obey-robots.txt
26 September 2018, 14:20
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen!

Ja.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Ja. 77% [156 stemmen]
77% [156 stemmen]

Nee.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Nee. 2% [4 stemmen]
2% [4 stemmen]

Maakt niet uit, ik download het wel van internet.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Maakt niet uit, ik download het wel van internet. 6% [13 stemmen]
6% [13 stemmen]

Niet van toepassing.
Ledenenquête: XS4ALL, ik wil een herhalende reeks opnames kunnen instellen! Niet van toepassing. 14% [29 stemmen]
14% [29 stemmen]

Stemmen: 202
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 jun 2012

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
XS4ALL Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Training

GerardL
Gisterochtend vroeg nog 3 keer moeten resetten, maar vanaf ca. 10:00 uur een stabiele verbinding over 2 lijnen
Vandaag is de monteur langs geweest. Hij meette vanaf het ISRA punt toch een betere verbinding/hogere snelheid en is de interne bekabeling nagelopen, stekkers/verbindingen vervangen.

Nu een stabiele aansluiting, 34 Mbit down, 6 up.
Ik ben benieuw of het zo blijft.
Er komt een flinke upgrade aan, dan zou het helemaal perfect moeten zijn ...

GerardL voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
data-full-width-responsive="true">
tubejack
Hallo Meppele, hoe is het vandaag afgelopen, met je verbinding? Smile
 
meppele
tubejack schreef:

Hallo Meppele, hoe is het vandaag afgelopen, met je verbinding? Smile
Nog geen idee eigenlijk. De aannemer van KPN zou vandaag het 'tweede paar' inlassen waarmee mijn pair-bonding een feit zou zijn. Tot nu toe nog geen resultaat, zie het modem plaatje. Morgen, ergens tussen 8 en 10 komt de aannemer van KPN hier thuis beoordelen of pairbonding is gelukt en uiteindelijk een feit is. Persoonlijk heb ik op dit moment nog mijn twijfels. eggie.

meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 12 april 2018, 00:17
 
tubejack
meppele schreef:
Morgen, ergens tussen 8 en 10 komt de aannemer van KPN hier thuis beoordelen of pairbonding is gelukt en uiteindelijk een feit is. Persoonlijk heb ik op dit moment nog mijn twijfels. eggie.


Het kan zijn, dat er nog kruisdraden in een verdeler moeten worden gemaakt. Wink
 
meppele
tubejack schreef:

meppele schreef:
Morgen, ergens tussen 8 en 10 komt de aannemer van KPN hier thuis beoordelen of pairbonding is gelukt. Persoonlijk heb ik op dit moment nog mijn twijfels. eggie.


Het kan zijn, dat er nog kruisdraden in een verdeler moeten worden gemaakt. Wink
Beste lezers alhier. De aannemer van KPN heeft deze week geen tweede aderpaar gelast en men is niet (zoals afgesproken) op mijn huis adres geweest om metingen uit te voeren, dus heb ik nog steeds geen bonding. Rond 17.00 een telefoontje van XS (aangenomen door mijn huisgenoot) dat de 'storing' bij KPN ligt en dat het wachten op KPN is.

In de loop van deze middag (voor de derde keer!!!) een SMS van KPN:

Geachte heer/ mevrouw, voor uw gemelde verstoring bij uw provider op xxxx-xx xx (postcode en huisnummer) kunt u zelf een afspraak maken via .......... enz. Mvg. uw monteur.

Dat heb ik inmiddels al twee keer eerder gedaan!! en de laatste bezoekende monteur melde: Ik hoef hier niet weer terug te komen, bij u is alles in orde. Ik ga het regelen dat uw bonding op 12 april functioneel is en op die dag komt tussen 8 en 10 Volker Wessels Telecom langs voor de eindcontrole. Een heel betrouwbaar overkomende KPN monteur die (achteraf geoordeeld) waarschijnlijk intern tegen een betonnen muur oploopt.

Samengevat: op 1 januari 2018 is mij door XS de mogelijkheid tot pair-bonding aangeboden. Deze is op 24 januari 2018 administratief én technisch opgeleverd. Het eerste feit klopt, sinds die datum betaal ik voor 40/4, hier het max. haalbare. De tweede, het technisch opleveren, is nu na 2,5 maand nog steeds niet gerealiseerd. KPN (en XS) zijn blijkbaar niet in staat om binnen de bebouwde kom van een middelgrote stad een beloofde snelheid hoger dan 20/2 Mbps te realiseren. Een zinnige verklaring over hetgeen er nu werkelijk aan de hand is en waarom mijn pair-bonding het nog steeds niet doet, ontbreekt. En daar waar informatie wel met de klant wordt gedeeld zijn ze met elkaar in tegenspraak.
Op verzoek van XS4ALL is Guidion hier twee keer aan huis geweest en KPN inmiddels drie keer, het effectieve rendement van al deze bezoeken is tot de dag vandaag nul,nul. eggie.
Gewijzigd door meppele op 13 april 2018, 17:24
 
tubejack
Tjonge wat slecht Sad

Wij wonen in het ultra moderne centrum van Zaandam over een groot gebied van een aantal kilometers ten westen van de Zaan met een paar duizend huizen ook nog geen snel internet. zie https://forum.kpn...dam-433075

Ik heb al vragen gesteld binnen de gemeente raad. Maar kennelijk is een snelle infrastructuur niet belangrijk en/of is er slechts een beperkt inlevingsvermogen, dat het niet wenselijk is van één provider afhankelijk te zijn voor snel internet (hier Ziggo)

Ikzelf heb wat belangrijk is, zoals mijn website deels verplaatst naar de cloud, daarmee heb ik aan een pair-bonded 40/6 lijntje genoeg. Downloaden deed ik al bijna niet en met Netflix, en streaming audio diensten is een snellere verbinding niet meer dan leuk. Daarmee snijden DSL providers zichzelf op de wat langere termijn in de vingers. Ook voor 4K TV (als dat echt doorbreekt) is 40Mbit genoeg....
 
meppele
tubejack schreef:

Tjonge wat slecht Sad

Wij wonen in het ultra moderne centrum van Zaandam over een groot gebied van een aantal kilometers ten westen van de Zaan met een paar duizend huizen ook nog geen snel internet. zie https://forum.kpn...dam-433075

Ik heb al vragen gesteld binnen de gemeente raad. Maar kennelijk is een snelle infrastructuur niet belangrijk en/of is er slechts een beperkt inlevingsvermogen, dat het niet wenselijk is van één provider afhankelijk te zijn voor snel internet (hier Ziggo)

Ikzelf heb wat belangrijk is, zoals mijn website deels verplaatst naar de cloud, daarmee heb ik aan een pair-bonded 40/6 lijntje genoeg. Downloaden deed ik al bijna niet en met Netflix, en streaming audio diensten is een snellere verbinding niet meer dan leuk. Daarmee snijden DSL providers zichzelf op de wat langere termijn in de vingers. Ook voor 4K TV (als dat echt doorbreekt) is 40Mbit genoeg....


Misschien toch geen ongeluksdag, vrijdag de dertiende! Heb gisteren het KPN nummer, zoals vermeld in de 'afspraak SMS', maar eens gebeld omdat de aanvraag (opnieuw gedaan door XS4ALL voor een monteur op mijn huisadres), mij in dit stadium niet erg zinvol leek. Heb de medewerkster van KPN's Technische Helpdesk uitgelegd dat na 2 keer Guidion en 3 keer KPN over de vloer, is vastgesteld dat hier in huis alles in orde is. Nog een bezoek is zinloos.

Op basis van mijn NAW gegevens bleek haar al snel dat er het nodige aan de hand moest zijn. "Ik ga het uitzoeken en bel u vanmiddag terug" was haar opmerking. Dat deed ze inderdaad en bleek over de hele voorgeschiedenis goed geïnformeerd.

'Ons verzoek is om toch een afspraak met onze monteur te maken', melde ze. Er blijkt nl. het nodige aan de hand en in uw postcodegebied staan meer klachten geregistreerd. 'Door de monteur bij u een bezoek af te laten leggen willen we aan de hand van zijn rapportage de zaak eens flink opschudden', was haar afsluitende opmerking.

Niet dat mijn bonding nu morgen zal functioneren, maar ik heb toch het gevoel dat dit het begin van een oplossing kan zijn. Overigens was gisterenmiddag opnieuw mijn VDSL2 verbinding voor 9 minuten uit de lucht. eggie
Gewijzigd door meppele op 15 april 2018, 19:30
 
meppele
update 18 april '18.
Gisteren is KPN weer langs geweest. De monteur heeft in de meterkast weer diverse metingen verricht, waarbij bleek dat één aderpaar een te hoge spanning voerde (10 volt), daar waar dit 3 moest zijn, de andere was nul en bleek slechts 19 meter lang, terwijl de centrale op +/- 1400 meter staat, een onderbreking dus. Vervolgens is in de centrale een poortwissel doorgevoerd omdat ook hier het e.e.a. niet juist bleek te functioneren. Direct is met VWT een afspraak gemaakt (inmiddels de derde) om de onderbreking op te sporen en te lassen. Men bleek voor vandaag al een gaatje te hebben en komen straks langs. Wie weet functioneert vanavond mijn pairbonding en werkt na 3 maanden 'rommelen' eindelijk mijn 40/4 verbinding. eggie.

Update 13:00 uur, ook verstuurd aan XS@ALL:

Beste helpdesk, geachte heer van Kooten.

KPN is op aangeven van XS nogmaals aangestuurd om mijn verbindingsproblemen te beoordelen en op te lossen. Ik heb in een contact met de technische helpdesk van KPN dit bezoek als 'niet erg zinvol' gemeldt omdat zowel Guidion als KPN hier al meerdere keren en zonder enig resultaat t'huis zijn geweest. KPN stond er op toch langs te komen en een welwillende monteur heeft alles in het werk gesteld, en intern afspraken gemaakt om de tweede lijn aangesloten te krijgen. Daartoe moest in de NUTS ruimte van ons appartementencomplex een 2e paar ingelast worden. Alles is ter plaatse en in mijn bijzijn geregeld, Volker Wessels Telecom zou vandaag (18 april, en voor een derde poging) het tweede aderpaar in komen lassen zodat eindelijk na 3 maanddn mijn bonding gerealiseerd zou zijn, met hopelijk een stabiele verbinding tot gevolg.

Vanmorgen de uitvoerder van VWT aan de lijn die mij, om te voorkomen dan mijn verbindproblemen zouden verergeren, sterk afried het 2e paar in te laten lassen. De kabel naar de centrale is nl. nat en rot, en extra ingelaste aderpaar zou uw probleem alleen maar verergeren.

Er lopen dus tóch twéé zaken door elkaar (of parallel) zoals ik al eerder aangaf:
1 - Hier in de NUTS ruimte moet het tweede aderpaar (nog steeds) ingelast worden (wat men dus nu sterk afraadt!).
2 - Een hoofdkabel die ergens ligt te 'verzuipen' en daardoor allerlei vreemde spanningen en storing veroorzaakt.

Ik heb de goede raad van Volker Wessels Telecom maar aangenomen en het inlassen van het tweede paar afgeblazen. Eerst moet de 'hoofdkabel' vervangen of gerepareerd worden. Wanneer? Niemand die hier een uitspraak over wenst te doen.

Triest dat in een tijd dat zo wel KPN en XS prat gaan op het uitrollen van nóg snellere verbindingen en nieuwe technieken, niet in staat blijken een slechte en versleten kabel te vervangen. Hierdoor blijven klanten die van het KPN netwerk afhankelijk zijn steken op een instabiele 20/2 verbinding. Dan toch maar terug naar de coax zodra mijn contract met XS dit toelaat.

M.v.g. xxxxxx
relatienummer xxxxxx

eggie.
Gewijzigd door meppele op 20 april 2018, 00:07
 
GerardL
Mijn 7581 staat inmiddels een paar dagen rechtstreeks op het ISRA punt aangesloten en alles werkt prima. 34Mbit down, 6 Mbit up, 6db signaal/ruis

Toch nog een vraag: "wat is het nut van de y-kabel"?
Alles komt over 4x koper binnen, gaat dan een doosje in en komt er 2x rj11 uit om vervolgens weer via het Y-kabeltje te worden samen gevoegdtot één kabel met rj45 plug het modem in ....
 
tubejack
meppele schreef:
update 18 april '18.
Triest dat in een tijd dat zo wel KPN en XS prat gaan op het uitrollen van nóg snellere verbindingen en nieuwe technieken, niet in staat blijken een slechte en versleten kabel te vervangen.
eggie.


Is er de afgelopen 10 dagen nog wat gebeurd ?
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Training', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
FritzBox info
FritzBox infohttps://fritzbox-info.nl/
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wim00:11:31
| Marcel00:36:14
| Wim106401:26:34
| Gerardguido01:42:00
| Eric4901:42:13
| Paul01:44:12
| chefke01:53:36
| rhuijben02:06:41
| Access02:19:02
| GeerS02:22:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 september 2018, 01:06
test

19 januari 2018, 08:44
Internet&telefoon weer down sinds ca 7:45 in Zwolle, anderen ook?

24 december 2017, 11:47
Is er een snelcode om de Fritzbox 7581 automatisch te herstarten ?

20 december 2017, 13:56
Melding in FB: DNS error.

20 december 2017, 13:53
Geen internet in Den Hoorn, Achterdijkshoorn 30 (2635 MK). En storingsnummer neemt niet op.