obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Jassy
Ik weet niet of dit bij jullie al bekend was maar ik heb net een leuke ontdekking gedaan:

Als je de Fritz!Box als DSL modem gebruikt, kan de WAN poort als volwaardige LAN poort worden gebruikt!

Ik heb altijd de voorkeur om de TV ontvangers en de WiFi versterkers (1750E) apart op de modem aan te sluiten, en de rest dan op een IGMP Switch. Nu heb ik dit kunnen realiseren omdat schijnbaar WAN als LAN5 kan functioneren.

t541hoo

Jassy wrote:

...
Als je de Fritz!Box als DSL modem gebruikt, kan de WAN poort als volwaardige LAN poort worden gebruikt!...
Dat is idd grappig. Verschijnt LAN5 ook in de webinterface van de Fritz? En kan je hem beveiligen met een profiel en er poorten op NATen. Is poort 4 nog steeds als gast te definiëren.

tubejack
Ik heb er een router / firewall op aangesloten, die als exposed host is bekent. Werkt prima.
Dank je wel Thumbs Up

t541hoo

tubejack wrote:

Ik heb er een router / firewall op aangesloten, die als exposed host is bekent. Werkt prima.
Dank je wel Thumbs Up
Betekent dat je hem niet kunt beveiligen of dat je hem niet wilt beveiligen. Want daar was ik met mijn eerdere vragen nu juist naar op zoek.

tubejack

t541hoo wrote:

Betekent dat je hem niet kunt beveiligen of dat je hem niet wilt beveiligen. Want daar was ik met mijn eerdere vragen nu juist naar op zoek.

Ik wil hem niet beveiligen, dat doet de router/firewall wel achter de WAN poort.

Jassy
Hij verschijnt als WAN interface onder het mesh overzicht, maar gedraagt zich als een LAN poort. Zit ook gewoon achter de NAT en achter de firewall van de FRITZ. Ik kan ook port forwarding doen naar apparaten die er achter zitten. Ik merk geen verschil met LAN1-4. Op dit moment zit mijn 1750E er achter, en Wifi werkt zoals het moet.

Gieter
Ik las in een andere groep dat sinds een jaar de WAN door de software in LAN omgezet wordt bij DSL. Men beweert ook dat AVM dit bevestigd. Slordig is, dat het in de documentatie niet te vinden is.

t541hoo

Gieter wrote:

.. Slordig is, dat het in de documentatie niet te vinden is.
Bij IBM zeiden ze dan: "It's not a bug. It's an undocumented feature. Ready to be changed without a notice".

Het kostte ons dan ook een paar ton (guldens) toen zo'n door ons ontdekte en veelvuldig gebruikte undocumented feature "Was changed without a notice".

fmrama
Een stukje uit de handleiding vd 7583. Daar staat het wel vermeld.
4
WAN
RJ45 socket for connecting to a modem or a router for internet access. If the socket is not used for the internet connection, then it is an additional gigabit Ethernet port for connecting computers and other network- compatible devices.

jvdo

wil wrote:

[quote name=Gieter post=11273]Dus de 2,4Ghz toegang heeft een andere naam?

Klopt 5 ghz en 2,4 ghz hebben verschillende namen[/quote

Als je verschillende namen gebruikt voor 2,4 en 5 Ghz en dus ook je devices op een van de twee instelt, kan het mesh-systeem niet naar behoren werken. Dat wil namelijk, als je bijvoorbeeld met je tablet naar de plee gaat of met je phone de trap op, zonodig omschakelen van de ene naar de andere bandbreedte. Immers, 2,4 kan beter door muren en 5 is sneller in dezelfde ruimte als waar je Fritz staat - ik noem maar een verschil.

Dus om optimaal wifi te ontvangen door je hele huis, kies je beter voor één netwerknaam en stel je je devices daar ook op in. Het mesh-systeem switcht dan zonodig per device tussen 2,4 en 5 Ghz.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ BOX 7581 geen/slechte wifi: Macbook Air ''13 early 2014 Snelheid : 63 30 mrt 2020
VLAN met Fritzbox 7581, fritzbox 7360 en tp-link tl-sg108e switch Algemeen : 5 20 mrt 2020
Fritz!OS 7 Fritzbox : 485 19 mrt 2020
fritz tools Fritzbox : 2 29 feb 2020
Fritz!box repeater: wordt dect ook gerepeated? Fritzbox : 6 15 jan 2020