obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
tubejack

Quote

jansen schreef:

En welke hogere gave bezit jij om vast te kunnen stellen dat alle mensen hier het geheel (draadloos) onjuist hebben aangesloten?


Niet, dat beweer ik ook nergens. Waar het omgaat is hoe de 7581 met de verschillende DECT toestellen communiceert . Daar heb je als gebruiker, maar heel beperkt invloed op.

Ik heb nu 6 toestellen aangesloten. Tot nu toe kan ik met alle 6 bellen en gebeld worden. Hoe dat uitpakt op de langere termijn is afwachten. Hoewel ik verwacht dat de bedrade toestellen via FON 1 en 2 het ook in 2018, het gewoon blijven doen.

Waarom, ik dat denk, heb ik eerder in topic uitgelegd. Smile
Gewijzigd door tubejack op 24 november 2017, 12:12
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Stel er belt iemand met een iPhone. Die telefoons kunnen allang HD-telefonie dus die zal een zo goed mogelijke verbinding opzetten b.v. 96Kbits/sec. Wat er nu fout kan gaan in de 7581 dat die voor het antwoorden van de gesprekken (leg het maar zo ff uit) de verkeerde codec kiest b.v. een van 64Kbit/sec
Dit kun je gevoeglijk vergeten: bij een codec mismatch zou het gesprek vanaf het eerste moment volstrekt onverstaanbaar zijn. Een codec mismatch zou het gevolg moeten zijn van een bug. Tijdens de call setup wordt end-to-end onderhandeld over de te gebruiken codecs, beschikbare transcodings in één of meer gateways (bv. de Fritz!Box) en toepasselijke parameters. Is geen compatibel spraakpad mogelijk, dan komt het gewenste gesprek niet tot stand.

Ik heb nog wat experimentjes gedaan.

Als ik met een gigaset A58H uitbel via XS4ALL VoIP, dan wordt G.726 gebruikt tussen A58H en 7581, en G.711 tussen 7581 en XS4ALL. De 7581 kiest daarbij altijd de low quality G.726 codec voor DECT, ongeacht of HD Audio voor de A58H enabled is (voor HD Audio zou G.722 moeten worden gebruikt). De 7581 doet dus wel transcoding tussen G.726 en G.711, maar kan (of wil) dat kennelijk niet doen tussen G.722 en G.711. HD Audio uit zetten heeft in mijn geval dus geen zin, maar dit kan per type toestel verschillen. Welke codecs door een toestel worden ondersteund, kun je zien in de DECT Monitor van de 7581. Bij gesprekken tussen 2 stuks A58H via de 7581 wordt G.722 gebruikt als voor beide toestellen HD Audio aan staat, anders G.726. Dit is wat je mag verwachten.

De 7581-problemen met DECT spelen niet alleen bij externe gesprekken. Interne testgesprekken tussen 2 stuks A58H leveren een droevig beeld op. Een eerste gesprek werd binnen een minuut afgebroken waarbij beide toestellen nog wel naar de ruststand gingen. Een tweede gesprek ging ook onderuit. Daarbij ging het ene toestel naar de ruststand, het andere dacht nog steeds verbinding te hebben en ook de 7581 toonde dat toestel nog als connected. Een poging om vervolgens een extern gesprek te voeren met dat laatste toestel leidde wel tot een oproep aan de andere kant, maar bij beantwoorden niet tot een werkend spraakpad. De DECT stack van de 7581 is overduidelijk brak.

@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL
Gewijzigd door Roger op 24 november 2017, 13:56
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
tubejack
Jammer Roger. Nu is alles wel de revue gepasseerd. Ik zou het ook niet meer weten. Ik laat de toestellen nog even zo aangesloten totdat telefoneren niet meer gaat. Daarna zet ik de 7369 weer in als DECT station.
 
Roger

Quote

tubejack schreef:
Nu is alles wel de revue gepasseerd. Ik zou het ook niet meer weten.
Wij hebben als Community gedaan wat we konden en meer dan we zouden moeten. Above and beyond the call of duty. Het is nu aan AVM om ons te verblijden met een nieuwe beta in de schoen of onder de kerstboom.

@AVM_DE @AVM_NL
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Roger

Quote

HvD schreef:
Recent hem weer een brief gestuurd met mijn verbazing over deze vorm van communiceren, tot op heden geen antwoord. Ik ben benieuwd of er nu wel een inhoudelijke reactie komt vanuit de ivoren toren.
En..., heb je nog iets vernomen van XS4ALL?
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
HvD
Eind november een reactie via Team Conflictbemiddeling ontvangen.

Het verbeteren van de telefoniefunctie van de FB 7581 heeft de hoogste prioriteit en er wordt aan gewerkt. Reproductie van de problemen lukt niet echt in het lab van AVM wordt als reden voor de trage oplossing van het probleem opgevoerd.
Voorstel als alternatief een FB 5490 op te sturen. Is voor mij geen oplossing, heb het zelf opgelost door inzet van mijn privé FB 7490. Wachten is dus op een logischer voorstel/ oplossing.
 
tubejack

Quote

HvD schreef:

Eind november een reactie via Team Conflictbemiddeling ontvangen.

Het verbeteren van de telefoniefunctie van de FB 7581 heeft de hoogste prioriteit en er wordt aan gewerkt. Reproductie van de problemen lukt niet echt in het lab van AVM wordt als reden voor de trage oplossing van het probleem opgevoerd.


@AVM_DE @AVM_NL @XSALL_NL

Ik wil best helpen, bel me elke dag op en kijk in de log van mijn 7581 Bye-happy
 
cezi
ben zeer onder de indruk van alle berichten hier over de foute 7581;
merk inderdaad dat telefoneren via dect beneden alle peil is;
maar dan is mijn vraag: als ik dect uitschakel en mijn siemens gigaset telefoons met een draadje op de fon van de fritzbox aansluit, zijn dan de problemen verdwenen, met andere woorden, speelt het probleem alleen maar met de dect instelling?
 
richard01
Zoals jij schrijft is precies wat hier draait. DECT uit en met een draadje aansluiten. Werkt probleemloos. Echt retro is de positieve uitleg. Na meer dan 1 jaar is het DECT probleem icm de FRITZ!Box 7581 nog steeds niet opgelost.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
cezi
waarom gebruiken al die anderen niet die oplossing, tot dat het probleem is opgelost, ik krijg de indruk dat men per se dect wil gebruiken, maar waarom zou je als avm het probleem nog niet heeft opgelost?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie