obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
Marcel
Als het zo gemakkelijk is als jij aangeeft dan zou je het kunnen overwegen.

Helaas bij de AVM DECT toestellen zit geen basis station die weer op de FON aansluiting kunt aansluiten.

De oplossing voor diegenen waar het helemaal niet werkt is er een tweede fritzbox ernaast te zetten die dan de DECT telefonie overneem en zo fungeert als zo hupwieltjes voor de 7581.

Nu krijgen klanten van Xs4all een 7581 min of meer opgedrongen en hopelijk vraag Xs4all of die klanten in het bezit zijn van DECT toestellen om de klant te informeren van het risico dat ze van een werkende situatie in een niet werkende situatie komen.

AVM heeft nu de tijd genomen tot in het tweede kwartaal van 2018 om een volgende poging tot oplossing te komen van het probleem.
Het moet dan perfect werken na anderhalf jaar "aanmodderen" anders heeft het liefdes kindje tussen AVM en Xs4all definitief afgedaan.
 
richard01
Ik heb voor ruim EUR 200 gekocht bij AVM wat nu al meer dan 1 jaar niet meer werkt. En daar vind ik iets van. Het werkt niet. Ruim 1 jaar. De komende firmware upgrade is voor AVM allesbepalend. In alle opzichten.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
cezi
ik heb 2 gigaset toestellen, als ik 1 ervan via fon op de fritzbox aansluit, geen dect instelling gebruik, en dat aangesloten giga toestel laat dienen als base voor dat andere toestel, dan omzeil ik toch de dect problemen?

de opstelling staat niet bij mij thuis maar ga ik straks uitproberen!

update: alles werkt als een tierelier via de geschetste aanpak, geluidskwaliteit prima;

natuurlijk is AVM de boosdoener die een product lanceert dat niet in orde is, maar xs4all verdient ook een stevige reprimande, zij hadden bij toezending van de 7581 een briefje in de doos moeten doen met de boodschap dat ik het hele dect verhaal maar moest vergeten met de 7581, zodat ik daar niet mijn tijd in hoefde te steken; een hoop tijd en ergernis die xs4all makkelijk had kunnen voorkomen! Whip
Gewijzigd door cezi op 17 december 2017, 12:57
 
Marcel
Het probleem van Xs4all is waarschijnlijk dat het erg veel vertrouwen in AVM heeft en dat de meldingen van de klanten, niet in de lijn naar de top kwamen.
Dit is een bekende bijwerking van de toename in lagen van leidinggevenden binnen bedrijven. Er zijn geen direct werkende verbindingen meer tussen de werkvloer en top waardoor nu alles gefilterd boven komt drijven.

Eerst via de nieuwsgroep proberen dit aan te kaarten en toen kwam ik op dit forum waar meer lotgenoten zaten. Op bepaald moment heb ik maar de directie van Xs4all aangeschreven en kreeg ook netjes antwoord. Dat is al heel wat en probleem met de 7581 was nu zeker ook op dat niveau op de kaart gezet van buitenaf.

De brief kan er nog steeds bij dat op het moment AVM DECT niet goed functioneert met de 7581 en dat liefst de fon ingang "voorlopig" kan worden gebruikt met DECT toestellen van derde fabrikanten.
De klantenservice is op de hoogte en brengt dit ook actief naar voren bij een gesprek met de klant die een nieuw modem neemt.

In de Xs4all shop wordt er ook melding gemaakt van het probleem bij de verschillende DECT toestellen.

Wij zijn nu een heel eind in de richting van het afdekken van het probleem maar het was toch veel beter geweest als de 7581 eerst tot volwassenheid was gekomen en dat tot dan de 7369 het had waargenomen.
 
Roger

Quote

robmeerwijk schreef:
Maar wel supersuf dat AVM niet in staat is om een probleem in een jaar op te lossen.
Minstens net zo suf is dat de 7581 is genomineerd voor een Tweakers Award... (je moet daar ingelogd zijn om de nominaties te kunnen zien c.q. te kunnen stemmen).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
richard01
@AVM_NL . In het kader van Omdenken. Ik heb alle (toegegeven: oude) DECT's en Fon’s via Marktplaats verkocht. De telefoon zit bedraad op FON1 (of is het FON2?). DECT op de FRITZ!Box 7581 staat uit.
Werkt geweldig en heeft een echt retro karakter zo. Heerlijk stabiel!

Mocht @AVM_DE de DECT problematiek eindelijk na meer dan 1 jaar oplossen in een toekomstige firmware release dan koop ik meerdere nieuwe C5’s. Ik ben er verder wel klaar mee.
Overigens de hier eerder genoemde https://youtu.be/8ySVC__z2Uw teruggekeken. De gepresenteerde plannen zijn best goed!

Iedereen goede feestdagen toegewenst.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
Robdea
Dag Allemaal . ik draai nu heerlijk op een 7490.Geen enkel probleem meer .Heerlijk om zo de kerstdagen en andere feestelijkheden door te komen.
Maar niet dank zij XS4ALL.Het heeft alleen maar geld en ergernis gekost. Een fles champagne was wel het minste geweest voor de doorgestane ellende.
Maar ik denk dat ze dit niet lezen.
Iedereen een goede kerst en storingsvrij nieuwjaar gewenst.
Rob de Jong
 
tubejack
Allemaal fijne feestdagen toegewenst . Bye-happy

Onze pair-bonding VDSL lijn en de rest van het netwerk, draait hier weer als een zonnetje.
 
Knoorwagen
Dag allemaal. Na een paar maanden weer eens op het forum gekeken. De FB7581 draait als modem prima. Maar als DECT-basisstation is het zeer slecht. Als ik via mijn “gewone” telefoonnummer bel, of gebeld word, kunnen we elkaar niet of nauwelijks verstaan. Ik heb nog een oude 7369. Die kan als DECT-basisstation worden ingericht, lees ik steeds. Maar hoe ik dat moet doen, lees ik nergens.
Aansluiting van de kabels: rj11kabeltje van 7581-fon1 naar 7369-dsl1 ??
en stroomverbinding;
Maar dan: hoe kom ik in de configuratiepagina van de 7369? http://fritz.box en http://192.168.178.1 worden immers gebruikt door de 7581.
En zo zullen er nog meer configuratietips zijn. Is ergens een handleiding voor deze situatie te raadplegen?
--
Groet, Kees
 
meppele

Quote

Knoorwagen schreef:

Dag allemaal. Na een paar maanden weer eens op het forum gekeken. De FB7581 draait als modem prima. Maar als DECT-basisstation is het zeer slecht. Als ik via mijn “gewone” telefoonnummer bel, of gebeld word, kunnen we elkaar niet of nauwelijks verstaan. Ik heb nog een oude 7369. Die kan als DECT-basisstation worden ingericht, lees ik steeds. Maar hoe ik dat moet doen, lees ik nergens.
Aansluiting van de kabels: rj11kabeltje van 7581-fon1 naar 7369-dsl1 ??
en stroomverbinding;
Maar dan: hoe kom ik in de configuratiepagina van de 7369? http://fritz.box en http://192.168.178.1 worden immers gebruikt door de 7581.
En zo zullen er nog meer configuratietips zijn. Is ergens een handleiding voor deze situatie te raadplegen?

Heb mijn 7360 als basisstation gekoppeld d.m.v. deze, van XS afkomstige beschrijving:

1. U sluit de 7360 met een ethernetkabel aan op poort LAN1 van de Fritzbox 7360 naar een willekeurige LAN poort van de Fritzbox 7581.
2. Hierna logt u in op de Fritzbox 7360 (bijvoorbeeld door een kabel naar een laptop/pc of via het wifi netwerk van die Fritzbox).
3. Aan de linkerkant van de overview pagina kunt u op 'Internet'klikken en daarna op 'Account Information'.
4. Hier kiest u als Internet Service Provider "Existing connectio over LAN", in plaats van XS4ALL en drukt u op 'Apply'.
5. De Fritzbox 7360 maakt dan verbinding over LAN.
6. Als dit is voltooid kunt u het telefoonnummer instellen
7. Hierna is de Fritzbox 7360 gereed om te dienen als DECT basisstation en kunt u de toestellen hierop aanmelden

Werkt goed!
eggie
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie