obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
meppele

Quote

tubejack schreef:

Quote

Marcel schreef:

Met de aanvulling dat bonding ook mogelijk is vanuit de centrale (MDF) mits die daar geschikt voor gemaakt is. Je moet dan over op de 7581 als BVDSL (bonding) mogelijk is.


Op zijn postcode en huisnummer is geen bonding mogelijk......

Klopt helemaal! geen bonding mogelijk, geen mogelijkheid om aangesloten te worden op een straatkast en een centrale die 1500 m ver weg staat, derhalve Max. 21,5/1,5 Mbit/s, untill eternity zo lijkt het. Wonend in een nieuw app. complex met 108 aansluitingen en aan de rand van de stad is dit toch geen te verdedigen situatie meer anno 2017?
De de lijn met de eigen FB7360 is overigens best stabiel, zowel TV, Internet en telefoon (DECT) draaien goed, maar ik wil graag more speed!
Met twee tv's op HD en een bestandje downloaden is dit het resultaat, zie de afbeelding.
eggie
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
tubejack
Ik verwacht dat je met die 7581 2,5Mb upload haalt.
 
JvdH
Vandaag via facebook chat aan AVM NL maar eens om update qua verwachtingen 6.90 (of hoger) voor 7581 gevraagd. Kreeg antwoord: eerste helft van 2018 ...
Iemand beter/acurater nieuws? (tijdje geleden ging hier info rond januari 2018 ... ).

MIjn 7581 is overigens al tijden heel stabiel op 111/31 (geen pair bonding, geen DECT via 7581).
 
Roger

Quote

JvdH schreef:
Vandaag via facebook chat aan AVM NL maar eens om update qua verwachtingen 6.90 (of hoger) voor 7581 gevraagd. Kreeg antwoord: eerste helft van 2018 ...
Iemand beter/acurater nieuws? (tijdje geleden ging hier info rond januari 2018 ... ).
Januari 2018 is genoemd als termijn voor een mogelijke nieuwe beta. Jouw vraag en het antwoord daarop gaan over een reguliere release.
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
MKO
Ik geloof niet meer dat de 7581 na een jaar gedoe met firmware te fixen is. Er moet een fout in het ontwerp zitten, gebruikte chipset en de plaatsing en afscherming daarvan in de Fritzbox.
Omdat het testen en proberen met firmware versies en instellingen veel te voor tijd (en frustratie) kost heb ik een maand of vier geleden zelf maar een 7490 gekocht. Hierna geen problemen meer gehad met de VDSL verbinding, DECT telefoon toestellen, DECT200 actuators, WIFI 2,4 en 5GHz enzv.
De opstelling van XS4ALL is wel treurig, gewoon doen alsof er geen problemen zijn met het 7581 modem of roepen dat b.v. DECT geen door XS4ALL ondersteunde feature is.
Ik heb nu gelukkig een stabiele verbinding met een eigen 7490 modem (pair-bonding is hier toch niet leverbaar), einde verhaal voor de 7581.
Speedtouch 780WL -> Fritz!Box 7170 -> 7340 -> 7360 -> 7390 -> 7581 -> 7581 -> 7390 -> 7581 -> 7490...
 
Robdea
volledig mee eens. ik vind wel dat xs4all de prijs van het zelf aangeschafte modem moet vergoeden.
 
tubejack

Quote

Robdea schreef:

volledig mee eens. ik vind wel dat xs4all de prijs van het zelf aangeschafte modem moet vergoeden.


Min een platgestampte 7581 natuurlijk.....Whistl
 
RuudvanMunster

Quote

MKO schreef:

Ik geloof niet meer dat de 7581 na een jaar gedoe met firmware te fixen is. Er moet een fout in het ontwerp zitten, gebruikte chipset en de plaatsing en afscherming daarvan in de Fritzbox.
Omdat het testen en proberen met firmware versies en instellingen veel te voor tijd (en frustratie) kost heb ik een maand of vier geleden zelf maar een 7490 gekocht. Hierna geen problemen meer gehad met de VDSL verbinding, DECT telefoon toestellen, DECT200 actuators, WIFI 2,4 en 5GHz enzv.
De opstelling van XS4ALL is wel treurig, gewoon doen alsof er geen problemen zijn met het 7581 modem of roepen dat b.v. DECT geen door XS4ALL ondersteunde feature is.
Ik heb nu gelukkig een stabiele verbinding met een eigen 7490 modem (pair-bonding is hier toch niet leverbaar), einde verhaal voor de 7581.


Wat verantwoordelijkheid voor DECT betreft ben ik het niet met XS4ALL eens. Volgens mij is er wetgeving m.b.t. garantie op producten bij leveranties. Als koper kun je de verkoper van een product aanspreken. En de verkoper moet dat dan oplossen en eventueel verder regelen met zijn toeleveranciers. XS4ALL reageert in deze kwestie te veel alsof zij alleen een dienst (de verbinding) leveren. Ze moeten beseffen dat ze ook doorverkoper zijn van een product en dus ook verkopersverantwoordelijkheid hebben. Dat aspect heb ik tot nu toe in de discussie gemist.

Bij hun rol als leverancier van de dienst zijn ze wellicht niet verantwoordelijk voor het DECT deel. Maar als leverancier van de Fritz!Box zijn ze er verantwoordelijk voor dat die aan de specificaties voldoet. Ze zullen wel zeggen dat ze dat kastje cadeau geven en dus geen leverancier zijn. Maar dat is twijfelachtig, ook bij uitlenen om niets zijn soms leuke rechtszaken geweest over (vervolg)schade... Zo werd ooit iemand die een naaimachine uitleende om niet aansprakelijk gesteld voor het lekken ervan op het tapijt van de lener....
Zie ook: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
Robdea
ja spijtig maar het genoegen van het stampen is ook wat waardBlush
 
LabRatLex
Ik heb sinds deze week ook de (voor mij) nieuwe 7581 gekregen nadat XS4ALL me dit via de post had aangeboden.

Tot mijn teleurstelling blijf ik maar restarts hebben, 3-4 keer op een dag. Heel vervelend, zeker als ik en mijn zoon graag online gamen en Netflix veelgebruikt is. Het begint met de WiFi die wegvalt, 1-2 minuter hierna valt alles uit (TV en internet) en dan is het wachten tot alles weer opstart.

Toen kwam ik deze site tegen en zie dat ik absoluut niet alleen ben (ik gebruik al jaren geen vaste telefoon, dus DECT problemen heb ik geen last van).

Ik heb mijn oude modem nog, ik heb hem nog niet retour gestuurd. Dus is DE oplossing de nieuwe retour sturen?


Edit: In mijn eventlog geeft die aan dat die met de laatste keer dat hij uitviel automatisch zijn firmware heeft geupdate. Ook de systemtime vermeld hij. Kort daarna en kort ervoor is er een radar issue waardoor de 5GHz tijdelijk niet beschikbaar is. Ik ben hier niet heel erg in thuis, maar dit irriteert me enorm, updaten overdag...
Gewijzigd door LabRatLex op 10 december 2017, 17:19
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie