obey-robots.txt
15 December 2018, 22:26
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [167 stemmen]
77% [167 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 15% [32 stemmen]
15% [32 stemmen]

Stemmen: 216
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FRITZ!Box 7581 problemen

Roger
Aad3224 schreef:
Ik heb ook een 7581 en heb daar 2x1750E op aangesloten (! x bedraad en 1 x niet bedraad). Ik zie bij zowel de 7581 als de 2 1750E's een mesh teken staan.
Mooi Smile
Alleen zie ik dat de beide 1750E's hetzelfde ip adres hebben. Komt dat door de mesh of is er iets fout hier?
Twee apparaten in een netwerk kunnen niet hetzelfde adres hebben (Mesh of geen Mesh). Dat gaat niet goed. Er zit dus iets fout (of de 7581 geeft het fout weer). Misschien moet je de 1750E's eens herstarten (uittrekken en weer insteken). Gaat het probleem dan niet weg (het kan iets te maken hebben met de eerste configuratie), dan wordt het dieper graven.
En dan nog een vraag (sorry, ben nieuw in dit hele Fritz gebeuren):
Iedereen hier is ooit op nul begonnen. Welkom bij de club Clap
Ik heb de bedraadde 1750E in de mesh met de 7581 en ik heb de niet bedraadde 1750E in de mesh met de 7581. Kan ik ook de beide 1750E's met mesh met elkaar verbinden of is dat nu vanzelf al zo (ik zie bij 7591 en beide 1750E's een mesh teken staan).
Zowel de naam als het Mesh symbool suggereren dat er sprake is van een vermaasd netwerk. Dat is waarschijnlijk oorspronkelijk ook de bedoeling geweest, maar dat is voor zover ik weet niet zo. Wat je nu hebt, is wat er in zit.
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (7.01) + Repeater 1750E (7.01)

t541hoo
Ik heb geen mesh, maar theoretisch is het zo dat alle componenten in het mesh gelijkwaardig zijn. Het lijkt me dat alle tussenliggende stations (dus niet de eindpunten) een gelijk IP-adres kunnen hebben. Er is sprake van redundantie. Ik denk zelfs dat het noodzakelijk is voor een eindpunt dat geen weet heeft van het mesh. Beide mesh stations ontvangen dan ook het bericht van het eindstation en bepalen onderling wie het bericht verder geleid. Het mesh bepaald geheel zelfstandig de route van eindpunt naar eindpunt door het mesh. Hierbij kunnen delen van een bericht in theorie zelfs over verschillende mesh apparaten lopen evenals de retourberichten over een andere route. Het mesh bepaald de route adhv snelheid (signaalsterkte, bandbreedte en aantal hops) en verzadiging van een route.
Gewijzigd door t541hoo op 29 november 2018, 18:09

Roger
Zojuist ging mijn 7581 in de reboot bij een poging een DECT-gesprek te voeren. Eerst hoorde ik na het na het kiezen van het nummer (uit het telefoonboek) een combinatie van ploppen en ruisen, daarna verloor het toestel (Gigaset C430HX) de verbinding met de 7581. Die bleek bezig te zijn met een herstart. De reboot status in de support data is interessant: Reboot Status is: Short-PowerOff-Reboot(SHORTPOWERCUT) Irregular Reboots: SUM(1) - SHORTPOWERCUT(1). Bij die status denk ik normaliter aan een brakke voeding. Het support request is onderweg naar AVM.

tubejack
Ik had vanavond dat een uitgaand gesprek abrupt werd afgebroken. Met een Fritz Fon C5. Geen ruis of gekraak, gewoon niks. Geen reboot van de de 7581, die bleef gewoon werken.

Aad3224
het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres. Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft.
Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen?

t541hoo
Aad3224 schreef:

het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres. Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft.
Wel iets vreemds, telkens als ik mijn desktop pc met windows 10 aanzet (bedraad aangesloten via lan) krijg ik in de 7581 een change notice melding: "The following network devices have connected with your FRITZ!Box for the first time." en vervolgens twee regels met mijn PC naam, IP-adres en MAC-adres. wat het rare is, elke keer als ik mijn pc aanzet staat er voor mijn pc een ander MAC-adres. Ik heb inmiddels al een hele lijst MAC adressen voor mijn PC in de log van de 7581 staan. Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen?
En hoe ging het met de mac-adressen toen je de twee mesh devices nog niet een verschillend IP-adres had gegeven.
En welk probleem had je toen ze nog hetzelfde IP-adres hadden. Wat werkte er toen niet?

Roger
Aad3224 schreef:
het eerder genoemde probleem is nu opgelost. Met DHCP kregen de 2 repeaters telkens hetzelfde ip-adres.
Bizar. Dit mag niet gebeuren. Ik zie eigenlijk maar 2 mogelijkheden:
  • Je beide 1750E's hebben hetzelfde MAC-adres. Dat zou een ernstige fabricagefout zijn (maar ik heb het 20 jaar geleden een keer zien gebeuren bij een batch PC's, nota bene van een destijds zeer gerenommeerd merk). In dit geval zou je ook problemen moeten ondervinden nu je 1750E's verschillende IP-adressen hebben.
  • De DHCP-server van de Fritz!Box doet iets fout.
Ik heb eens met Wireshark gekeken naar het DHCP-verkeer dat mijn 1750E (Fritz!OS 7.01) genereert. Dat ziet er netjes uit. De 1750E stuurt de hostnaam mee in DHCPDISCOVER en DHCPREQUEST packets via DHCP optie 12 (dat mag). De hostnaam is af fabriek 'FRITZ!WLAN Repeater 1750E'. Als de Fritz!Box de hostnaam gebruikt bij het kiezen van het IP-adres (wat m.i. een ernstige fout zou zijn) dan zijn de rapen uiteraard gaar met twee 1750E's waarbij de hostnaam nog op de fabriekswaarde staat.

Zou je eens kunnen nagaan (als je tijd en zin hebt om wat te experimenteren)
  • wat de MAC-adressen van je 1750E's zijn?
  • of het wel goed gaat met DHCP als je je 1750E's verschillende hostnamen geeft?
Ik heb ze nu maar een fixed IP-adres gegeven en heb geen problemen meer wat dat betreft.
Altijd verstandig bij vaste netwerkcomponenten.
Dat is zeker vreemd. Daar heb ik niet direct een verklaring voor. Misschien een soort privacy feature van je PC? Met mijn Windows 10 laptop zie ik dit verschijnsel niet.
Gewijzigd door Roger op 30 november 2018, 16:22

RonvanVeen
Aad3224 schreef:

Het probleem met de desktop met Windows doet zich bij mij ook voor. Omdat ik nergens anders een bericht hierover tegenkwam, dacht dat het aan mijn machine lag. Blijkbaar dus niet. Mijn Apple Mac Mini genereert dit probleem niet. Een nieuw probleem voor AVM dus.

Prutser
Iemand een idee hoe dat kan of hoe ik dit kan oplossen?
Dat is zeker vreemd. Daar heb ik niet direct een verklaring voor. Misschien een soort privacy feature van je PC? Met mijn Windows 10 laptop zie ik dit verschijnsel niet.[/quote]

Mijn W10 laptop heeft standaard de optie aanstaan om van Macadres te wisselen bij elke opstart, ik herken wat je zegt, een lange lijst met Macadressen ... Maar dat lag dus aan de netwerksettings van de laptop, wellicht hetzelfde bij jouw PC?

Die setting zie je overigens als je in de lijst van WiFi SSID's op die van jou klikt, dan op "Eigenschappen" en dan zie je iets staan met "Willekeurige hardwareadressen" ...
Gewijzigd door Prutser op 30 november 2018, 18:00

Roger
Prutser schreef:
Die setting zie je overigens als je in de lijst van WiFi SSID's op die van jou klikt, dan op "Eigenschappen" en dan zie je iets staan met "Willekeurige hardwareadressen" ...
Die instelling vind je bij PC Settings => Network & Internet => WiFi. Probleem is dat Aad3224 aangeeft dat hij dit verschijnsel ziet terwijl de PC bedraad is aangesloten (tenzij de PC toch stiekem ook met WiFi verbindt!?).

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbindingsprobleem FB 7581 met beta Fritzbox 36 14 december 2018, 12:37
Alternatief voor de vermaledijde 7581? Fritzbox 1 13 december 2018, 13:06
Recovery image gebruiken om firmware van de FB 7581 te updaten, hoe doe ik dat precies?updaten Fritzbox 3 12 december 2018, 20:38
Poorten open op 7581 Fritzbox 2 12 december 2018, 20:30
Fritz!OS: 07.01 Klacht over XS4ALL 6 08 december 2018, 17:31
Goedenavond bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| chefke< 5 mins
| tubejack00:10:02
| guido6600:12:00
| lsluijter00:40:17
| gerbenh00:44:30
| Wim106401:22:45
| harjans01:37:10
| chrisvi01:46:09
| Marcel01:53:54
| misja02:32:17
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.