obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 07:33
Navigatie
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 81% [128 stemmen]
81% [128 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 1% [2 stemmen]
1% [2 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 4% [6 stemmen]
4% [6 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 14% [22 stemmen]
14% [22 stemmen]

Stemmen: 158
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken

traag laden van content

Freek
Al ik met mijn tablet of mijn mobiel op internet wil via een app of google dan duurt het vaak 20 tot 30 sec voor de content geladen is na invoeren van de url. Als ik met WIFI op een andere router ben aangesloten heb ik hier geen last van. Ook bij 4G gebeurt dit niet.
Ook mijn laptop heeft soms dit probleem...

Ik heb een Fritzbox 7581 op glasvezel die op de nieuwste firmware draait. Het bereik is goed, ik heb meerdere keren in 2,4 Ghz van channel veranderd maar ook dat gaf geen resultaat, ook op 5Ghz band zelfde probleem.

Waar moet ik het probleem zoeken??

Access
Is er in de betreffende router soms QOS ingesteld? Zet die dan eens uit.
Access

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Freek
Ik heb geen idee wat Qos is en of waar ik die in de router kan vinden... Op internet gezocht en dan zou het onder filters/priorization moeten zitten, maar alle drie de mogelijkheden hieronder zijn niet ingevuld.

richard01
Klinkt alsof er druk internet verkeer van de buren is en je allemaal op hetzelfde kanaal zit. Ga eens op je laptop (hoop ik, want dan kan je er ook mee rondlopen) naar de Windows Store en installeer de WIFI Analyzer App. En kijk dan eens ...
Oh ja, de hierboven genoemde QoS kan je hier vinden:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7581/knowledge-base/publication/show/228_Prioritaire-internettoegang-voor-belangrijke-netwerkapplicaties-en-apparaten/
Speedtouch 780 / FRITZ!Box 7340 / FRITZ!Box 7360 / FRITZ!Box 7581 (06.54) / FRITZ!Box 7360 / FRITZ!Box 7581 (06.85) + FRITZ!WLAN Repeater 1750E (06.91 in LAN Bridge)

Freek
Ik dacht ook dat er veel internet verkeer zou zijn van andere, maar met wifi analyzer zag ik dat ik de enige was op dat kanaal.

Ik heb de link die je doorgaf gelezen en nog eens bij filters/optimalization gekeken en een regel ingesteld. Toen zag ik dat er toch een regel voor zat nl internet telefonie, die heb ik er uit gehaald. Ik ga het nu even aanzien, kijken of het verbeterd... Dank vast voor je hulp

Freek
Het probleem is opgelost, dank voor je reacties !!

Access
Wat was de oplossing?
Access

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Freek
Inderdaad Qos probleem. Bij een van de drie optimalization items stond "internet telefoon " die heb ik weggehaald en nu is het goed .... top...!! Hartelijk dank, het traag laden was een bron van ergernis...

Daan
Maar die “internet telefoon” prioritisation staat standaard ingesteld in de fb7581.
Misschien dat je nu problemen gaat krijgen met telefoneren?
In ieder geval wel goed om even in de gaten houden.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'traag laden van content', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Tonen Fritzb Mediaserver content op TV Algemeen 1 22 april 2017, 10:31
traag internet Algemeen 5 27 december 2014, 13:12
Traag internet Klacht over XS4ALL 2 18 november 2014, 18:51
Door F-secure is m'n Windows PC zo traag. Tips graag! beveiligingssoftware 1 24 juni 2012, 18:24
Traag internet door WK Voetbal live streaming Algemeen 1 05 juni 2010, 11:59
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Prutser00:10:19
| japio07:22:22
| mimisiku07:59:13
| lsluijter08:09:35
| EvertB08:21:54
| tubejack08:39:19
| meppele08:50:36
| diedvdyk08:51:13
| Marcel08:57:53
| Autochris09:07:15
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

28 september 2017, 00:16
Op de website AVM-international staat een beta versie 46788 voor de Fritz!box 7490 met MESH ondersteuning.

15 juli 2017, 13:55
Nappy667, beschik je wel over 2 telefoonaansluitin
gen, anders krijg je dat nooit. Dat is wat mij verteld is gister.

02 juli 2017, 13:57
iemand in dordrecht al naar 80Mb/s?

08 april 2017, 13:33
deze layout doet me denken aan het Netscape-tijdperk!

01 maart 2017, 14:30
Ik probeerde vandaag een nummer van een gemeente te bellen (6 cijfers; bijv 140344) dat lukte pas na het in6tikken van *# voor de cijfers (dank aan de helpdesk) hoe kan dat en had ik dit kunnen weten?