obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Roger
Vandaag weer iets nieuws: een gesprek met een aan de 7581 gekoppelde Gigaset A58H brak spontaan af. Of het aan de 7581 lag, is moeilijk te zeggen. In de logging is geen disconnect reason te vinden (ook niet in de Support Data die ik meteen heb gegenereerd). De oorzaak kan dus ook elders liggen (de beller was een mobiel nummer). Info: mijn 7581 draait nog de officiƫle 6.85 firmware, niet de beta. Die Support Data liet ook zien dat de 6.85 firmware nog steeds is gebaseerd op Linux 3.4.11-rt19. Deze versie is inmiddels 5 jaar oud en daarmee een museumstuk op de afdeling Oudheden.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
helderzicht

Quote

Roger schreef:

Vandaag weer iets nieuws: een gesprek met een aan de 7581 gekoppelde Gigaset A58H brak spontaan af. Of het aan de 7581 lag, is moeilijk te zeggen. In de logging is geen disconnect reason te vinden (ook niet in de Support Data die ik meteen heb gegenereerd). De oorzaak kan dus ook elders liggen (de beller was een mobiel nummer). Info: mijn 7581 draait nog de officiƫle 6.85 firmware, niet de beta. Die Support Data liet ook zien dat de 6.85 firmware nog steeds is gebaseerd op Linux 3.4.11-rt19. Deze versie is inmiddels 5 jaar oud en daarmee een museumstuk op de afdeling Oudheden.


Ik heb dat ook een paar keer meegemaakt toen ik nog met de Fritzfon MT-F's over de 7581 belde. Doe dat nu zonder problemen via oude 7340. Je ...denkt natuurlijk eerst aan oorzaken buitenshuis, maar het viel me wel op......
 
Roger

Quote

helderzicht schreef:
De grootste teleurstelling is het feit dat wij allen niet het gevoel krijgen dat het probleem met de 7581 door XS4all en AVM serieus genomen wordt. Behalve de individuele reacties is er geen enkele communicatie van XS4all naar de klanten over het feit dat er een probleem is met dit modem. Nieuwbrieven, websites, mails, er zijn mogelijkheden genoeg.

Quote

RuudvanMunster schreef:
Op zich heb ik er wel enig begrip voor dat ze het niet van de daken willen schreeuwen. Maar waar ik absoluut geen begrip voor heb, is dat na bijna een jaar ze ook geen enkele communicatie doen naar de mensen die klachten hebben gemeld en zelfs tijdelijk (!) een leen modem (7169) hebben gekregen. (...) Daarnaast had ik het niet meer dan fatsoenlijk gevonden als XS4ALL een bericht had gestuurd bij het uitbrengen van nieuwe firmware waardoor mogelijk de gemelde problemen worden opgelost...
Allemaal heel herkenbaar. Het geeft ook een (on)aardig beeld van de organisatie van grote bedrijven:
  • De Klantenservice probeert de klant tevreden te houden, maar kan en mag heel weinig (als je heel volhardend bent, krijg je een modembotje toegeworpen). Call centermedewerkers worden veelal primair afgerekend op het aantal afgewerkte telefoontjes en het vriendelijk blijven tegen de klant (met sommige klanten verbaast het mij overigens hoe goed dat laatste lukt).
  • De Technische Helpdesk kent het probleem, maar benadrukt dat jouw probleem niet vaak voorkomt (en dat is waarschijnlijk ook zo: een veel voorkomend probleem is gemakkelijk te reproduceren en te verhelpen, en zal ook prioriteit krijgen om de klachtenlawine een halt toe te roepen).
  • De Marketingafdeling is vooral bezig met het uitdragen van de gewenste boodschap. Die is een onwrikbaar feit, voor twijfel is geen ruimte. De nieuwsbrief is verboden terrein voor problemen.
  • De Directie tenslotte houdt de aandeelhouders tevreden en krijgt pas lucht van de problemen als Radar aan de lijn hangt.
Een aangezien de marges door de moordende concurrentie klein zijn en beter communiceren (in elk geval in het begin) geld kost, ben ik bang dat wij op afzienbare termijn in deze geen verbetering hoeven te verwachten.Cry
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
dateq
Afzienbare tijd is enige weken, misschien een maand. Maar nu is het al sinds de eerste uitlevering (ergens in december) al heel stil vanuit xs4all
 
Roger
En het zal de komende maand ook stil blijven, en de maanden daarna eveneens. Inmiddels is er een beta firmware voor de 7581 die weer wat problemen oplost (helaas geen release notes). Zie een eerdere post voor de link. In dit geval ontwikkelt AVM vooralsnog rustig door aan nieuwe firmware, zij het langzamer dan wij hier graag zouden zien.

Maar het kan aanzienlijk slechter. De zaak over laten waaien is ook een beproefde aanpak. 2,5 jaar geleden fuseerden Ziggo en UPC. Behalve het gebruikelijke ongemak met het opnieuw instellen van TV's waren er ook echte problemen (geen oplossing, geen workaround). Zo hadden bepaalde Sony Bravia modelreeksen met CI+ problemen. Dat leidde op diverse fora tot een shitstorm. Die ging goeddeels liggen toen een webcaremedewerker meldde dat Sony en Ziggo werkten aan een oplossing. Die oplossing is er nooit gekomen. En de storm? Die stak niet weer op...
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Marcel
De directie van Xs4all is op de hoogte hiervan en hopelijk is het ondergesneeuwd in de laatste tijd. Er is voordat dr vakanties begonnen een firmware update gekomen die de DECT 200 ging ondersteunen zonder uitsluitingen.

Nu is er een plus versie van die firmware een week geleden uitgekomen dus er zeker nog druk op AVM om het liefdes kindje te laten op groeien.

Nu liggen er nog een paar uitdagingen en een belangrijke is gesprekskwaliteit bij gebruik van DECT te verzorgen.

Ook belangrijk is deze bijna eenjarige het Nederlands bij te brengen zodat ook de telefoons gemakkelijker te maken voor de ouderen onder ons die het Engels niet machtig zijn en het Duits niet gemakkelijker gebruiken.

Zorgelijk is wel dat AVM Nederland niet snel een firmware, dus ook Nederlandstalig, ziet voor de 7581 terwijl deze box specifiek voor de Nederlandse markt is. Wij wachten nog steeds op een Xs4all waardig product wat het premium deel kan waarmaken.
Gewijzigd door Marcel op 03 oktober 2017, 21:40
 
loekf

Quote

Marcel schreef:

De directie van Xs4all is op de hoogte hiervan en hopelijk is het ondergesneeuwd in de laatste tijd. Er is voordat dr vakanties begonnen een firmware update gekomen die de DECT 200 ging ondersteunen zonder uitsluitingen.

Nu is er een plus versie van die firmware een week geleden uitgekomen dus er zeker nog druk op AVM om het liefdes kindje te laten op groeien.

Nu liggen er nog een paar uitdagingen en een belangrijke is gesprekskwaliteit bij gebruik van DECT te verzorgen.

Ook belangrijk is deze bijna eenjarige het Nederlands bij te brengen zodat ook de telefoons gemakkelijker te maken voor de ouderen onder ons die het Engels niet machtig zijn en het Duits niet gemakkelijker gebruiken.

Zorgelijk is wel dat AVM Nederland niet snel een firmware, dus ook Nederlandstalig, ziet voor de 7581 terwijl deze box specifiek voor de Nederlandse markt is. Wij wachten nog steeds op een Xs4all waardig product wat het premium deel kan waarmaken.


Vreemde is wel dat de 7590 gewoon een Nederlandse firmware heeft.

Geeft waarschijnlijk weer wat de relatie tussen AVM en XS4ALL is..... als provider zeur je net zo lang totdat je hoofd leverancier met een VVDSL modem komt MET pairbonding voor de NLse market (want XS4ALL = KPN) .. zeg maar on-pair met de Nexperia boxen. Overtuigd je leverancier zelfs een andere chipset te gebruiken als anders, want anders pairbonding lastig.

Laat AVM een jaar aanklooien met brakke firmware.

Echter je vraagt niet om NLse firmware ?
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
Prutser

Quote


Vreemde is wel dat de 7590 gewoon een Nederlandse firmware heeft.

Geeft waarschijnlijk weer wat de relatie tussen AVM en XS4ALL is..... als provider zeur je net zo lang totdat je hoofd leverancier met een VVDSL modem komt MET pairbonding voor de NLse market (want XS4ALL = KPN) .. zeg maar on-pair met de Nexperia boxen. Overtuigd je leverancier zelfs een andere chipset te gebruiken als anders, want anders pairbonding lastig.

Laat AVM een jaar aanklooien met brakke firmware.

Echter je vraagt niet om NLse firmware ?


Het merendeel van de KPN consumenten gebruikers (inclusief Telfort) gebruikt de V10 die bij ZTE vandaan komt en ik denk dat dat er heel veel meer zijn dan de aantallen van XS4ALL. Daarnaast zie ik de gebruikelijke riedel landnamen in de titel van de firmware van de 7581 staan (en-de-es-it-fr-pl) wat een NL only model m.i. uitsluit. Kortom, ik weet niet of XS4ALL hier zo'n grote invloed op heeft gehad. Maar ietsje harder drukken op AVM mag inderdaad wel. Alhoewel mijn DECT sinds afgelopen donderdag stabiel draait, elke avond mijn ouders even bellen, m'n moeder is helemaal blij verrast met al die aandacht Clap
 
Marcel

Quote

loekf schreef:

Vreemde is wel dat de 7590 gewoon een Nederlandse firmware heeft.


Dat is helemaal niet vreemd en het product net op de markt en ideaal voor een nieuwe stap. Nu er eenmaal een vertaling is gemaakt kan die gebruikt worden in de 6.90 versies van de internationale firmwares.
 
tubejack
[....] m'n moeder is helemaal blij verrast met al die aandacht [....] Smile
Gewijzigd door tubejack op 04 oktober 2017, 10:13
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie