obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
nog DECT problemen na update?
helderzicht
N.a.v. DECTprobleem Nieuwe FB 7581van XS4all ontvangen op 8 augustus. DECT telefonie goed tot vandaag, 14 augustus. Nu weer sterk gekraak te horen bij de ontvanger van gesprek. Reset van het modem verhielp dit wel.
Voor hoelang?
AVM, LOS DIT EINDELIJK OP S.V.P!

Lezen XS4all en AVM deze berichten?
 
tubejack
Dan moet je even dit boven je bericht zetten: @XS4ALL_NL @AVM_NL @AVM_DE
 
Jan Doedel
Fitzbox heeft hier 35 dagen perfect gefunctioneerd, daarna weer problemen met het dect gedeelte.
Na een herstart binnen 24 uur hetzelfde probleem.
Nu functioneert de fritzbox 7369 als dectstation en daarachter de 7581 en we zijn nu 48 uur verder zonder problemenThumbs Up.
 
helderzicht
@XS4ALL_NL @AVM_NL @AVM_DE

Quote

helderzicht schreef:

N.a.v. DECTprobleem Nieuwe FB 7581van XS4all ontvangen op 8 augustus. DECT telefonie goed tot vandaag, 14 augustus. Nu weer sterk gekraak te horen bij de ontvanger van gesprek. Reset van het modem verhielp dit wel.
Voor hoelang?
AVM, LOS DIT EINDELIJK OP S.V.P!

Lezen XS4all en AVM deze berichten?
 
tubejack
Na 22uur na de laatste reboot. Gelijk al met het 1e telefoontje "gekraak" . De 7581 doet nu alleen nog dienst als pair-bonding modem. WiFi en DECT uitgezet. DECT doet een 7369. WiFi een 1750E.
 
fmrama
Het blijft aanmodderen met de dect van de 7581. Zelf gebruik ik geen dect. Dus dat probleem heb ik niet. Ik heb de 7581 al sinds begin dit jaar. Dus alle shit met herstarts en wifi meegemaakt. Ik heb toen direct de wifi uitgezet en hiervoor voor een redelijk bedrag een sitecom AP aangeschaft . Verder geen problemen meer. Het werkt nog steeds perfect. Nu kun je voor dect ook een apparte dect basisstaion aanschaffen. Als ik die problemen met dect ervaren zou, dan zou ik dit doen. Het is natuurlijk niet goed te praten dat de 7581 hier nog problemen mee heeft. Maar een paar tientjes uitgeven kan een hoop ergernis besparen.
 
helderzicht
Het lijkt een goede oplossing maar als je Fritz.phones gebruikt ga je heel veel functionaliteit inleveren. De FF's en FB werken intensief met elkaar samen. Bijvoorbeeld; antwoordapparaat instellen en inspreken via handset, telefoonboeken in alle handsets wijzigen/updaten via FB etc.etc. Werkt erg gemakkelijk. Als het alleen om bellen gaat heb je helemaal gelijk.
met vorige FBoxen en DECT functies nooit problemen gehad. AVM moet dit kunnen/willen oplossen.
 
helderzicht
@XS4all @AVM_NL @AVM_DE

Op 8 sept. nieuwe (2e) FB 7581 in gebruik genomen. Op 14 sept. weer onverstaanbaar door gekraak. Na restart goed. Op 18 september weer onverstaanbaar voor bellers. Wederom restart nodig.
Nieuw contact met de helpdesk XS4all leverde de volgende info op:

1. het probleem heeft nog steeds de aandacht van XS4all en AVM. Het zou wel prettig zijn als dat ook ergens te lezen was op de websites of in nieuwsbrieven!

2. het probleem zou zich slechts voordoen bij de combinatie FB 7581 met de Fritz.fons (van AVM!). Advies: tot er een oplossing is ergens ongebruikte DECT toestellen van een ander merk lenen.

3. het verzoek om een ouder modem terug te sturen kan niet worden ingewilligd. Er worden alleen nog maar FB 7581's geleverd.

Hopelijk komt er snel een update die het probleem echt op gaat lossen. Zoniet dan claim ik 3 goed met de FB 7581 functionerende handsets van AVM in ruil voor mijn drie Fritz.fon MT/F's.
 
tubejack
@XS4ALL_NL @AVM_NL @AVM_DE

Als je terug kijkt op dit forum. Werkt er bijna geen enkel DECT telefoon, samen met DECT van de 7581. Dat is ook de reden dat wij Fritz Fon's C5 gekocht hebben. Als verder Fritz Fon's het wel goed doen met alle andere Fritz boxen lijkt het me logischer dat AVM de 7581 (waar het kan), omruilt voor een van die modellen die wel werken. Het probleem zit immers in de 7581 en niet in de Fritz Fon's. Think

Lijkt me ook een veel logische stap. De DECT problemen met dit model zijn al vanaf het begin van uitlevering. We zijn nu een klein jaar verder en een software release of 6 verder. Kennelijk een erg moeilijk probleem wat niet, of niet eenvoudig is op te lossen.

Laat bij een eventuele omruil actie, mensen met DECT problemen en telefonie van XS4ALL gewoon zelf kiezen.
Wij zelf hebben geen haast. De 7369 als DECT centrale achter de 7581 voldoet voorlopig.
 
helderzicht
@XS4ALL_NL @AVM_NL @AVM_DE

Opvallend dat ik sinds ik niet meer bel via de 7581 maar via DECT van de 7340 een zeer stabiele 7581 heb. Als bijna drie weken geen spontaan intrainen meer. Zou dat iets met elkaar te maken hebben?
Ik draai nog op de standaard 6.85
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nog DECT problemen na update?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Update playstote Fritzbox : 1 15 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie