obey-robots.txt
23 Maart 2019, 11:37
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 76% [175 stemmen]
76% [175 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [14 stemmen]
6% [14 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 16% [36 stemmen]
16% [36 stemmen]

Stemmen: 229
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FRITZ!Box 7581 problemen

thamarty79
Misschien heeft iemand advies. Gisteren viel ineens een deel van me wifi weg. D.W.Z. de PC , Sonos (bedraad aangesloten) en diverse apparaten hadden geen verbinding meer. Opvallend was dat de macbook wel gewoon WIFI verbinding en internet verbinding had. Op de PC was het hele Wifi netwerk niet meer te vinden en op andere apparaten ook niet. Na herstart modem alles opgelost tot een uur later, weer geen internet site te openen en sonos viel uit. Wel gewoon WIfi verbinding en in het modem een actieve internet verbinding te zien. Na contact met de helpdesk een factory reset gedaan van het modem, dit werkte tot aan de avond goed. Weer dezelfde problemen en toen contact opgenomen met de helpdesk. Aan de lijn is niets te zien volgens hen en metingen zijn goed. Krijg nu een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat dit het is maar ik twijfel.

Als jullie dit zo lezen heeft iemand dan een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heb inmiddels de wifi kanalen vast gezet op een rustig kanaal maar betwijfel of dit echt gaat helpen.

Groet Martin
 
rhuijben
Kan je iets zien in de log op de router?
Gebruik je 5Ghz voor de wifi?

5Ghz in de hogere banden kan ineens wegvallen als er een 'radar' gedetecteerd wordt. (In mijn oude huis soms ook gewoon een storingsbron). Ik heb sindsdien 5 Ghz gewoon vast gezet op band 36 (nagenoeg ongebruikt door de buren), om dat probleem te voorkomen.

Na zo'n wegval kiest een router een andere band en is eerst verplicht x seconde (hoog) te scannen of daar niet toevallig ook een radarsignaal zit. Minuten geen 5 Ghz was 'normaal' Sad
 
thamarty79
Ik gebruik inderdaad 5GHZ voor Wifi, ik heb dat samen met de helpdesk op kanaal 36 gezet en nu voor test even uitgezet. Ik ga het controleren, ik zie wel erg veel activiteit op de 5ghz band, ik woon in een appartementen complex dus inderdaad erg veel ruis in de omgeving , bedankt voor je tip! Ben nu niet in de buurt van het modem maar zal vanavond kijken of ik meldingen in de logging zie! Nogmaals dank.
 
onno
Bij mij lijkt de stabiliteit van wifi sterk verbeterd nu ik 5 GHz heb uitgezet. Ik zag ook dat er een zware storingsbron in mijn omgeving zit van 70% vermogen.

De winst zit hem niet zozeer in dat de verbinding sneller wordt maar sneller verbinding maakt.
 
Mindcrime
thamarty79 schreef:

Misschien heeft iemand advies. Gisteren viel ineens een deel van me wifi weg. D.W.Z. de PC , Sonos (bedraad aangesloten) en diverse apparaten hadden geen verbinding meer. Opvallend was dat de macbook wel gewoon WIFI verbinding en internet verbinding had. Op de PC was het hele Wifi netwerk niet meer te vinden en op andere apparaten ook niet. Na herstart modem alles opgelost tot een uur later, weer geen internet site te openen en sonos viel uit. Wel gewoon WIfi verbinding en in het modem een actieve internet verbinding te zien. Na contact met de helpdesk een factory reset gedaan van het modem, dit werkte tot aan de avond goed. Weer dezelfde problemen en toen contact opgenomen met de helpdesk. Aan de lijn is niets te zien volgens hen en metingen zijn goed. Krijg nu een nieuw modem opgestuurd. Ik hoop dat dit het is maar ik twijfel.

Als jullie dit zo lezen heeft iemand dan een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn? Heb inmiddels de wifi kanalen vast gezet op een rustig kanaal maar betwijfel of dit echt gaat helpen.

Groet Martin

Zolang het hier alleen WiFi betreft hebben we iets om mee te beginnen. De Sonos is echter bedraad aangesloten. Mag ik je vragen of WiFi wellicht wel in geconfigureerd op de Sonos? Of staat deze echt en 100% zeker helemaal uit? Of zijn er andere bedrade apparaten die niet tevens WiFi aan hebben waarvan de ethernet connectie uitvalt? (bepalen of het alleen WiFi of tevens ethernet betreft)
Je zegt dat op het moment van storing het WiFi netwerk niet meer zichtbaar is. Zijn er op andere momenten andere WiFi netwerken zichtbaar en ware deze nog steeds zichtbaar toe je die van jou niet meer zag? (bepalen of er een externe storingsbron invloed heeft)
 
thamarty79
Hoi Mindcrime,
De SONOS is met 1 speaker bedraad aangesloten. Bij SONOS hebben ze de log uitgelezen en zeiden dat het inderdaad bedraad werkt en toch melden de andere speakers zich wel bij het modem, wellicht gaat dat toch niet helemaal goed?

Op het moment van uitval zie ik wel allemaal andere Wifi netwerken in de buurt. Ik heb helaas nog geen gegevens of een bedraad apparaat ook niet werkt tijdens de uitval. Dat moet ik nog testen.

Maar wellicht is het toch ook verstand naar Sonos te kijken en die configuratie opnieuw te doen?
 
Mindcrime
thamarty79 schreef:

Hoi Mindcrime,
De SONOS is met 1 speaker bedraad aangesloten. Bij SONOS hebben ze de log uitgelezen en zeiden dat het inderdaad bedraad werkt en toch melden de andere speakers zich wel bij het modem, wellicht gaat dat toch niet helemaal goed?

Op het moment van uitval zie ik wel allemaal andere Wifi netwerken in de buurt. Ik heb helaas nog geen gegevens of een bedraad apparaat ook niet werkt tijdens de uitval. Dat moet ik nog testen.

Maar wellicht is het toch ook verstand naar Sonos te kijken en die configuratie opnieuw te doen?

Stel zeker dat er geen verschil in configuratie is tussen de werkende en de niet werkende Sonos systemen. All the way dus ook bv firmware versies. Er kunnen natuurlijk ook nog verschillen zijn in model en afstand tot de router of eventuele obstakels. Ik ga er vanuit dat dit systeem eerder prima heeft gewerkt. Maar is dat ook zo? Wat is er recent veranderd?
Kan het trouwens zo zijn dat de bedrade Sonos niet geheel onafhankelijk werkt, en dat op het moment dat de draadloze Sonos systemen uitvallen de bedrade alleen maar bezig is de draadloze te vinden voordat jij zelf weer in werking treedt? Op dat moment is er dus wel degelijk een ethernet verbinding maar zal de Sonos geen geluid produceren.

Valt ethernet ook uit (en ik ben daar niet van overtuigd, er kunnen zoals ik hierboven stel ook andere redenen zijn waarom je geen geluid hebt en de log ondersteund ook de veronderstelling van een uitval van ethernet niet) dan zou ik echt even met XS4ALL bellen en dit doorgeven.
Betreft het alleen WiFi (wat ik nu even vermoed, maar nogmaals probeer dit aan te tonen), dan is het interessant om te weten welke band je macBook gebruikt. Houd hiervoor de option key ingedrukt en klik rechts bovenin op het WiFi icoontje. Lees af of er 5Ghz of 2,4Ghz wordt gebruikt. Via Settings->Network kan je Show WiFi-Icon in the status bar aanvinken als je dit icoontje niet hebt.
Vervolgens is het belangrijk te bepalen of er verschil in bandgebruik is tussen je mac en de andere apparaten. Er wordt hier nogal makkelijk gesteld 5Ghz uit te zetten om dat de Fritzbox hier icm radar detectie en band steering 'opmerkelijk' gedrag op nahoudt. Echter 5Ghz lost ook een probleem op nml een overbezet 2,4Ghz netwerk. (test om te zien of er 'nieuwe buren' op 2,4Ghz zijn)
 
thamarty79
Bedankt voor je antwoord Mindcrime, ik ga het e.e.a. uit testen en kom er weer op terug !
Vanavond komt het nieuwe modem binnen, die ga ik gewoon eerst neerzetten met de kanalen van Wifi op vast zoals besproken.
 
Mindcrime
thamarty79 schreef:

Bedankt voor je antwoord Mindcrime, ik ga het e.e.a. uit testen en kom er weer op terug !
Vanavond komt het nieuwe modem binnen, die ga ik gewoon eerst neerzetten met de kanalen van Wifi op vast zoals besproken.

Dan verander je twee dingen. Ik raad aan eerst standaard te installeren. Als de Fritzbox zelf het band en kanaal kan bepalen dan is dat het beste.
Heb je nog steeds het zelfde fenomeen dan weet je dus dat het niet aan het modem lag! En hoef je daar ook niet verder voor de oorzaak te zoeken. Wellicht dat de oplossing er wel ligt (vaste kanalen bv) maar dat is nog lang niet gezegd.
Het is belangrijk om het modem uit te sluiten als probleem oorzaak of juist aan te wijzen als de bron. De zelfde instellingen gebruiken die je oude modem had toen er nog geen problemen waren dus. En dat ware de fabrieksinstellingen als ik je juist interpreteer.
Wat je ook doet lig succes!

Edit: typo
Gewijzigd door Mindcrime op 20 december 2018, 11:44
 
thamarty79
Je heb gelijk natuurlijk! Ik ga eerst gewoon het modem standaard vervangen en dan kijken wat er gebeurt! Dank je wel!
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen poorten open fritzbox 7581 Fritzbox 1 17 maart 2019, 17:11
Fritz!OS 7 Fritzbox 223 15 maart 2019, 16:47
port forwarding Fritzbox 7581 werkt niet Instelling problemen 6 14 maart 2019, 21:01
Wifi problemen met ipv6 (7581 icm 1750e) WiFi 12 20 februari 2019, 13:46
Fritzbox 7581 bridge mode Algemeen 12 19 februari 2019, 21:43
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| chefke01:42:11
| beek306902:38:09
| Access02:40:08
| helzing04:16:16
| RonWitman06:08:27
| jo10:27:00
| PA0TIN15:09:07
| grimson16:01:31
| GL2814-116:47:09
| richard0116:51:46
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.