obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
Prutser

tubejack wrote:

Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Groeten,

Jack

Geen idee waar dat zat, met de oude versie die er in zat (7.12 of 7.13?) was het huilen weet ik nog, met name de upload. En ik zit op 17a qua profiel. Maar zonder bridge mode kon ik er sowieso niks mee. Vanavond nieuwe poging ...

O ja, en dat "huilen" is natuurlijk relatief. 40Mb upload in plaats van 66Mb als "huilen" bestempelen doet velen hier ook "huilen" No

tubejack

Prutser wrote:

[quote name=tubejack post=11789]
O ja, en dat "huilen" is natuurlijk relatief. 40Mb upload in plaats van 66Mb als "huilen" bestempelen doet velen hier ook "huilen" No

Net -als velen anderen hier- de 7583 vorig jaar al getest. De upload daalde van 5mbit naar 2,5 t.o.v. een 7581. Dat is niet acceptabel Sad

meppele

tubejack wrote:

Prutser wrote:

[quote name=tubejack post=11789]

Net -als velen anderen hier- de 7583 vorig jaar al getest. De upload daalde van 5mbit naar 2,5 t.o.v. een 7581. Dat is niet acceptabel Sad

Het was zoals bekend ook hier vaak 'huilen met de pet op'. Binnenkort droog ik mijn tranen, Glas ligt inmiddels tot aan de gevel. Na de zomervakantie volgen de inpandige (107) aansluitingen in ons complex. Smile Fourstack loopt nu een maandje of twee voor, zie afbeelding.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 10 juni 2020, 12:35

RuudvanMunster

tubejack wrote:

Prutser wrote:

RuudvanMunster wrote:

Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!

Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen,

Dat is mooi prutser, maar dat upload probleem speelde toch alleen bij trage VDSL2 lijntjes met
profiel 8b?

Dat lijkt bij mij wel het geval te zijn geweest. Ik had profiel 8b en een upload snelheid die ongeveer de helft was van bij de 7581. Nu heb ik 17a en 60 Mbps up.
Het zou wel fijn zijn als het in de volgende firmware update werd opgelost. Genoeg mensen nog met zo'n VDSL2 verbinding...
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

RuudvanMunster

meppele wrote:

[quote name=tubejack post=11791]
Het was zoals bekend hier vaak 'huilen met de pet op'. Binnenkort droog ik mijn tranen, Glas ligt inmiddels tot aan de gevel. Na de zomervakantie volgen de inpandige (107) aansluitingen in ons complex. Smile Fourstack loopt nu een maandje of twee voor, zie afbeelding.

Tja, Fourstack en de werkelijkheid. Volgens Fourstack had ik de upgrade naar glasvezel tot de straatkast op 24 april 2020. (Eerst november 2019...). Toen kon er eerst niets omdat de procedure nog in uitvoering zou zijn. Vervolgens zou ik eerst unbonded krijgen, want voor bonded zou er weer opnieuw een monteur naar de straatkast moeten en tja, corona...
Kreeg ik op 29 mei om 5:00 eerst unbonded (110 Mbps) en daarna om 7:30 bonded (220 Mbps volgens de Fritz!Box). Maar bleef de lijn geknepen tot ruim 100. Vandaag werd ik gebeld dat de administratieve omzetting naar bonded nog een maand kan duren. I.v.m. Corona zijn de upgrades administratief allemaal geblokkeerd door KPN, ook als ze technisch al zijn uitgevoerd. Snapt u het nog?
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U

meppele

RuudvanMunster wrote:

tubejack wrote:

Prutser wrote:

RuudvanMunster wrote:

Als je erachter komt, houd ik me aanbevolen!

Ik ben gisterenavond al aan het testen geweest met de 7.19 beta op de 7583. Het probleem met de upload lijkt verholpen,

profiel 8b?

Het zou wel fijn zijn als het in de volgende firmware update werd opgelost. Genoeg mensen nog met zo'n VDSL2 verbinding...
Heb in aug 2019 melding gemaakt over de halvering van de upload met de 7583. XS zou gelijk stappen ondernemen. Nu bijna een jaar verder en een aantal updates later is hierin niets veranderd, helaas.

japio

Roger wrote:

For the record: ik meet 8-9 ms van hier (Zuid-Limburg) naar XS4ALL (regio Amsterdam).

Terschelling-Amsterdam 10-11 ms

internethiks
Vandaag het probleem model FB7851 ritueel ingepakt in de toegezonden retour-doos.
Al een pittig lange tijd nauwelijks problemen ervaren nadat er iets is aangepast in de straatkast m.b.t. in het gebruik van het frequentie spectrum voor VDSL2 17a.

Bedankt voor de steun en support allemaal, goed bezig Clap

Ik heb nu een FB7590 via Freedom. Bye-happy

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 536 06 jul 2020
Fritz fon Fritzbox : 8 01 jul 2020
Problemen met portforwarding Edge Xsfp router XS4ALL met eigen modem/router : 1 20 jun 2020
7581 100% upload, welk device? Fritzbox : 2 18 jun 2020
Fritz Labor: DSL-FritzBoxen erhalten neue Betaversion Fritzbox : 14 13 jun 2020