obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 5490 met pfSense of IPfire firewall
mausy5043
Ik wil de DHCP, DNS en firewall functionaliteit van mijn glasvezelmodem in eigen beheer nemen. Daarvoor wil ik pfSense/OPNSense of IPFire gebruiken.

Mijn huidige (werkende) setup is:

---[FB5490]--------------------LAN---{TV-decoder}


* De Fritzbox5490 heeft een aparte ingang voor de glasvezel. Ik heb geen aparte NTU gekregen die glas naar koper (UTP) omzet.

Mijn toekomstige setup is:

---[FB5490]---[firewall]------LAN---{TV-decoder}

De afgelopen dagen heb ik hiermee zitten experimenteren. Maar krijg TV niet werkend.

In de [FB5490] heb ik overigens de WiFi uitgezet, om te voorkomen dat ik de firewall bypass. Tevens heb ik het IP-adres van de [firewall] static gemaakt (192.168.178.2) en ingesteld als "exposed host". Alle verkeer zou dus doorgesluisd moeten worden naar de [firewall]

De [firewall] DHCP aan de LAN-zijde is ingesteld op 10.0.1.0/24. Internet toegang werkt prima.
De {TV-decoder} zegt ook dat hij WEL verbinding kan maken met internet. Ik zie de TV-gids en bij zappen laat hij zien welk programma speelt. Maar, ik krijg een zwart beeld.
Hieruit concludeer ik in ieder geval dat ik geen VLANs hoef te bridgen.

Dat ik geen beeld heb, ligt denk ik aan de firewall. Ik heb al geprobeerd om IGMP verkeer toe te staan op de WAN, maar dat lijkt niet het gewenste resultaat te geven.

Wie weet hoe nu verder? Tips wat ik nog meer zou kunnen proberen zijn zeer welkom.
Gewijzigd door mausy5043 op 15 augustus 2017, 09:58
--[FB5490]--
 
mausy5043
Niet allemaal tegelijk!
--[FB5490]--
 
tubejack
Heb je hier misschien iets aan? http://blog.firewallonline.nl/how-to-...-opnsense/

En 2 waarom koop je geen router? en hang die als exposed host achter je Fritz.
Ik heb op deze manier mijn webserver via een EdgeRouter™ Lite aangesloten en dat werkt erg goed.

Je kunt natuurlijk zo' n router voor je hele netwerk gebruiken of dat je b.v. alleen IPTV direct aan de Fritzbox aansluit.

Succes SmileThumbs Up
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 5490 met pfSense of IPfire firewall', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7583 Fritzbox : 558 12 aug 2022
Firewall (uitgaand) Fritzbox : 6 05 mrt 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Fritzbox Algemeen : 4 16 okt 2021
Tips voor Fritzbox 7590 en en de Repeater 2400 Fritzbox : 2 07 okt 2021
Advertentie