obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
tubejack
De DSL driver 1.132.26.00 in de 7369 is oud maar stabiel. De SRA staat aan. Dat gaat tot nu toe prima. Net als de rest Smile
Een dag zonder fouten, is niets geleerd. Gelukkig maak ik fouten Wink

helderzicht
Uiteindelijk toch een 7590 gekregen voor verlenging. Installatie op rolletjes, direct bij installatie update naar OS7.10, na 1 week automatisch naar OS 7.12.
Alles werkt prima, ongestoorde DECT, goed contact met iPhone's en iPad. Geen DFS onderbrekingen meer gezien. De 7581 is retour, ik mis hem niet.

7590-3000-1750e

tubejack
De DSL verbinding van onze 7581 is vandaag een paar keer uit gevallen. De Fritz Fon's deden het ook niet allemaal. Warmte? De voeding en de box waren in ieder geval erg heet. Tijdelijk een 7369 neergezet. Wat opviel was dat de Max. DSLAM throughput enorm verhoogd was. Van < 25Mb/sec down en 2Mb/sec up per lijn.
Naar:
Receive direction Send direction
Max. DSLAM throughput kbit/s 55552 55552 11104 11104

In theorie zouden we dus > 100Mb/sec down en 20Mb/sec up kunnen krijgen. Helaas is de Current throughput kbit/s 20840 23072 1720 1744 sinds de invoering van G.INP alleen maar lager geworden. De lijn is wel erg stabiel. Gaat KPN nu eindelijk vectoring vanuit de centrale aanzetten. Think
Een dag zonder fouten, is niets geleerd. Gelukkig maak ik fouten Wink

Gieter
7581+1750E+1750E

Gisteren was het weer zover.
Een van de repeaters deelde geen IP meer uit aan gasten.
Dan ga je naast de andere 1750E staan en doet wifi aan en uit..verbinding.
Alles spanningsloos en fris opstarten. Hopelijk blijft het weer een tijdje goed werken.

FifthAxiom
Kan helaas niet naar volgende pagina's op de threads van deze site. Upgrade geweest?

Er zit een bug in de 7581 (7.01) aangaande filter m.b.t. toegestane tijd. Het Internet wordt geblokkeerd (tijdslimiet) terwijl maar 5 van de 24 uur zijn opgebruikt. Er zijn geen limieten opgegeven. Wel is het toegangsprofiel "beperkt" geactiveerd waarin verscheidene protocollen worden geblokkeerd (o.a. DNS, VPN, bitTorrent, etc.). Ik gebruik een ander apparaat voor DNS verzoeken in het thuisnetwerk (adblock, family safety) welke het toegangsprofiel "onbeperkt" heeft. Het wijzigen van het toegangsprofiel van de geblokkeerde computer en deze weer terugzetten lost het probleem weer (tijdelijk) op. Het is de tweede keer dat mij dit overkomt.

Gieter
Ja, aan het forum probleem wordt gewerkt.

Dat hele filter is bagger, bij alle modellen.
Wat ook al lang bekent is en ze doen er niets aan.
De Blacklist filtert alleen poort 80
Dus alle sites met een slotje filtert hij niet.
Het enigste wat ze gedaan hebben is de waarschuwing daarvoor uit de gebruiksaanwijzing halen.
Graag dit probleem ook melden bij AVM:
https://nl.avm.de/service/ondersteuning/productkeuze/

Roger

FifthAxiom wrote:

Kan helaas niet naar volgende pagina's op de threads van deze site. Upgrade geweest?

Daar lijkt het wel op. Sinds een tijdje kom je altijd op pagina 1 van een topic terecht ongeacht de pagina die je aanklikt. Ook kun je geen preview meer doen van een reactie. All subfora van gebruikers.eu lijken er last van te hebben, behalve het Ziggo forum.

Er zit een bug in de 7581 (7.01) aangaande filter m.b.t. toegestane tijd. Het Internet wordt geblokkeerd (tijdslimiet) terwijl maar 5 van de 24 uur zijn opgebruikt. Er zijn geen limieten opgegeven. Wel is het toegangsprofiel "beperkt" geactiveerd waarin verscheidene protocollen worden geblokkeerd (o.a. DNS, VPN, bitTorrent, etc.). Ik gebruik een ander apparaat voor DNS verzoeken in het thuisnetwerk (adblock, family safety) welke het toegangsprofiel "onbeperkt" heeft. Het wijzigen van het toegangsprofiel van de geblokkeerde computer en deze weer terugzetten lost het probleem weer (tijdelijk) op. Het is de tweede keer dat mij dit overkomt.

Over dit probleem heb ik op een Duits forum ook al eens gelezen (kennelijk niet uniek voor de 7581). Een echte oplossing heb ik nog niet gezien (verder dan "probeer dit eens" of "probeer dat eens" komt men niet) Heb je al een ticket geopend bij AVM?
FB 7581 (7.01) + Repeater 1750E (7.12)

Roger

Gieter wrote:

Ja, aan het forum probleem wordt gewerkt.

De beheerder heeft het opgelost Thumbs UpCheer
FB 7581 (7.01) + Repeater 1750E (7.12)

FifthAxiom

Roger wrote:

[quote name=FifthAxiom post=9644]Kan helaas niet naar volgende pagina's op de threads van deze site. Upgrade geweest?

Daar lijkt het wel op. Sinds een tijdje kom je altijd op pagina 1 van een topic terecht ongeacht de pagina die je aanklikt. Ook kun je geen preview meer doen van een reactie. All subfora van gebruikers.eu lijken er last van te hebben, behalve het Ziggo forum.

OK, dus het is een bekend probleem. Ik zal wel zien of ik een ticket open. Heb niet de indruk dat dit snel oplost zal worden. Wat betreft de blacklist mbt poort 80, heb ik volgens mij geen problemen. Ik meen ook de https niet op te kunnen als ik dit instel. Andere poorten weet ik niet.

t541hoo
Nergens last van Windows 10 1903 / Microsoft Edge

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!WLAN repeater 1750E mesh Fritzbox : 8 25 aug 2019
Fb 7581 update 7.12 Fritzbox : 1 24 aug 2019
Fritz!OS 7 Fritzbox : 393 23 aug 2019
FRITZ!Box beveiliging Fritzbox : 3 23 aug 2019
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 29 20 aug 2019