obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
mprofile
Anno 2018 lijkt het bovenstaande probleem bij het standaard modem van XS4All dat ze inderdaad bij contractverlengingen vertrekken nog steeds van kracht. Toevallig heb ik 3 sets verschillende Dect-toestellen, maar die werken allemaal niet fatsoenlijk met de Fritzbox 7581. Ik ben als beller vanuit buiten prima te verstaan voor mijn jonge kinderen van 8 en 10, maar als zij iets tegen mij zeggen kun je er naar fluiten dat te kunnen verstaan.

Laatste firmware (beta uit dit forum bestaat allang niet meer) en niets biedt soelaas. Nog anderen die hier last van hebben, of ben ik de enige?

gr,

Wouter
 
tubejack

Quote

mprofile schreef:

Laatste firmware (beta uit dit forum bestaat allang niet meer) en niets biedt soelaas. Nog anderen die hier last van hebben, of ben ik de enige?
Wouter


Welke software versie gebruik je nu?
 
mprofile
06.85, maar nu ineens zie ik een update naar 07.01 verschijnen, dus die ga ik nu meteen even installeren in de hoop dat het verholpen is.
 
mprofile
okay, na installatie van 7.01 en een herstart (uiteraard) lijken de problemen verholpen, dat is wel enorm veel beter dan het het laatste half jaar was.
 
tubejack

Quote

mprofile schreef:

okay, na installatie van 7.01 en een herstart (uiteraard) lijken de problemen verholpen, dat is wel enorm veel beter dan het het laatste half jaar was.


Er is nog een 06.85-50446 geweest vanwege die DECT problemen. Vanaf 6.98.xxxx eigenlijk geen problemen meer. Alleen DECT eco werkt niet op alle toestellen. Wel op onze Fritz Fon's C5. Verder ziet 7.01 er prima uit met de Nederlandse interface Smile
 
Roger

Quote

tubejack schreef:

Quote

mprofile schreef:
okay, na installatie van 7.01 en een herstart (uiteraard) lijken de problemen verholpen, dat is wel enorm veel beter dan het het laatste half jaar was.
Er is nog een 06.85-50446 geweest vanwege die DECT problemen. Vanaf 6.98.xxxx eigenlijk geen problemen meer. Alleen DECT eco werkt niet op alle toestellen. Wel op onze Fritz Fon's C5. Verder ziet 7.01 er prima uit met de Nederlandse interface Smile
Ik heb met 6.98-61788 BETA nog een ruisstorm gehad, maar met 7.01 tot nu toe niet. DECT lijkt met 7.01 een stuk beter te werken dan met 6.85 & co. So far, so good! DECT Eco i.c.m. gigaset toestellen is in elk geval nog een probleem, maar gelukkig kun je Eco uitschakelen (en default staat het ook niet aan).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
cezi
uiteraard had ik ook al die problemen en heb ik dect uitgeschakeld,
nu lijkt het probleem opgelost maar vraag ik me af: waarom zou ik weer overschakelen naar dect, wat waren ook al weer de voordelen??
 
tubejack
Je kunt met DECT leuke dingen doen, zie onder het kopje: "Mesh reloaded: Mesh voor WiFi, telefonie en Smart Home" Wat je precies gaat sturen hangt van je eigen creativiteit af.... Maar als je het niet nodig hebt

https://nl.avm.de/producten/fritzos/f...fritzos-7/
 
helderzicht

Quote

tubejack schreef:

Je kunt met DECT leuke dingen doen, zie onder het kopje: "Mesh reloaded: Mesh voor WiFi, telefonie en Smart Home" Wat je precies gaat sturen hangt van je eigen creativiteit af.... Maar als je het niet nodig hebt

https://nl.avm.de/producten/fritzos/f...fritzos-7/


Zou dit de fritz 100 dectrepeater overbodig maken. Kan het helaas niet testen omdat mijn 1750e niet in de mesh wil.
Gewijzigd door helderzicht op 18 november 2018, 09:30
 
cezi
toch maar weer overgestapt naar dect;
software updates uitgevoerd voor router en 1750 repeater;
alles lijkt te werken, ondanks wat tegenstribbelen van google die de router een onveilig apparaat vindt;
wat me opvalt: op de ipad en mobiel kan ik nu voor de internet verbinding niet meer kiezen voor de repeater, alleen voor de router, is dat normaal?
dit terwijl de (1750) repeater in de mesh is opgenomen; is router en repeater dan toch 1 geheel versmolten?
begrijp niet goed wat er allemaal in de mesh moet worden opgenomen, op dit moment dus alleen de repeater, maar andere apparaten hoeven niet??

wat ook nog niet werkt: ingesproken boodschap op antwoordapparaat verschijnt wel als beschikbaar, af te luisteren bestand maar als ik daar op klik op de ipad, dan wordt de boodschap niet afgespeeld, het blijft doodstil...

edit: toch niet zo blij met al die wijzigingen, een van de ipads heeft geen goede verbinding meer met internet, blijft maar vragen welk netwerk ik wil kiezen, lijkt dan die keuze te maken maar browserpagina’s worden niet geladen;
kan ik nog terug naar oude software? :-(
edit2: na aantal male herstarten iPad en router lijkt de iPad weer toegang te hebben tot internet (daarvoor alleen als gast)
uit fritzbox pagina's is me duidelijk geworden dat alleen mijn 1750 repeater gemesht hoeft te worden en dat het inderdaad zo is dat er nog maar 1 internet adres is waarmee je inlogt, dus geen aparte meer voor de repeater, alles is 'in elkaar' geschoven
Gewijzigd door cezi op 18 november 2018, 13:00
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie