obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
Jammer. Het kan ook nog in de DECT zender/ontvanger liggen van de 7581.
M.a.w. dat soms het DECT zendvermogen te weinig is of te veel (oversturing) of de ontvanger te slecht dan krijg je m.i. CRC errors

Hier testen verder. Met 10 minuten heb ik DECT over naar de 7369 die nog steeds aangesloten is, maar uitstaat.

Ik heb een aantal dagen dat om beurten een lijn wegvalt. Dat hoeft niet aan de 7581 te liggen maar meer aan de fysieke KPN VDSL2 lijnen.
tubejack voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tubejack op 18 oktober 2017, 20:51
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Jammer. Het kan ook nog in de DECT zender/ontvanger liggen van de 7581.
M.a.w. dat soms het DECT zendvermogen te weinig is of te veel (oversturing) of de ontvanger te slecht dan krijg je m.i. CRC errors.
Zeker jammer. Hardware is mogelijk een issue. Maar ik denk ook dat er op softwareniveau iets niet goed zit omdat het probleem toeneemt tot het gesprek afbreekt. Als ik moest gokken (nooit verstandig met techniek, ik weet het) dan zou ik mijn geld zetten op iets als een probleem in het buffermanagement i.c.m. met het optreden van (CRC-)errors, bv. dat buffers niet goed worden vrijgegeven. Zo'n probleem kan progressief zijn zodat er uiteindelijk geen buffers meer beschikbaar zijn en het gesprek afbreekt. Als zoiets ook nog eens in een kernel module gebeurt, dan zijn zelfs systeem crashes en reboots mogelijk.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
GeerS
Inmiddels ook weer met een andere Gigaset geprobeerd zonder problemen te bellen. Eerste gesprek: ik was aan de andere kant bijna niet te verstaan, maar ik heb het gesprek van circa 4 minuten wel af kunnen maken. Tweede gesprek: weer door de andere kant heel slecht te verstaan door veel gekraak op de lijn. Ik verstond diegene wel goed, maar na enige minuten was de lijn dood en heb ik het gesprek met mijn mobiel voort moeten zetten. Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information. Ik heb zelf geen idee wat al die termen en getallen betekenen, maar ik heb de indruk dat er diverse leden van dit forum zijn, die daar misschien wel iets zinnigs over kunnen zeggen.
Morgen maar aan de slag om de 7369 weer als DECT station voorlopig in ere te herstellen.

https://imageshack.com/i/pojV6yloj
Gewijzigd door GeerS op 18 oktober 2017, 21:41
VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
Marcel
Daarvoor had je reclame een van Canaaldigitaal waar die klant belden of zij nu eindelijk hun monteur terug mochten hebben fie op de bank naar de TV keek.

https://youtu.be/uJmAO5xc8sI
Gewijzigd door Marcel op 18 oktober 2017, 21:41
 
Marcel
Helaas geen foto zichtbaar maar er is ooit nog een smalle FTU geweest.
 
GeerS

Quote

GeerS schreef:

Inmiddels ook weer met een andere Gigaset geprobeerd zonder problemen te bellen. Eerste gesprek: ik was aan de andere kant bijna niet te verstaan, maar ik heb het gesprek van circa 4 minuten wel af kunnen maken. Tweede gesprek: weer door de andere kant heel slecht te verstaan door veel gekraak op de lijn. Ik verstond diegene wel goed, maar na enige minuten was de lijn dood en heb ik het gesprek met mijn mobiel voort moeten zetten. Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information. Ik heb zelf geen idee wat al die termen en getallen betekenen, maar ik heb de indruk dat er diverse leden van dit forum zijn, die daar misschien wel iets zinnigs over kunnen zeggen.
Morgen maar aan de slag om de 7369 weer als DECT station voorlopig in ere te herstellen.


O ja, nu nog de screenshot:
VDSL Pairbonding. 7583VDSL voor internet, DECT en Wifi. Als repeater: 1750e Wifi, 1750e en 7583 beiden in Lan bridge
 
Roger

Quote

GeerS schreef:
Van het tweede gesprek heb ik een screenshot kunnen maken van DECT Monitor>>Detailed Information.
Dit is vergelijkbaar met wat ik zelf eerder vanavond heb gezien. Alleen zijn jouw getallen nog slechter dan die bij mij, maar de symptomen die jij noemt zijn dan ook heftiger (dat matcht dus wel). Ik heb mijn slechte gesprekken gerapporteerd aan AVM (bij Telephony -> Telephone Numbers -> Voice Transmission), maar ik ben wel bang dat de DECT statistieken daarbij niet mee werden gestuurd (die pagina hoort bij het VoIP deel).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
RobEdith
Gisteren niet gebeld door AVM, zoals zijzelf hebben gevraagd. Mail gestuurd, even afwachten wat er gebeurt.

Heb vanmorgen weer wat ontdekt. Ik heb het modem zo ingesteld, dat 's-nachts de WiFi uitgeschakeld wordt en 's-ochtends om 06.00 uur weer wakker wordt. Vanmorgen werd ie dus niet wakker en bleef staan knipperen, dat de WiFi nog niet actief was. Heb vervolgens de spanning eraf en er weer op moeten zetten.
Huidig modem : Fritz!Box 7581 (07.01) Mesh master
Router : Fritz!Box 4020 (07.01) Mesh repeater
Eerder gebruikt : Fritz!Box 7170, 7360
 
dateq
En daar gaan we weer...

Ik ben hels!
Zojuist ben ik gebeld door de klanten(mis)service van XS4ALL.
Meneer, er is een misverstand ontstaan. De monteur heeft mij gemaild dat de patchcover helemaal niet past op uw Genexis modem. (DUH!!)
Wij gaan geen andere NTU bij u ophangen omdat daar kosten (€250) mee zijn gemoeid.
Ik heb weer alles uitgelegd, ook dat ik gisteren tot 5 maal toe heb aangegeven dat deze cover niet ging passen, dat er door XS4ALL is toegezegd dat ik een andere FTU krijg vandaag en dat ik nu al maanden in deze ellende zit die maar niet opgelost wordt.

Ik wordt straks weer gebeld door XS4ALL. Als de uitkomst van dat gesprek niet naar mijn zin is, ga ik weg bij XS4ALL! Ik ben het helemaal zat!
 
RuudvanMunster

Quote

tubejack schreef:

Quote

RuudvanMunster schreef:
Mijn vrouw was aan het telewerken via een remote terminal sessie. Misschien ligt daar nog een verband"?


Als je naar je Fritz box gaat, dan is dat lokaal netwerk verkeer. En lokaal heb je (neem ik aan) een 1GB netwerk = 1000Mb. Het lijkt me sterk, dat een terminal sessie dat vol trekt.

Er kunnen wel andere foutjes zijn op het LAN bij jou zoals:
1) Bekabeling problemen.
2) Problemen met switches
3) Dubbel IP-adressen of ergens 2x het adres van de Fritzbox zelf gebruikt. dus 192.168.178.1
Of de DNS naam fritz.box ergens in configuratie op het oude 192.168.000.001 adres o.i.d.

Ik neem aan dat je 1e kwaliteit CAT5E of betere bekabeling gebruikt met kabels niet langer dan 100 meter.

Hoe is het e.e.a. aangesloten?

Hier Fritzbox beneden ====> UTP kabel 20 meter ===> Switch ===> UTP kabel 10 meter ===> Switch


Ik heb inderdaad een 1Gb bedraad netwerk, met minimaal Cat5E, maar op de grote stukken CAT6. Ik gebruik HP ProCurve routers.
Doordat ik netwerk problemen had, heb ik alle routers helemaal uitgeplozen. Daarbij is 1 oudere router vervangen. Alle bekabeling is dubbel of driedubbel gecheckt. Ik heb overal zowel de connectie getest, met een LAN tester, als de pairing van de kabels. Smile

Zeg nooit nooit, maar ik sluit langzamerhand dat soort fouten wel uit.
Bij de omnummeroperatie heb ik alle computers en randapparaten in een spreadsheet staan, met alle IP adressen. Die zijn gecheckt met zowel de IP adressen in de FB als in een lijst die door mijn HomeSeer (Home Management Systeem) wordt aangemaakt.

Een HomeSeer plugin signaleerde dan ook enkele weken geleden dat een device (een Z-Wave interface, iedere minuut van IP adres wisselde). Dat device had een hard toegekend IP adres, maar de DHCP van de FB overule'de dat. Toen ik het device een DHCP toegekend adres gaf en in FB het IP adres op vast zette, was dat probleem over.

Bij de omnummering heb ik de apparaten één voor één aangesloten en steeds alle instellingen gecheckt. Ik denk niet dat er veel intranetten zijn, die zo gecheckt zijn...

De "freeze" van de FB 7581 was zo overduidelijk gerelateerd aan het indrukken van de "Apply" toets van het Wireless => Guest Access scherm, dat ik niet anders kan dan constateren dat het ergens in de software van de FB fout ging.

Ook het 192.168.0.x probleem wijt ik voorlopig aan de FB. Als het een tester van zo'n ding niet eens opvalt dat allerlei grafieken en gegevens in de logboek mails ontbreken, als je terugdenkt aan alle ellende van een jaar terug, dan kun je toch alleen maar constateren dat er mensen op essentiële plekken in het proces zitten te slapen?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie