obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack

Quote

loekf schreef:
Zoals... zie je al iets van DSL statistieken of nog steeds allemaal op nul ?


Zover ik het kan bekijken hetzelfde als de normale 06.83

B.v. Max. DSLAM throughput Min. DSLAM throughput staan hier nog steeds op 0
 
Roger

Quote

loekf schreef:

Vanavond er ook maar knallen. Hoewel... modem draait zonder VDSL reconnects en reboots al sinds 30 mei stabiel. Ongeloofelijk...
Ben vooral benieuwd of ze de overgebleven bugs/issues er uitgehaald hebben.
Tenzij je verwacht (op basis van release notes of een toezegging) dat die beta een specifiek probleem oplost dat voor jou belangrijk is, zou ik het niet doen. Beta's kunnen last hebben van regressies die er bij de uiteindelijke release weer uit zijn gehaald.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
ReneX

Quote

tubejack schreef:

Hetzelfde, hebben we ook vorig jaar gehad. Toen ook over van een enkele lijn, naar pair-bonding. En een van complete DSL lijnen viel er af en toe, een paar minuten uit. Uiteindelijk zijn we door KPN overgezet naar 2 andere aderparen. Dat was een stuk beter, maar nog af en toe PPPoE errors.


Ik weet dat er hier wel kaarten zijn vervangen, en daarmee/daarna lijkt het opgelost te zijn.
Bij de PPPoE timeouts bleef de DSL verbinding bij mij intact, zonder ophoging van error counters etc. Dus daarmee lijkt de verbinding tussen modem en DSLAM in principe gewoon goed zijn en zit het ergens anders.
In ieder geval lijkt jouw verschijnsel identiek aan de mijne.

Overigens zijn ook wij overgezet naar andere poorten. 1 van beide poorten haalde (in de wijkkast!) maar 56Mbit/s ipv 110Mbit/s, maar dat zorgde niet voor instabiliteit uitsluitend voor een lagere snelheid op 1 lijn.
Totale snelheid is na de poortwissel meer dan 30Mbit/s (down) en 15Mbit/s (up) gestegen, met nu ongeveer dezelfde snelheden op beide lijnen.
 
Daan

Quote

lsluijter schreef:

Quote

Daan schreef:

@xs4all

Ik heb een ruime dag, vanaf gisterenmorgen 09:00 uur tot vandaag 14:00, uur een storing gehad.
Helemaal geen signaal meer via de glasvezelkabel, helemaal dood.
Bij het schakelen van mijn-alles in-1 Smart abbo. naar een hogere snelheid (80/80) is het gisterenmorgen mis gegaan.
In de POP was een "actieve netwerkaansluit-unit" kapot. Monteur heeft een een reserve erin gestoken en het werkte weer.

Is er bij iemand anders nog zoiets misgegaan i.c.m. met het verhogen v/d snelheid gisteren?



Bij mij was maandag om 15:45 het glas signaal weggevallen. De helpdesk gebeld (met mijn mobiele telefoon, maar zodra ik iemand aan de lijn had belden ze me terug). Er was geen storing bekend. Na wat zoeken vond de helpdeskmedewerker dat ze bezig waren om mijn linespeed aan te passen. Binnen een half uurtje zou alles het weer moeten doen. Helaas duurde het tot dinsdagochtend 6:20 tot er weer verbinding was. Jammer dat dit niet van te voren even gezegd was, dan had ik er rekening mee kunnen houden.


Ja, dat is balen.
Ik heb van mijn eigen 06 iets van 10 € opgebeld en toen had ik ze nog niet te pakken.
'S-middags met de 06 van mijn zoon gebeld die een abonnement heeft en ze uiteindelijk wel te pakken gekregen. Toen was het al te laat om een monteur naar mij toe te sturen!
Kun je doodleuk gewoon nog even een dag zonder signaal zitten, maakt hun niet zo gek veel uit.
Je bent gewoon afhankelijk van zo'n bedrijf, en dat weten ze prima uit te spelen. Heel irritant.
 
Prutser

Quote

Daan schreef:

Quote

lsluijter schreef:

Quote

Daan schreef:

@xs4all

Ik heb een ruime dag, vanaf gisterenmorgen 09:00 uur tot vandaag 14:00, uur een storing gehad.
Helemaal geen signaal meer via de glasvezelkabel, helemaal dood.
Bij het schakelen van mijn-alles in-1 Smart abbo. naar een hogere snelheid (80/80) is het gisterenmorgen mis gegaan.
In de POP was een "actieve netwerkaansluit-unit" kapot. Monteur heeft een een reserve erin gestoken en het werkte weer.

Is er bij iemand anders nog zoiets misgegaan i.c.m. met het verhogen v/d snelheid gisteren?



Bij mij was maandag om 15:45 het glas signaal weggevallen. De helpdesk gebeld (met mijn mobiele telefoon, maar zodra ik iemand aan de lijn had belden ze me terug). Er was geen storing bekend. Na wat zoeken vond de helpdeskmedewerker dat ze bezig waren om mijn linespeed aan te passen. Binnen een half uurtje zou alles het weer moeten doen. Helaas duurde het tot dinsdagochtend 6:20 tot er weer verbinding was. Jammer dat dit niet van te voren even gezegd was, dan had ik er rekening mee kunnen houden.


Ja, dat is balen.
Ik heb van mijn eigen 06 iets van 10 € opgebeld en toen had ik ze nog niet te pakken.
'S-middags met de 06 van mijn zoon gebeld die een abonnement heeft en ze uiteindelijk wel te pakken gekregen. Toen was het al te laat om een monteur naar mij toe te sturen!
Kun je doodleuk gewoon nog even een dag zonder signaal zitten, maakt hun niet zo gek veel uit.
Je bent gewoon afhankelijk van zo'n bedrijf, en dat weten ze prima uit te spelen. Heel irritant.


Ik ga er altijd maar vanuit dat de mensen achter de hel(p)desk er niet zijn om specifiek jou of mij het leven zuur te maken, van opzet is er dan ook eigenlijk nooit sprake. Wat overigens niets afdoet aan de irritatie. Internet is nog net geen stroom of stromend (warm) water, maar ver daarvanDaan zit het ook niet ...
 
Prutser
O jee ... De WiFi repeater ging te hard zo te zien ...

Ik heb de beta firmware net even doorgelopen, ik zie letterlijk niets wat anders is, de grafiekjes lijken het nog steeds niet te doen, de ingetrainde snelheid wordt getoond zonder dat ik de werkelijke waarde kan ingeven. Dus ik zie 1-2-3 geen verbetering t.o.v. de officiële 6.83 versie. Ik ga nog even zoeken naar release notes. Mocht iemand die ergens vinden, dan hou ik me aanbevolen ...
Prutser voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Prutser op 06 juli 2017, 16:37
 
tubejack
Ik krijg nu de melding: Internet connection cleared. Net 16:18:13 en 16.18:53 Hmm Think
 
loekf

Quote

Prutser schreef:

O jee ... De WiFi repeater ging te hard zo te zien ...

Ik heb de beta firmware net even doorgelopen, ik zie letterlijk niets wat anders is, de grafiekjes lijken het nog steeds niet te doen, de ingetrainde snelheid wordt getoond zonder dat ik de werkelijke waarde kan ingeven. Dus ik zie 1-2-3 geen verbetering t.o.v. de officiële 6.83 versie. Ik ga nog even zoeken naar release notes. Mocht iemand die ergens vinden, dan hou ik me aanbevolen ...


Misschien dat ze dit opgelost hebben ?

https://tweakers.net/nieuws/126859/fritzbox-firmware-bevat-lek-dat-inzicht-in-lokale-netwerk-kan-geven.html
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser

Quote

loekf schreef:

Quote

Prutser schreef:

O jee ... De WiFi repeater ging te hard zo te zien ...

Ik heb de beta firmware net even doorgelopen, ik zie letterlijk niets wat anders is, de grafiekjes lijken het nog steeds niet te doen, de ingetrainde snelheid wordt getoond zonder dat ik de werkelijke waarde kan ingeven. Dus ik zie 1-2-3 geen verbetering t.o.v. de officiële 6.83 versie. Ik ga nog even zoeken naar release notes. Mocht iemand die ergens vinden, dan hou ik me aanbevolen ...


Misschien dat ze dit opgelost hebben ?

https://tweakers.net/nieuws/126859/fritzbox-firmware-bevat-lek-dat-inzicht-in-lokale-netwerk-kan-geven.html


Dat zou ook verklaren waarom er geen release notes zijn, dat is geen reclame natuurlijk. Ik heb IPv6 sowieso uitstaan op dit moment, dat helpt blijkbaar ook al. En 3 maanden niks van je laten horen als iemand je op een lek(je) wijst is tamelijk dom. Maar goed, dat DECT niet goed werkt vind ik ook net zo dom.
 
tubejack
Helaas, naast dagelijks timeouts op IP-niveau, vage problemen in het lokale netwerk. Nu ook minder goed te verstaan met onze Fritz FON C5 toestellen. Ik kan hem rebooten, dan gaat het een tijdje goed.

Ik heb mijn 7369 maar weer neergezet.
Ik wacht nog één Fritz OS versie af, daarna gaat de 7581 retour XS4ALL.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie