obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Training
meppele

Quote

meppele schreef:

Quote

tubejack schreef:

Quote

meppele schreef:
update 18 april '18.
Triest dat in een tijd dat zo wel KPN en XS prat gaan op het uitrollen van nóg snellere verbindingen en nieuwe technieken, niet in staat blijken een slechte en versleten kabel te vervangen.
eggie.


Is er de afgelopen 10 dagen nog wat gebeurd ?
Niets, he-le-maal niets!! XS4ALL beroept zich op overmacht en heeft aangeboden om, indien nodig, mijn limit van 500 MB (per maand) mobiel internet indien nodig te verhogen zodat ik via een prive hotspot toch de nodige zaken kan regelen, internetbankieren bijvoorbeeld. Wat men vergeet is normaal TV kijken en bellen niet werkt via het aangeboden mobielinternet.

27.04.18 16:52:19 DSL not responding (no DSL synchronization).

Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat KPN goede sier maakt met termen als snelheidsverhogingen, bonded-vectoring (B-VDSL) en Bonded supervectoring, met een gegarandeerde snelheid van 100/10 Mbit/s, (of hoger) niet instaat blijkt te zijn een 'eenvoudige' DSL lijn van 20/2 Mb/s zonder (bijna) dagelijkse onderbreking in de lucht te houden. eggie.
Gewijzigd door meppele op 30 april 2018, 00:19
 
tubejack
Als XS4ALL zich beroept op overmacht, kun je dan niet gewoon opzeggen zonder kosten? En een beroep doen op diezelfde overmacht? Ikzelf zou dat zelf niet gauw doen, maar als de verbinding onwerkbaar is, leveren zij ook niet, wat afgesproken is. [....] Het kan! Sterk en stabiel internet in uw huidige woning [....]
Gewijzigd door tubejack op 29 april 2018, 06:38
 
meppele

Quote

droog4 schreef:

xs4all, zou een monteur van kpn kunnen aansturen om de lijn te meten, als die waardes slecht zijn, kunnen ze volker wessels telecom aansturen om de kabel te vervangen.

Overstappen op een ander dsl provider heeft weinig tot geen zin omdat je met dezelfde probleem blijft zitten (of je moet ziggo overwegen als alternatief).


Dat aansturen is sinds januari van dit jaar al drie keer gebeurd. De lijn (grondkabel) is gewoon slecht, KPN weet wat het probleem is en waar het ongeveer zit (naar men beweert). Volker Wessels Telecom heeft meer dan 80 tickets uitstaan in dit PC gebied. KPN zou met een reparatieplan cq. oplossing komen. Ondanks de druk van XS4ALL (ook naar men beweert), gebeurt er helemaal niets.

Overstappen naar een andere DSL provider, of zelfs naar KPN zelf, haalt inderdaad niets uit en terug naar Ziggo is een stap die ik liever niet zet. Ps. het gaat (fingers crossed) nu al 40!! uur goed.
meppele voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door meppele op 29 april 2018, 09:43
 
meppele

Quote

droog4 schreef:

Even aftikken dat het nu al bijna 2 dagen goed gaat.

Mijn is dat xs wel het nodige doet maar ligt het 98% van de gevallen bij kpn ligt (heb zowel bij xs als kpn gewerkt, laatst genoemde als monteur).

KPN kennende zullen ze zolang mogelijk rekken ivm de kosten dat het met zich mee brengt en wijst ondertussen naar zijn aannemer die het niet wil uitvoeren (ze hanteren intern een afschuif systeem, als de persoon er maar van af is).

Helaas gebeurt dit naar mijn mening iets te vaak waarvan de klant(en) de dupe is uit eindelijk.
Ben zelf geen voorstander van ziggo met de trage systeem wat ze hanteren op het netwerk en zijn nog duurder dan kpn/xs4all (heb zelf de fout gemaakt om naar ziggo te gaan maar kon gelukkig na 5 maanden kosteloos opzeggen ivm grote problemen die ik ervaarde).

Hoop dat er op korte termijn een oplossing komt voor je, dit is naar mijn mening geen doen.
Die oplossing komt er, alleen bestaat de kans dat dit nog 6 tot 7 maanden gaat duren. De kabel waar mijn 2 aderparen deel van uit maken (één paar doet het met onderbrekingen, het andere paar is (nog) niet ingelast), is 'rot' en ligt te 'verzuipen'. Dit zijn letterlijke uitspraken van KPN personeel en Volker Wessels Telecom. Sinds gisteren (weer een dag met veel onderbrekingen) is mij duidelijk geworden dat alles klaar ligt om de kabel te vervangen maar dat de gemeente Alkmaar vooralsnog geen vergunning verleend om een drukke verkeersader af te sluiten en open te breken. Ik denk dat XS al het nodige heeft gedaan om mijn verbindingsprobleem op te lossen maar geen vuist kan maken en volledig overgeleverd is aan de netwerkbeheerder, KPN dus, en de (gemeentelijke)overheid.

Omdat ik om diverse redenen eigenlijk niet weg wil bij XS4ALL overweeg ik het goedkoopste abonnement van Ziggo er tijdelijk als back-up naast te nemen en alleen te gebruiken voor internet en wifi, geen telefoon of TV. Had het graag allemaal anders gezien maar het is niet anders. Toch hoop ik op niet al te lange termijn voorzien te worden van een stabiele 40/4 verbinding met pair-bonding.
Gewijzigd door meppele op 01 mei 2018, 15:05
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Training', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie