obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
FRITZ!Box 7581 problemen
loekf

Quote

wil schreef:

Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase.

Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart.

Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn.

Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn.


Standaard antwoord wat ze paar weken geleden ook al riepen, sterker nog sinds eind Februari toen 6.80 uitkwam. AVM heeft in een mail naar mij een keer laten blijken dat het lastig testen was omdat dit modem + FW alleen in NL uitgerold is. Nogmaals als ik XS4ALL was zou ik ook gebruikers mee laten testen. Wie testen er dan ? De helpdesk van XS4ALL zelf ? Bijna iedere helpdesk medewerker die ik sprak claimde dat ze dit modem ook zelf hadden.

Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat alle bekende issues ineens opgelost zijn.

Als ik AVM was, zet dan een labor versie op je ftp site, zijn altijd gekken die dat installeren en met feedback komen.

Of er is gewoon nog geen beta en zijn ze nog steeds driftig aan het zoeken + fixen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
RuudvanMunster

Quote

loekf schreef:

Quote

wil schreef:

Deze email kreeg ik vandaag. Zijn wel heel lang in de testfase.

Vervelend om te horen dat uw modem zichzelf herstart.

Dit probleem is bekend gemaakt bij AVM (maker van de fritzbox) en zij zijn bezig met een nieuwe firmware. Deze bevind zich op dit moment in de test fase bij AVM en verwachten wij deze op korte termijn.

Alle bekende problemen zouden met deze update opgelost moeten zijn.


Standaard antwoord wat ze paar weken geleden ook al riepen, sterker nog sinds eind Februari toen 6.80 uitkwam. AVM heeft in een mail naar mij een keer laten blijken dat het lastig testen was omdat dit modem + FW alleen in NL uitgerold is. Nogmaals als ik XS4ALL was zou ik ook gebruikers mee laten testen. Wie testen er dan ? De helpdesk van XS4ALL zelf ? Bijna iedere helpdesk medewerker die ik sprak claimde dat ze dit modem ook zelf hadden.

Ik heb er nog steeds geen vertrouwen in dat alle bekende issues ineens opgelost zijn.

Als ik AVM was, zet dan een labor versie op je ftp site, zijn altijd gekken die dat installeren en met feedback komen.

Of er is gewoon nog geen beta en zijn ze nog steeds driftig aan het zoeken + fixen.


Lees net hier dat geprivilegieerde personen een specifieke update hebben mogen krijgen: https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=31&thread_id=774&pid=4261#post_4261
Fritz!Box 7583 (7.15) uitsluitend nog voor connectie met XS4All en DECT. Wifi nu via ASUS GT-AX11000 en 2x RT-AX92U
 
richard01

Quote

Eddy Molle schreef:

@loekf en @richard01, jullie lijken ervaring te hebben met die 1750E. Helpt dat inderdaad? Mijns inziens verspreid je het wifi-signaal dan wel beter, maar wordt het wél zwakker. We raken wel steeds meer off-topic hier, maar misschien hoort het er wel bij. Vandaag krijg ik trouwens een monteur langs die mijn regelmatig (10 x per uur) wegvallend radiogeluid komt beoordelen, en dat is bedraad aangesloten....


@AVM_NL @AVM_DE

Vrij lang ervaring met de FRITZ!WLANRepeater 1750E in LAN-bridge mode. Echt een zeer goede Repeater de 5 sterren van mij zeker waard. Heb daarvoor met andere Repeaters gewerkt (meer geklungeld), maar de 1750E is echt klassen beter (althans volgens mij).

Lees ook even:
https://nl.avm.de/service/fritzwlan/f...N-Repeater
en dan met name het stuk: "Wanneer je de instellingen voor de gasttoegang in de FRITZ!Box op een later tijdstip verandert, druk dan op de "WLAN"- of "WPS"-knop en houd deze ingedrukt totdat de WLAN-led begint te knipperen. Hierdoor worden de nieuwe instellingen aan de repeater overgedragen."
Dit betreft niet alleen Gasttoegang maar ook andere settings, dus deze zeker toepassen.

WiFi signaal van de 1750E lijkt echt veel beter dan de WiFi van de FRITZ!Box 7581 (nu met 06.80). Blijft bijzonder dit 7581 modem, lijkt wel alsof er heel veel maandagmorgen modellen met dito firmware in omloop zijn.

De apparatuur van AVM is best goed!! Het creatieve deel is goed! Complimenten ook. Alleen dat testen. Al jaren een drama en het lijkt alsof ze het niet willen leren, wellicht niet kunnen leren! En daarmee openlijk een loopje nemen met klanten. Want dit is niet nieuw, het niet-testen trackrecord is er. Model na model, modem na modem, firmware na firmware.

Er zijn bedrijven met deze houding geweest die uiteindelijk kopje onder gingen; het zegt iets over klantbeleving, toewijding, eigenaarschap nemen, kwaliteitsbesef. Samenvattend: de wil om iets goeds te maken. Iets om over na te denken bij AVM, niet te lang graag, zeker niet, en dit snel omzetten naar actie! De standaard reactie van de AVM Helpdesk bij dit 7581 modem blijft toch:
https://youtu.be/nn2FB1P_Mn8
en daar willen we heel snel van af!

Ik daag AVM uit om dit jaar 2017 een kwaliteitsjaar te maken. Er zijn nog 8 maanden te gaan. En daarmee alle ellende achter zich te laten. De bal ligt echt bij AVM, en zoals Johan Cruijff al vertelde: alleen als je de bal hebt kun je scoren! Ik denk dat Franz Beckenbauer het hier overigens volledig mee eens is, maar dat terzijde. Ben heel erg benieuwd naar de aankomende nieuwe firmware.... De eerste post #1 met een opsomming van alle problemen is ouder dan 3 maanden.

Oh ja, nu we er toch zijn. Communicatie over de FRITZ!Box 7581? Iemand iets gezien sinds begin december 2016 (dus feitelijk langer dan 3 maanden geleden) toen de uitrol ging starten en het feest begon? Dat bedoel ik nou.

By-the-way: is dit de eerste thread die ruim over de 100.000 views heen gaat (nog afgezien van 37.000 views in de DECT groep)?

.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
uroeder
https://en.avm.de/news/short-notes/20...c-and-lte/

Update 19.4.2017
Media reports are currently reporting about a possible weakness in the outdated FRITZ!OS version 6.80/6.81. The version was only available for a short time and no cases of misuse were reported. Even after an intensive analysis by AVM there's no way to do it. The version 6.80/6.81 was only available for a short time and was completely replaced by the version 6.83 via auto update.

https://www.heise.de/newsticker/meldu...87437.html

Firmware-Status von AVM-Routern checken: Kritisches Sicherheitsloch in Fritzbox-Firmware gestopft


Daar word ik niet vrolijk van...
 
bla
Ook ik heb sinds begin van het jaar de 7581. EN ook hier meerdere malen per dag een reboot. Echter, ik heb direct contact met AVM opgenomen en het callnummer dat ik kreeg continue bestookt met data als er weer een crash was en andere bugs die ik vond. Dit heft inmiddels resultaat gehad. 4 weken geleden een BETA mogen ontvangen die special voor mij gemaakt was. Mag deze dan ook helaas niet delen. Sinds ik deze firmware erin heb zitten heft er geen crash meer plaatstgevonden. DIt inmidels ook al afgemeld bij AVM. Ik hoop dan ook dat ze ASAP met een officiele tijdelijke versie komen waarin dit problem is opgelost. Alle overage problemen zitten er namelijk nog wel gewoon in. Zo heb ik ook nog geregeld (zeker 1 keer per week) dat plotst op de 2.4 Ghz wel alle devices verbonden zijn, maar dat er geen communicatie meer mogelijk is. Alleen devices die aan de 5 Ghz hangen zijn dan nog te pingen. Een reboot van het modem (of even de 2.4 disablen en daarna weer enablen) lost dit weer tijdelijk op.

Ook lees ik veel personen die last hebben met DECT telefoons die niet willen connecten. Ik had dit met een oude SIEMENS. Ik heb in het DECT BASESTATION deel de "Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled" uitgezet. Vanaf begin januari nooit meer een problem gehad dat een DECT (allemaal Siemens) niet wilde connecten.

Voor de rest is de "ONLINE METER" volledig van de leg. Als ik 25 Gb aan data binnenhaal geeft deze aan dat het maar een paar honderd Mb is. Ook de grafiek voor uploadspeed werkt nog steeds niet.
 
Eddy Molle
Gisteren de Guidion-monteur langs gehad. Nu bleek mijn probleem - dat optrad sinds ik de 7581 had - aan de AV-receiver te liggen. Het leek of deze 'stikte' in de stream aan signaal dat via HDMI op hem af kwam, en dat hij niet kon doorgeven aan de TV-aansluiting (waarschijnlijk omdat ik dan geen TV nodig heb gewoon), omdat díe uitstond. Er wordt dus écht wel verder gedacht dan alleen het XS4All-gedeelte...Smile

Ik blijf de thread nog wel even volgen, ook al omdat ik het DECT-verhaal nog niet vertrouw. Ik heb drie Siemens'jes staan, dus ik ga de suggestie van kort hiervoor nog even uitproberen.
 
loekf

Quote

bla schreef:

Ook ik heb sinds begin van het jaar de 7581. EN ook hier meerdere malen per dag een reboot. Echter, ik heb direct contact met AVM opgenomen en het callnummer dat ik kreeg continue bestookt met data als er weer een crash was en andere bugs die ik vond. Dit heft inmiddels resultaat gehad. 4 weken geleden een BETA mogen ontvangen die special voor mij gemaakt was. Mag deze dan ook helaas niet delen. Sinds ik deze firmware erin heb zitten heft er geen crash meer plaatstgevonden. DIt inmidels ook al afgemeld bij AVM. Ik hoop dan ook dat ze ASAP met een officiele tijdelijke versie komen waarin dit problem is opgelost. Alle overage problemen zitten er namelijk nog wel gewoon in. Zo heb ik ook nog geregeld (zeker 1 keer per week) dat plotst op de 2.4 Ghz wel alle devices verbonden zijn, maar dat er geen communicatie meer mogelijk is. Alleen devices die aan de 5 Ghz hangen zijn dan nog te pingen. Een reboot van het modem (of even de 2.4 disablen en daarna weer enablen) lost dit weer tijdelijk op.

Ook lees ik veel personen die last hebben met DECT telefoons die niet willen connecten. Ik had dit met een oude SIEMENS. Ik heb in het DECT BASESTATION deel de "Support for CAT-iq 2.0-compatible devices enabled" uitgezet. Vanaf begin januari nooit meer een problem gehad dat een DECT (allemaal Siemens) niet wilde connecten.

Voor de rest is de "ONLINE METER" volledig van de leg. Als ik 25 Gb aan data binnenhaal geeft deze aan dat het maar een paar honderd Mb is. Ook de grafiek voor uploadspeed werkt nog steeds niet.


Ik had dus duidelijk (veel) meer tijd moeten stoppen in klagen bij AVM. Volgens Twitter:

Quote


FRITZ!Box Nederlandr07;
@AVM_NL
Replying to @loekf
Er word op vele plaatsen en personen getest en door terugkoppeling kan hierdoor verdere fouten worden opgelost.Een beta is er niet.


Klinkt alsof.. voor meerdere issues maken ze test builds. Laten die testen door gebruikers en we zitten dus nog ver af van een beta release of final release, waarin al die test builds weer samen moeten komen.

Echter hier wordt ik wel droevig van (via Tweakers.net):

https://en.avm.de/news/short-notes/2017/fritzos-683-rolled-out-for-fritzbox-dsl-fiber-optic-and-lte/

7581 is van de recente modellen volgens mij de enige die nog op 6.80 zit. Toch fijn om te weten dat je modem 1) kwestbaar is voor hackers, 2) er geen termijn is waarop die inmiddels legendarische 6.83 update komt
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
loekf

Quote


Lees net hier dat geprivilegieerde personen een specifieke update hebben mogen krijgen: https://xs4all.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=31&thread_id=774&pid=4261#post_4261


Ik vind dat nogal ingewikkeld en ondoorzichtig voor je klanten...

7581 + AVM DECT toestel niet OK
pair DECT toestel met modem waarop >= 6.83 FW aanwezig is ==> FW van DECT handset wordt geupdate, alles ok
pair 7581 opnieuw met DECT toestel => alles ok

Blij dat ik gewoon een los DECT basestation via RJ11 er aan heb hangen.
FRITZ!Box 7590 (7.13 - 221.9 Mbps/33 Mbps - Vplus) | FRITZ!Repeater 3000 (7.12) | 2x FRITZ!Repeater 2400 (7.12) | XS4ALL Internet Plus + Bellen Basis
 
tubejack
LoekF en andere ik vind het helemaal "ondoorzichtig worden" houdt dit in dat alle andere Fritz boxen waarvoor geen release 06.83 is "onveilig zijn" ? Stress
 
uroeder
Dat betekent, dat alle Fritz-boxen mit 6.80 en 6.81 onveilig zijn. Dus alle 7581 boxen...
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box 7581 problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie