obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je zaken kwijt over de telefonie van XS4ALL. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale.
 Onderwerp afdrukken
antwoord apparaat aansluiten op 7490?
mgjb
Ik sta op het punt KPN vaste lijn (voor mijn alarm) eruit te gooien en over te gaan naar een IP kiezer.
Als ik internet + bellen kies bij xs4all, kan ik dan mijn antwoord apparaat (analoog en een DECT station Siemens Gigaset A510a) gewoon inpluggen in de FB7490 en dat antwoord apparaat als DECT station blijven gebruiken? Blijft de nummerherkenning bestaan?

Ik heb een FB7490 en glasvezel voor internet.
 
richard01
Ook ik heb mijn vaste KPN telefoonlijn lang geleden opgezegd om over te gaan naar XS4All bellen. Mijn antwoordapparaat "functionaliteit" en welkomsttekst staat nu op de Server van XS4All. Als er een bericht wordt ingesproken gaat dit bericht als een .wav file direct per mail naar alle door jou opgegeven e-mail adressen. Met toegang tot mail kan je dan je voicemail beluisteren. Uiteraard kan je thuis via de aangesloten telefoon ook het bericht beluisteren.
Als je je smartphone telefoonboek upload:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...efoonboek/
en Push Service aanzet:
https://nl.avm.de/service/fritzbox/fr...figureren/
heb je een bijzonder fraaie oplossing. Deze geboden functionaliteit is echt goed doordacht!
Mijn oude antwoordapparaat staat werkloos in de kast.
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
mgjb
Bedankt voor het duidelijke antwoord. Ik zal eens kijken of dat lukt want ik gebruik imap ipv pop3. Misschien kan ik een extra pop account aanmaken.
En dan is er nog de echtgenote, die wilt een knop op een apparaat om aan en uit te zetten.....
Hans
 
richard01
IMAP of POP kan allebei, gebruik zelf IMAP, wat jezelf wil:
https://www.xs4all.nl/service/dienste...lingen.htm
Speedtouch 780 / FB 7340 / FB 7360 / 1e FB 7581 (06.54) / FB 7360 / 2e FB 7581 (7.12) / FB 7583 (7.21) / FB 7583-VDSL (7.50) telefoon FON1 + FRITZ!Repeater 2400 (7.50 in LAN Bridge).
Ohne MESH.
Tevreden gemigreerd.
 
mgjb
Ik kan hier mijn eigen vraag inmiddels beantwoorden!
Sinds een paar weken heb ik bellen + internet. Op de fon 1 poort heb ik mijn gigaset antwoord apparaat gezet en gebruik dus geen DECT functionaliteit van de 7490.
Alles werkt prima. En ik heb ingesteld dat na 25 sec bellen er een voicemail kan worden ingesproken. Die krijg ik dan meteen via email.
Zeer tevreden over de 7490, sterk en snel wifi signaal.
Het enig vreemde gedrag is dat de snelheid soms van rond de 80 mbs terugvalt naar 35 op mijn iPad. Dat test ik meerdere keren. Als ik dan naar de guest access ga krijg ik weer die 80 mbs terug. Maar daar valt de snelheid na enige tijd ook terug. Switchen naar de normale wifi verhelpt het ‘probleem’. Ik heb geen aanleiding kunnen vinden waarom dit gebeurt. Het is ook onregelmatig.
 
tubejack
WiFi is van veel factoren afhankelijk heb je al eens op deze pagina gekeken? https://blog.xs4all.nl/doe-het-zelf-m...fi-bereik/
 
mgjb
Bedankt, goede link. Maar mijn ‘probleem’ gebeurt ook op dezelfde plek zonder andere activiteiten. Ik merk het overigens alleen als ik de snelheid meet, tijdens het gebruik is 35mbs meer dan voldoende.
Soms zit mijn ipad op 5 Ghz maar meestal op 2.4 Ghz. Gaat automatisch. De wifi snelheid gebeurt dus op 2.4 Ghz. Geen buren.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'antwoord apparaat aansluiten op 7490?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
aansluiten Omnik inverter op Fritz!box7590 Instelling problemen : 19 23 sep 2020
Fritz!Box 7490 Fritzbox : 2 17 aug 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
FB 7490 vs FB 7590 Fritzbox : 5 12 jul 2019
7360 naar 7490 Instelling problemen : 2 24 mei 2019
Advertentie