obey-robots.txt
12 December 2017, 01:23
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 82% [135 stemmen]
82% [135 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 1% [2 stemmen]
1% [2 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 4% [6 stemmen]
4% [6 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 13% [22 stemmen]
13% [22 stemmen]

Stemmen: 165
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nog DECT problemen na update?

jansen
En welke hogere gave bezit jij om vast te kunnen stellen dat alle mensen hier het geheel (draadloos) onjuist hebben aangesloten?
 
tubejack
jansen schreef:

En welke hogere gave bezit jij om vast te kunnen stellen dat alle mensen hier het geheel (draadloos) onjuist hebben aangesloten?


Niet, dat beweer ik ook nergens. Waar het omgaat is hoe de 7581 met de verschillende DECT toestellen communiceert . Daar heb je als gebruiker, maar heel beperkt invloed op.

Ik heb nu 6 toestellen aangesloten. Tot nu toe kan ik met alle 6 bellen en gebeld worden. Hoe dat uitpakt op de langere termijn is afwachten. Hoewel ik verwacht dat de bedrade toestellen via FON 1 en 2 het ook in 2018, het gewoon blijven doen.

Waarom, ik dat denk, heb ik eerder in topic uitgelegd. Smile
Gewijzigd door tubejack op 24 november 2017, 12:12
 
Roger
tubejack schreef:
Stel er belt iemand met een iPhone. Die telefoons kunnen allang HD-telefonie dus die zal een zo goed mogelijke verbinding opzetten b.v. 96Kbits/sec. Wat er nu fout kan gaan in de 7581 dat die voor het antwoorden van de gesprekken (leg het maar zo ff uit) de verkeerde codec kiest b.v. een van 64Kbit/sec
Dit kun je gevoeglijk vergeten: bij een codec mismatch zou het gesprek vanaf het eerste moment volstrekt onverstaanbaar zijn. Een codec mismatch zou het gevolg moeten zijn van een bug. Tijdens de call setup wordt end-to-end onderhandeld over de te gebruiken codecs, beschikbare transcodings in één of meer gateways (bv. de Fritz!Box) en toepasselijke parameters. Is geen compatibel spraakpad mogelijk, dan komt het gewenste gesprek niet tot stand.

Ik heb nog wat experimentjes gedaan.

Als ik met een gigaset A58H uitbel via XS4ALL VoIP, dan wordt G.726 gebruikt tussen A58H en 7581, en G.711 tussen 7581 en XS4ALL. De 7581 kiest daarbij altijd de low quality G.726 codec voor DECT, ongeacht of HD Audio voor de A58H enabled is (voor HD Audio zou G.722 moeten worden gebruikt). De 7581 doet dus wel transcoding tussen G.726 en G.711, maar kan (of wil) dat kennelijk niet doen tussen G.722 en G.711. HD Audio uit zetten heeft in mijn geval dus geen zin, maar dit kan per type toestel verschillen. Welke codecs door een toestel worden ondersteund, kun je zien in de DECT Monitor van de 7581. Bij gesprekken tussen 2 stuks A58H via de 7581 wordt G.722 gebruikt als voor beide toestellen HD Audio aan staat, anders G.726. Dit is wat je mag verwachten.

De 7581-problemen met DECT spelen niet alleen bij externe gesprekken. Interne testgesprekken tussen 2 stuks A58H leveren een droevig beeld op. Een eerste gesprek werd binnen een minuut afgebroken waarbij beide toestellen nog wel naar de ruststand gingen. Een tweede gesprek ging ook onderuit. Daarbij ging het ene toestel naar de ruststand, het andere dacht nog steeds verbinding te hebben en ook de 7581 toonde dat toestel nog als connected. Een poging om vervolgens een extern gesprek te voeren met dat laatste toestel leidde wel tot een oproep aan de andere kant, maar bij beantwoorden niet tot een werkend spraakpad. De DECT stack van de 7581 is overduidelijk brak.

@AVM_DE @AVM_NL @XS4ALL
Gewijzigd door Roger op 24 november 2017, 13:56
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (6.80/6.83/6.85/6.85-46834)
 
tubejack
Jammer Roger. Nu is alles wel de revue gepasseerd. Ik zou het ook niet meer weten. Ik laat de toestellen nog even zo aangesloten totdat telefoneren niet meer gaat. Daarna zet ik de 7369 weer in als DECT station.
 
Roger
tubejack schreef:
Nu is alles wel de revue gepasseerd. Ik zou het ook niet meer weten.
Wij hebben als Community gedaan wat we konden en meer dan we zouden moeten. Above and beyond the call of duty. Het is nu aan AVM om ons te verblijden met een nieuwe beta in de schoen of onder de kerstboom.

@AVM_DE @AVM_NL
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (6.80/6.83/6.85/6.85-46834)
 
Roger
HvD schreef:
Recent hem weer een brief gestuurd met mijn verbazing over deze vorm van communiceren, tot op heden geen antwoord. Ik ben benieuwd of er nu wel een inhoudelijke reactie komt vanuit de ivoren toren.
En..., heb je nog iets vernomen van XS4ALL?
Speedtouch 510i / FB 7170 / FB 7340 / FB 7581 (6.80/6.83/6.85/6.85-46834)
 
HvD
Eind november een reactie via Team Conflictbemiddeling ontvangen.

Het verbeteren van de telefoniefunctie van de FB 7581 heeft de hoogste prioriteit en er wordt aan gewerkt. Reproductie van de problemen lukt niet echt in het lab van AVM wordt als reden voor de trage oplossing van het probleem opgevoerd.
Voorstel als alternatief een FB 5490 op te sturen. Is voor mij geen oplossing, heb het zelf opgelost door inzet van mijn privé FB 7490. Wachten is dus op een logischer voorstel/ oplossing.
 
tubejack
HvD schreef:

Eind november een reactie via Team Conflictbemiddeling ontvangen.

Het verbeteren van de telefoniefunctie van de FB 7581 heeft de hoogste prioriteit en er wordt aan gewerkt. Reproductie van de problemen lukt niet echt in het lab van AVM wordt als reden voor de trage oplossing van het probleem opgevoerd.


@AVM_DE @AVM_NL @XSALL_NL

Ik wil best helpen, bel me elke dag op en kijk in de log van mijn 7581 Bye-happy
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox 2124 11 december 2017, 22:55
Fritz!box 7581 en DECT Fritzbox 358 07 december 2017, 19:35
FritzBox 7581 en DECT Telefonie Klacht over XS4ALL 6 25 november 2017, 16:44
fritz!box 7581 DECT eco status altijd OFF Fritzbox 3 04 november 2017, 13:24
Fritz!Box 7581 telefoonboek en DECT Fritzbox 1 14 oktober 2017, 12:36
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Zoolevation02:20:15
| BernardW02:24:44
| loekf02:27:57
| csmale02:32:04
| diedvdyk02:32:28
| tubejack02:32:53
| lsluijter02:43:49
| jo02:46:42
| Robdea03:20:07
| Access03:47:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

25 november 2017, 16:41
Heeft u een AVM 7581 Fritzbox gebruik dan de laatste firmware hiervoor: https://service.av
m.de/downloads/bet
a/fritzbox_7581/en
glish/
Firmware Beta Plus voor al uw 7581 perikelen.

28 september 2017, 00:16
Op de website AVM-international staat een beta versie 46788 voor de Fritz!box 7490 met MESH ondersteuning.

15 juli 2017, 13:55
Nappy667, beschik je wel over 2 telefoonaansluitin
gen, anders krijg je dat nooit. Dat is wat mij verteld is gister.

02 juli 2017, 13:57
iemand in dordrecht al naar 80Mb/s?

08 april 2017, 13:33
deze layout doet me denken aan het Netscape-tijdperk!