obey-robots.txt
23 Maart 2019, 11:40
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 76% [175 stemmen]
76% [175 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [14 stemmen]
6% [14 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 16% [36 stemmen]
16% [36 stemmen]

Stemmen: 229
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FRITZ!Box 7581 problemen

Mindcrime
EvertB schreef:

Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:

The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. lang voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt.

Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.
 
EvertB
Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.

Dank voor je snelle reactie. Ik ga het doen.
 
Prutser
Die dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg zitten. Ze moduleren beiden in een gebied onderin de frequentieband. Goede bekabeling helpt, wat zeker ook helpt is de DSL aansluiting zo ver mogelijk weg houden van stroomkabels. Probeer die eens te verleggen of laat deze via een andere route lopen in de meterkast ...
 
EvertB
Mindcrime schreef:

EvertB schreef:

Sinds kort valt mijn internet connectie regelmatig uit met de (eventlog) melding:

The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline.

Mijn Fritz.box 7581 (firmware 7.01) staat in de meterkast en is verbonden met een PLA (Fritz/1000E), waarmee o.a. een 1750E repeater wordt gevoed (LAN bridge). Deze situatie bestaat al geruime tijd, i.i.g. lang voor 7.01 zijn intrede deed.

Herkent iemand dit en (belangrijker nog) weet iemand een oorzaak/oplossing?

Alvast bedankt.

Zocht op "The internet connection (DSL) was cleared. Interference may have been caused by powerline." en vond dit: https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-3490/knowledge-base/publication/show/3441_FRITZ-Box-meldt-Interference-may-have-been-caused-by-powerline/
Ik zou de tips 1 Bekabeling controleren en 2 Storingsdetectie uitvoeren stuk voor stuk uitvoeren ook al is (of lijkt) er geen verandering sinds dat er geen storingen waren.


Ik heb de Fritz1000/E in een wat verder van de 7581 gelegen wandcontactdoos gedaan.
Ook heb ik de button Detecting and Resolving Malfunctions aan het werk gezet. Dat heeft 1 probleem opgelost, en 1 niet (een NetgearPLA in de schuur; niet zo relevant lijkt me). De Intended signal-to-noise ratio van de Receive Direction staat nu bijna op max stability (2e bolletje van links).

Sindsdien veel tv gekeken en geen storing gemerkt. Maar in de event log blijft de melding opduiken.
Ik ga Detecting and Resolving Malfunctions nog maar eens gebruiken en zonodig helemaal naar max stability.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie en de beste wensen voor 2019
 
EvertB
Prutser schreef:

Die dingen kunnen elkaar inderdaad in de weg zitten. Ze moduleren beiden in een gebied onderin de frequentieband. Goede bekabeling helpt, wat zeker ook helpt is de DSL aansluiting zo ver mogelijk weg houden van stroomkabels. Probeer die eens te verleggen of laat deze via een andere route lopen in de meterkast ...


Zie mijn antwoord aan Mindcrime. Jij ook bedankt, en de beste wensen.

We gaan door...
 
Mindcrime
EvertB schreef:
Ik heb de Fritz1000/E in een wat verder van de 7581 gelegen wandcontactdoos gedaan.
Ook heb ik de button Detecting and Resolving Malfunctions aan het werk gezet. Dat heeft 1 probleem opgelost, en 1 niet (een NetgearPLA in de schuur; niet zo relevant lijkt me). De Intended signal-to-noise ratio van de Receive Direction staat nu bijna op max stability (2e bolletje van links).

Sindsdien veel tv gekeken en geen storing gemerkt. Maar in de event log blijft de melding opduiken.
Ik ga Detecting and Resolving Malfunctions nog maar eens gebruiken en zonodig helemaal naar max stability.

Hoe dan ook, bedankt voor je reactie en de beste wensen voor 2019

Hartstikke mooi :-) Ik zou alles lekker laten zoals het is totdat er evt een weer issue optreedt. De beste wensen ook :-)
 
loekf
Blijkbaar wordt XS4ALL opgeheven als merk en wordt het gewoon KPN.

ZIjn we dus van de Fritz!Box 7581 ook snel af, leuk een "gratis" Nexperia box binnenkort.

Staat KPN wel toe dat je eigen modem gebruikt trouwens ?
FRITZ!Box 7581 (7.01 - 222 Mbps/33 Mbps - Vplus) | 3 x FRITZ!WLAN 1750E (7.01) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
rembert
Xs4all is deze hele problematiek voor mij op een heel orthodoxe wijze aan het oplossen. Dat doen ze door met het label xs4all te stoppen - en daarmee gaan ze voorbij aan de opzet en manier van werken van xs4all, de loyaliteit die er bestaat voor xs4all en de kwaliteit die xs4all uitstraalt en nastreeft. Dit is in mijn optiek onvergelijkbaar met waar KPN met haar eigen merk voor staat. Ik heb er geen enkel vertrouwen in dat de waarden van xs4all overgenomen zullen worden door kpn.

Al met al, ik ga overstappen. Ik ben bij de voorloper van xs4all, Utopia, gekomen in 1992. Kortom, een einde van een tijdperk, een einde dat ik wel heb zien aankomen: het heeft nog best lang geduurd.

https://nos.nl/artikel/2266821-kpn-stopt-met-de-merken-xs4all-en-telfort.html
 
rembert
loekf schreef:

Staat KPN wel toe dat je eigen modem gebruikt trouwens ?


Ja. Veel mensen vervloeken de Experiabox en vervangen die door bv. een Ubiquiti. Of gewoon een Fritz.

Met de aanvraag voor de 7581 heb ik mijn contract met een jaar verlengd. Maar waar kan ik de einddatum terugvinden?
 
Aad3224
Heb ook een 7581 met een verlengd jaarcontract. Ik kijk het eerst wel eens even aan. Als ik ontevreden wordt of ben kan ik na afloop van dat jaar altijd nog overstappen. Zo niet, dan blijf ik bij XS4All (of KPN als ze de naam/contract wijzigen)
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen poorten open fritzbox 7581 Fritzbox 1 17 maart 2019, 17:11
Fritz!OS 7 Fritzbox 223 15 maart 2019, 16:47
port forwarding Fritzbox 7581 werkt niet Instelling problemen 6 14 maart 2019, 21:01
Wifi problemen met ipv6 (7581 icm 1750e) WiFi 12 20 februari 2019, 13:46
Fritzbox 7581 bridge mode Algemeen 12 19 februari 2019, 21:43
Goedemorgen bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| chefke01:45:20
| beek306902:41:18
| Access02:43:17
| helzing04:19:25
| RonWitman06:11:36
| jo10:30:09
| PA0TIN15:12:16
| grimson16:04:40
| GL2814-116:50:18
| richard0116:54:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.