obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

Quote

Roger schreef:

Quote

Prutser schreef:
Bonding is exact hetzelfde als "gewoon" VDSL, alleen twee keer naast elkaar zodat je bandbreedte verdubbelt
Niet helemaal. Als je twee keer standaard VDSL naast elkaar zou gebruiken, dan zou je ook twee PPPoE sessies krijgen met elk hun eigen IPv4 en IPv6 adressen. Bij VDSL bonding (op basis van G.998.2) worden de ethernet frames gemultiplext over de gebonde verbindingen (maximaal 32(!!) stuks) die samen één logische VDSL-verbinding vormen. Over die logische verbinding wordt vervolgens één PPPoE sessie opgebouwd.


Klopt uiteraard. De opmerking ging dan ook over het protocol dat we VDSL hebben genoemd. En die wijkt in letterlijk niets af van "bonding". Dat je er vervolgens anders mee omgaat op hogerliggende lagen, tuurlijk, maar dat is weer - letterlijk - een stapje hoger Wink
 
Roger
Voor de 1750E is een nieuwe bèta beschikbaar (7.08-66311). Release notes:
  • Verbesserung - Diverse Verbesserungen für die aktive Steuerung von WLAN-Geräten (AP-Steering)
  • Verbesserung - Hinweise zur Aktivierung von Mesh bei Einrichtung über den Assistenten
  • Verbesserung - Stabilität verbessert

FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
zaza2002
Er weer hoop: https://www.agconnect.nl/artikel/opvolger-voor-xs4all-staat-de-steigers?tid=TIDP151912X1252B55616284766A1366A90A10D8F9AYI5&utm_campaign=AGC_nieuwsbrief%20dagelijks&utm_medium=Email&utm_source=SMG&utm_content=Do%207%20mrt
 
RobEdith
Iemand enig idee of er de laatste weken wat wijzigingen zijn geweest in de VDSL+ verbindingen? Ik ondervind sinds 2 weken op ongeregelde tijden, plotseling wegvallen van de verbinding.

Vandaag XS4ALL gebeld en wat dingen moeten testen. Dat leek allemaal in orde, maar hij gaf aan, dat er mogelijk werkzaamheden zijn geweest.
Probleem zit vermoedelijk ergens waar de kabel het gebouw binnenkomt en het stuk naar ons toe, 4e etage.

Er komt dinsdag een monteur om alles na te lopen.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
Roger
Er is een nieuwe bèta voor de 7581: 7.08-67543. Helaas zijn er geen release notes, zodat we naar de wijzigingen alleen kunnen raden. Een zichtbare wijziging is dat in het DSL Overview scherm nu de lengte van de verbinding tussen modem en DSLAM wordt weergegeven. Opgeloste problemen kan ik vooralsnog niet ontdekken: mijn iPad wil nog steeds niet op de 5 GHz WiFi en DECT Eco werkt nog steeds niet met Gigaset toestellen.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
fmrama
Ik zit op 7.01 en zie ook de lengte van het modem tot centrale. Na een bedoelde herstart is deze weer anders. Ik verwacht dat de versie 7.08 de laatste zal zijn voor de 7581.
 
Roger
Ik bedoelde de Overview tab (zie plaatje) van het DSL Information scherm. Daar is het nieuw. In de tabel onder de DSL tab staat het inderdaad al sinds 7.01. 7.08 is een beta op weg naar (waarschijnlijk) 7.10. En dat zou inderdaad wel eens de laatste releaseversie kunnen worden Sad
Roger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Roger op 05 april 2019, 22:04
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
RuudvanMunster

Quote

RobEdith schreef:

Iemand enig idee of er de laatste weken wat wijzigingen zijn geweest in de VDSL+ verbindingen? Ik ondervind sinds 2 weken op ongeregelde tijden, plotseling wegvallen van de verbinding.

Vandaag XS4ALL gebeld en wat dingen moeten testen. Dat leek allemaal in orde, maar hij gaf aan, dat er mogelijk werkzaamheden zijn geweest.
Probleem zit vermoedelijk ergens waar de kabel het gebouw binnenkomt en het stuk naar ons toe, 4e etage.

Er komt dinsdag een monteur om alles na te lopen.


Ik heb ook regelmatig last van wegvallende verbindingen. Soms dat de internetverbinding "bevriest", soms een complete re-connect. Dat laatste 1 a 2 keer per week. Het eerste soms meerdere keren op een dag.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
RuudvanMunster
Inmiddels toch een beetje mijn geduld met Fritz!Box verloren. De 7581 wordt nog uitsluitend gebruikt voor de pair bonding met XS4ALL en (voorlopig) nog even voor de interne telefonie met DECT. Het interne netwerk loopt nu helemaal via een ASUS GT-AX11000, zowel DHCP Wifi en vaste verbindingen in huis. De 7581 staat zo veel mogelijk op "pass-through". De ASUS GT-AX11000 vervangt één 7490 en 2 1750's als extra access points) en geeft in zijn eentje een betere dekking. Maar is ook stabieler.

Ik heb op alle drie de verdiepingen een Samsung Android tablet aan de muur als client op mijn Home Management Systeem (HomeSeer). De nieuwste daarvan, die het dichtst bij de 7581 zat, ging regelmatig hangen na verbroken wifi verbindingen. Dat gebeurt nu veel minder tot (bijna) niet. Ik heb minder problemen met de uitgifte van IP-adressen. De 7581 had er een handje van op het apparaat vast ingestelde IP-adressen te veranderen. Mijn HomeSeer vond dat minder leuk.

En het fijne gevoel is toch minder afhankelijk te worden zo van de grillen van Fritz!Box en XS4ALL.

Ik heb nog wel last van onderbrekingen tussen de 7581 en XS4ALL. Mijn indruk is dat dat wel minder is geworden.
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Gieter

Quote

fmrama schreef:

Ik zit op 7.01 en zie ook de lengte van het modem tot centrale. Na een bedoelde herstart is deze weer anders. Ik verwacht dat de versie 7.08 de laatste zal zijn voor de 7581.


Net voor Pasen komt er voor veel modems de 7.10 uit.
Voor de 7581 is de verwachting dat het net na Pasen is.

Daarna gaat de ontwikkeling verder op de 7583
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie