote

tubejack schreef:

Saaie boel hier. Grin Geen "problemen" meer? Think

Er draait hier al een aantal dagen 07.01-65014 PLUS. Op zich lekker stabiel. Het WiFi toegang voor gasten netwerk doet het ook. Er is een optie onder "andere instellingen" Voor een welkoms foto en pagina dat werkt. Ook automatisch deactiveren na een bepaalde tijd en deactiveren wanneer alle gasten afgemeld zijn.
WiFi voor gasten gaat dan inderdaad naar verloop van tijd helemaal uit. Maar het WiFi gasten netwerk gaat helaas niet automatisch aan. Als ik met een tablet met het SSID van het gasten netwerk probeer aan te melden.....


Nee, ik wacht op mijn gloednieuwe Experia 10, kan ik alle 1750Es vervangen door een mesh setup van bv Linksys ;-)

Trouwens XS4ALL jubileum tshirt gewonnen, nu al een collectors item !!
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie