obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klacht over XS4ALL? Post hier je XS4ALL klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken
Gemeten verbruik kan niet kloppen
Fleur
Ik heb een tablet met simkaart van xs4all, waarmee ik per maand 500 Mb. kan gebruiken. Daarna wordt de snelheid verlaagd. Het verbruik in het afgelopen half jaar was 122 Mb, 159 Mb, 341 Mb, 139 Mb, 181 Mb en dan zou plotseling op 2 april 3,8 Gb verbruikt zijn. Dat kan niet kloppen, ik zou niet weten wat ik gedaan kan hebben om dit verbruik te krijgen. Contact opgenomen met de helpdesk, daar wordt gezegd dat ze het niet kunnen nagaan, maar dat het klopt. Uiteindelijk word ik doorverbonden met iemand die me zou kunnen helpen, dat bleek de afdeling opzeggingen te zijn. Hoewel op het eindeloze bandje dat je voor elk gesprek moet afluisteren gezegd wordt dat klanten en een goede dienstverlening belangrijk zijn, heb ik daar niets van gemerkt. De opzegmedewerker (R.R.) wilde maar een ding, mijn contract beeindigen. Toen ik zei dat ik eerst een andere provider wilde zoeken verbrak hij zonder verder een woord het gesprek.
Is dat de dienstverlening die zo belangrijk is voor xs4all? Valt me heel erg zwaar tegen, dat ze zo met hun eigen fouten omgaan!
 
Marcel
Erg vreemd en na de 500MB ga je terug in snelheid. Hoe dan binnen twee dagen op 3,8GB kunt komen is erg vreemd.

Gelieve geen naam referentie naar een medewerker geven want dat kan herkend worden en ook al was er een korte lont bij de medewerker hoeft dat niets met jouw geval te maken hoeven hebben.

Schrijf een nette en uitvoerige brief aan de directie van Xs4all over dit alles. Je krijgt dan zeker antwoord en misschien ook nog een verklaring over het hoge gebruik.
 
Fleur
En na een week komt er dan eindelijk dit nietszeggende mailtje:

“In uw e-mail schrijft u dat het dataverbruik op 2 april niet klopt. De Helpdesk kan niet achterhalen wat de oorzaak is en u bent daarna niet goed geholpen door de afdeling opzeggingen. Ik help u graag verder.

Het spijt mij dat wij niet kunnen achterhalen wat de reden is van het hoge dataverbruik. Ik kan er helaas ook niets aan veranderen. Daarnaast excuses dat u niet naar tevredenheid te woord bent gestaan.

Ik moet u wel aangeven dat Mobiel Internet Instap een gratis dienst is. U krijgt het van ons als extraatje. Niet veel providers bieden een dergelijke dienst aan. Ik ga er van uit dat het hoge dataverbruik een uitzondering is en dat u de dienst vanaf volgende maand weer naar tevredenheid kunt gebruiken.

Ik wens u verder een prettige dag toe.”

Xs4all noemt Mobiel Internet niet voor het eerst “gratis”, terwijl de prijs voor de dienst gewoon in het abonnement is opgenomen. Dat iets niet apart vermeld wordt, wil niet zeggen dat het gratis is. Gratis bestaat niet, je betaalt het hoe dan ook.

Ik vind een dergelijke manier van omgaan met klanten helemaal waardeloos en zeker niet passend bij een bedrijf dat zich beste provider blijft noemen. Weigeren toe te geven dat een fout gemaakt is, maakt je niet beter, maar eerder heel veel slechter.

En zelfs al zou het gratis zijn, dan nog moet je leveren wat je zegt te geven en dat doet xs4all niet.
 
tubejack
Hallo Fleur,

Vervelend allemaal, ik heb ook zo' n sim kaartje en die gebruik ik enkel als back-up voor als het internet hier uitvalt. Wat opvalt, dat die 500Mb zo op zijn, dan hoef ik alleen maar de verbinding van mijn FRITZ!Box 6820 LTE router aan te laten staan, zonder wat te doen. Kennelijk kost het verkeer tussen mijn router en de GSM/LTE masten ook de nodige data.

Wat moest je uiteindelijk betalen?

Groeten,

Jack
 
Fleur
Ik hoef niet te betalen, maar de snelheid is heel laag gezet, daar kun je niet veel mee. Maar het gaat er om dat het niet klopt en dat xs4all gewoon doet alsof het wel klopt.
 
tubejack

Quote

Fleur schreef:

Ik hoef niet te betalen, maar de snelheid is heel laag gezet, daar kun je niet veel mee. Maar het gaat er om dat het niet klopt en dat xs4all gewoon doet alsof het wel klopt.


Ok Fleur even opgezocht, als je over je limiet bent dan wordt de snelheid terug geschroefd naar 128Kbit download en 64Kbit upload. Het is haast niet voor te stellen maar we deden er in rond het jaar 2000 van alles mee. Nu kun je met deze snelheid alleen nog mailen en whatsappen. En dan moet je nog geen foto's mee sturen.

Als test heb ik mijn 4G router aangezet, ik doe er verder niets mee. Er is alleen verkeer tussen de 4G zendmasten en mijn router. De snelheid is nu: Mobile connected 75,0 Mbit/s down en 50,0 Mbit/s up.
Eens kijken na hoeveel uur ik over mijn data limiet ben, terwijl ik verder niets doe.
 
tubejack
Mijn 4G router heeft iets meer dan 12 uur gedraaid. Ik heb 2x een speedtest gedaan om te kijken hoe snel 4G nu werkelijk hier is.
Retrieving speedtest.net configuration...
Testing from Xs4all Internet BV
Retrieving speedtest.net server list...
Selecting best server based on ping...
Hosted by Tilaa B.V. (Amsterdam) [1.75 km]: 35.515 ms
Testing download speed................................................................................
Download: 16.81 Mbit/s
Testing upload speed................................................................................................
Upload: 18.76 Mbit/s

Ik vermoed dat die 2 testjes het meeste data in die 12 uur heeft verbruikt. Toch als ik ik het modem aan laat staan, wordt er altijd een beetje data verbruikt, gewoon om te checken of de verbinding er nog is. Dat is bij elk netwerk en verbinding zo.

12 april 133,37 MB
13 april 857 KB

Dit is mijn totale gebruik in 12 uur. Dus als je de verbinding met het 4G netwerk na het internetten verbreekt dan stopt het verbruik ook. Leg je echter je iPad (of wat dan ook) gewoon neer en en je hebt nog een programma open staan dan kan het zijn dat het data gebruik gewoon doorgaat. Vooral Facebook is berucht qua data gebruik, omdat die continue update.

Bye-happy
 
Fleur
Ik heb 4G alleen aan als er geen WiFi is en ik een verbinding nodig heb. Ik zet het na gebruik uit. Dat blijkt ook wel uit het verbruik in het afgelopen half jaar, dat was elke maand veel minder dan ik mocht hebben. En 3,8 Gb is heel veel meer dan 133 Mb, ik kan dat echt niet gebruikt hebben. Maar xs4all blijft gewoon volhouden dat het wel zo is.
 
tubejack

Quote

Fleur schreef:
Maar xs4all blijft gewoon volhouden dat het wel zo is.


Er is in ieder geval iets gebeurt Fleur. Wat bijna niet te achterhalen is. Als het goed is heb je volgende maand en de maanden er op, weer normaal verbruikt.
Gewijzigd door tubejack op 13 april 2018, 17:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gemeten verbruik kan niet kloppen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
Gast profiel niet toegewezen? Fritzbox : 5 07 mrt 2021
Terugkijken niet beschikbaar TV Problemen : 3 28 jan 2021
Mesh lukt niet Fritzbox : 9 20 nov 2020
Arris 2952 luistert (luisterde) niet Algemeen : 7 22 okt 2020
Advertentie