obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

roymarja schreef:

Ik ondervind helaas wél onderbrekingen met de 7581.


Met Vplus?
 
roymarja
Ja, helaas maar niet dramatisch hoor!
Hou het sinds kort bij; afgelopen week twee keer oderbrekingen zonder info in logboek

Update 4 febr.: intussen besteld, zal ervaringen t.z.t. posten
Gewijzigd door roymarja op 04 februari 2019, 18:29
 
leovz
Hallo Tubejack,

Inderdaad, hier versie 7.01 met hetzelfde probleem. Heb jij een workaround? Zodat Gasten WiFi weer automatisch opkomt?

groeten,

Leo.

Quote

tubejack schreef:

Er draait hier al een aantal dagen 07.01-65014 PLUS. Op zich lekker stabiel. Het WiFi toegang voor gasten netwerk doet het ook. Er is een optie onder "andere instellingen" Voor een welkoms foto en pagina dat werkt. Ook automatisch deactiveren na een bepaalde tijd en deactiveren wanneer alle gasten afgemeld zijn.
WiFi voor gasten gaat dan inderdaad naar verloop van tijd helemaal uit. Maar het WiFi gasten netwerk gaat helaas niet automatisch aan. Als ik met een tablet met het SSID van het gasten netwerk probeer aan te melden.....
 
tubejack

Quote

leovz schreef:

Hallo Tubejack,

Inderdaad, hier versie 7.01 met hetzelfde probleem. Heb jij een workaround? Zodat Gasten WiFi weer automatisch opkomt?

groeten,

Leo.


Hoi Leo,

Het is m.i. niet zozeer een bug, maar een feature, die er nog niet is.
Wat ik zelf doe, is 's nacht het WiFi uitschakelen via WiFi ===> Tijdschakeling

Groeten,

Jack
 
leovz
Hoi Jack,

Dank voor de tip! Zo kun je het ook bekijken Wink Ik ga het proberen.

Quote

tubejack schreef:

Hoi Leo,

Het is m.i. niet zozeer een bug, maar een feature, die er nog niet is.
Wat ik zelf doe, is 's nacht het WiFi uitschakelen via WiFi ===> Tijdschakeling

Groeten,

Jack
 
roymarja
Update2: ontvangen en intussen klaar voor retournering.
De Vigor 165 traint namelijk in op slechts 124/33 Mbit, bezit dus eveneens een Intel chipset.
(is overigens ruim 4 Mbit hoger dan met mijn eigen 7590)

Gisteravond opnieuw een korte onderbreking (ca 4 min.) meegemaakt; begint vervelend te worden...
Na terugplaatsing van de Prutsbox 7581 heb ik daarom eerst de fabrieksinstellingen ingeladen in de ijdele hoop dat daarmee het fenomeen voortaan wegblijft.

Zo niet dan zit ik mijn abo tot medio juli uit en tart mijn geluk bij de KPN.
Veel slechter zal die beruchte Experiabox toch niet zijn?!?
 
tubejack

Quote

roymarja schreef:
Zo niet dan zit ik mijn abo tot medio juli uit en tart mijn geluk bij de KPN.
Veel slechter zal die beruchte Experiabox toch niet zijn?!?


Geen idee, het lijkt me wel dat vPlus gevoeliger zal zijn wat aansluitingen etc betreft. Immers de snelheid over die koperdraadjes is verdubbelt.
Dus wat ik zelf zou doen is dat controleren. Als je een nieuwe KPN aansluitdoos hebt hoeft dat natuurlijk niet. Dan zou ik in ieder geval de ander RJ 11
plug van de 7581 gebruiken. Als je naar 7.01 bent gekomen via updates, zou ik hem via de recovery file van 7.0.1. opnieuw flashen. Uiteraard geen backup terug zetten. Behalve het telefoonboek.
 
leovz
hmm... hij stopt er na een uur of 4 vanzelf weer mee. Dat is toch jammer.

Quote

leovz schreef:

Dank voor de tip! Zo kun je het ook bekijken Wink Ik ga het proberen.

[quote]tubejack schreef:

Het is m.i. niet zozeer een bug, maar een feature, die er nog niet is.
Wat ik zelf doe, is 's nacht het WiFi uitschakelen via WiFi ===> Tijdschakeling/quote]
 
Jer
Heb de 7581 nu enkele maanden in gebruik met de laatste software 7.01, echter de stabiliteit laat te wensen over:
- de radardetectie blocked met regelmaat de 5 Ghz WiFi (meerdere keren p/dag)
- de 2.4 WiFi is frequent afwezig
- de mesh (2x 1750E) werkt soms alleen op 5 Ghz en soms alleen op 2.4 Ghz
- de apparatuur schakelt niet lekker binnen de verschillende mesh apparaten (7581 en 1750E)

Hopelijk komt er snel een software update welke dit aanpakt; ik begin zo langzamerhand te twijfelen om een oude 7390 terug te plaatsen; die was een stuk stabieler.
- Of een ander modem aan te schaffen t.b.v. glasvezel; bijv. de "oude" 7490 of nieuwe 7590 met Multi-User MIMO.
 
tubejack
De 7581 is hier zo stabiel als een rots. Kwestie van goed instellen en naar de AP's als het kan kabels gebruiken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie