obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
meppele

Roger wrote:

meppele wrote:

RuudvanMunster wrote:

Echt boffen. Dat is nog beter, toch? FtdH?

FtdH - Fiber to Deca Homes? Waar deze letters dan ook voor staan en wat ze mogen betekenen, als ik straks 50/50 Mb/s haal (eindelijk de snelheid waar ik al tijden voor betaal), vindt ik het prima!

Ruud bedoelt denk ik FttH: Fiber to the Home Smile
Zal het zijn Roger, heb gelezen: --> "Een glasvezelaansluiting is "een glasvezelverbinding tot aan de woning". Ze wordt ook wel Fiber to the Home (afgekort tot FTTH) genoemd. De term FTTH wordt overigens door de providers niet vaak gebruikt, waarschijnlijk omdat de term wat te technisch is".

RuudvanMunster

meppele wrote:

Roger wrote:

meppele wrote:

RuudvanMunster wrote:

Echt boffen. Dat is nog beter, toch? FtdH?

FtdH - Fiber to Deca Homes? Waar deze letters dan ook voor staan en wat ze mogen betekenen, als ik straks 50/50 Mb/s haal (eindelijk de snelheid waar ik al tijden voor betaal), vindt ik het prima!

Ruud bedoelt denk ik FttH: Fiber to the Home Smile
Zal het zijn Roger, heb gelezen: --> "Een glasvezelaansluiting is "een glasvezelverbinding tot aan de woning". Ze wordt ook wel Fiber to the Home (afgekort tot FTTH) genoemd. De term FTTH wordt overigens door de providers niet vaak gebruikt, waarschijnlijk omdat de term wat te technisch is".

Klopt, typo, die d had een t moeten zijn. Of je moet een echte Hagenees zijn, Fiber to da Home...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

t541hoo
Fiber tot de Huis Grin

Roger

In Zuid-Afrika zou dat kunnen. Hier denk ik eerder aan Fiber tot de Huisdeur, ook al is het meestal FtidM (Fiber tot in de Meterkast) of FtidK (Fiber tot in de Kelder) Cool

meppele wrote:

De term FTTH wordt overigens door de providers niet vaak gebruikt, waarschijnlijk omdat de term wat te technisch is.

Het is hier helaas cultuur om Jip-en-Janneketaal te gebruiken (wat nogal eens tot minder begrip leidt i.p.v. tot meer). In Angelsaksische landen (met name de VS) heeft men daar geen moeite mee. Daar is het ook heel normaal om de medische namen van ziektes en andere aandoeningen te gebruiken.
FB 7590 (7.13) + Repeater 1750E (7.12)

Roger

Roger wrote:

Dit is het plaatje van mijn 7590 (uptime alweer 109 dagen zonder errors).

Vannacht had mijn DSL-lijn met de 7590 zijn eerste spontane disconnect na een uptime van ruim 120 dagen. Oorzaak onbekend (misschien DSLAM-onderhoud door KPN; wie zal het zeggen). In elk geval is 120 dagen bepaald niet slecht en ook veel beter dan ik met de 7581 (7.12) had.

Maar de 7590 heeft uiteraard zijn eigen nukken (het blijft tenslotte AVM).

De afgelopen dagen had ik een paar Devolo powerline adapters in huis voor wat testjes. #1 hing aan LAN1 van de 7590, #2 praatte met #1 via het lichtnet. De aangename verrassing was dat de 7590 de Devolo's herkent als powerline adapters. Niet alleen de Devolo die direct met de 7590 was verbonden (#1), maar ook de andere (#2). Van #2 kon ik bovendien het powerline spectrum bekijken (zie bijlage 3), maar van #1 dan weer niet (vraag me niet waarom). Met de Devolo management software (Devolo Cockpit) krijg je die informatie niet te zien.

De onaangename verrassing kwam toen ik de Devolo's weer richting eigenaar had gestuurd. Allereerst denkt de 7590 dat een aantal devices via één van de Devolo's zijn aangesloten terwijl ze dat nooit zijn geweest (zie bijlage 2). Vervelender is dat in de lijst met Idle Connections van de 7590 nu twee Powerline Adapter devices staan die ik niet kan verwijderen (rode kruisjes ontbreken, zie bijlage 1). Het tweede probleem kan een gevolg zijn van het eerste (adapter is in gebruik, dus niet te verwijderen; logisch, maar in het onderhavige geval fout).
Roger voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Roger op 09 juni 2020, 08:44

Gieter
En de "remove all unused connections from the overview" knop onderaan?

Roger
Daarmee verwijder je alle Idle Connections. Daarin staan ook al mijn virtuele testmachines en die moeten niet weg.

RuudvanMunster

tubejack wrote:

RuudvanMunster wrote:

Hopelijk wordt het bij jou ook snel beter. Ik zat in dezelfde situatie qua snelheid en qua schuiven van de datum.

Mooi Ruud, van harte gefeliciteerd lekker snelle verbinding.
Bij ons is de datum al ruim 3 jaar verschoven Shock Nou komt het niet meer . KPN Sad

Toch nog een vraagje. Mijn downloadsnelheid is even boven de 100 Mbps. (De FB zou 200 aankunnen, maar mijn abonnement is nog niet aangepast). Dat is feitelijk de niet-bonded snelheid. En dat gaat ook eigenlijk best lekker. Ik zou dus ook kunnen overwegen bonding uit te zetten? Of een oudere FB in te zetten? Mijn vraag is eigenlijk of de "Reactietijd" zonder bonding misschien beter is. Of heeft dat geen invloed?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

Prutser
Roger,
Wat je kan doen - maar ook niet zo gaaf - is de configuratie downloaden en opzoeken waar die configuratie items staan en die eruit kieperen.

Vervolgens even opnieuw de checksum genereren met https://www.mengelke.de/Projekte/Frit...pt#calcsum en de boel weer uploaden ... Werkt als een dolle ...

De oude configuratie ook nog even intact laten uiteraard om altijd weer te kunnen herstellen mocht dat nodig zijn.
Gewijzigd door Prutser op 09 juni 2020, 12:59

Prutser

RuudvanMunster wrote:

Toch nog een vraagje. Mijn downloadsnelheid is even boven de 100 Mbps. (De FB zou 200 aankunnen, maar mijn abonnement is nog niet aangepast). Dat is feitelijk de niet-bonded snelheid. En dat gaat ook eigenlijk best lekker. Ik zou dus ook kunnen overwegen bonding uit te zetten? Of een oudere FB in te zetten? Mijn vraag is eigenlijk of de "Reactietijd" zonder bonding misschien beter is. Of heeft dat geen invloed?

Tja, als de bits twee keer zo snel "reizen" zal de respons ook vlotter lopen. Zo simpel is dat ook weer. Bonded zal je op 200Mb down zitten (en denk ik 66Mb up). De vraag is of je het de moeite waard vind, het verschil zal in de millisecondes zitten, als je je adem moet inhouden die extra tijd, dat ga je redden!

Als je even rekent overigens zit je meer richting microsecondes dan millisecondes. 1500 bits verstuur je in 23µs met 66Mb/s, of in 46µs met 33Mb/s (versturen doe je immers over de upload). Tel er wat verwerkingstijd bij, dan is dat nog steeds goed te overzien.
Gewijzigd door Prutser op 09 juni 2020, 13:00

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 536 06 jul 2020
Fritz fon Fritzbox : 8 01 jul 2020
Problemen met portforwarding Edge Xsfp router XS4ALL met eigen modem/router : 1 20 jun 2020
7581 100% upload, welk device? Fritzbox : 2 18 jun 2020
Fritz Labor: DSL-FritzBoxen erhalten neue Betaversion Fritzbox : 14 13 jun 2020