obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
7581 met 6.85-PLUS beta firmware
gevraagd om beta en gekregen gevraagd om beta en gekregen 12%[3 stemmen]
niet gevraagd toch gekregen niet gevraagd toch gekregen 52%[13 stemmen]
geen beta (wel automatich aanstaan) geen beta (wel automatich aanstaan) 24%[6 stemmen]
dect probl. gemeld en ongevraagd beta gekregen dect probl. gemeld en ongevraagd beta  gekregen 12%[3 stemmen]
Totaal stemmen : 25
 Onderwerp afdrukken
Fritz!box 7581 ongevraagsd 6.85-Plus beta
t541hoo
Wie heeft er op de 7581 allemaal de firmware 6.85-PLUS gepusht gekregen zonder dat hij of zij klachten over het modem (en dect) had aangemeld.

Van de drie 7581 die ik beheer zijn de twee die automatische updates toestonden allebei ge-update.

Ik vind het nogal merkwaardig ongevraagd ineens een stuk beta software op een dergelijk cruciale plek in mijn ICT-omgeving aan te treffen.
 
wil
Ik heb de update ook gekregen. Vreemd om ongevraagd Beta software te installeren bij gebruikers. Ik had geen problemen met de 7581. En wat is er gewijzigd met deze update?
Gewijzigd door wil op 13 april 2018, 10:30
 
tubejack

Quote

wil schreef:

Ik heb de update ook gekregen. Vreemd om ongevraagd Beta software te installeren bij gebruikers. Ik had geen problemen met de 7581. En wat is er gewijzigd met deze update?


Volgens de release notes alleen DECT dingen.

Improvements in FRITZ!OS 06.85-50446

- fixed: sporadically occuring distortion of the SIP audiostream
- fixed: Gigaset telephones sometimes do not ring or never ring


Het draait hier al meer, als een maand stabiel.
 
fmrama
Bij mij ook ongevraagd . Ik gebruik geen dect. Eigenlijk wel te verwachten. Als ze het bij dect gevallen erop zetten , moet xs en avm wel weten dat het bij niet dect gevallen nog blijft werken. Vertrouwen op hun eigen testclub hebben ze waarschijnlijk niet meer zo.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Bij mij ook ongevraagd . Ik gebruik geen dect. Eigenlijk wel te verwachten. Als ze het bij dect gevallen erop zetten , moet xs en avm wel weten dat het bij niet dect gevallen nog blijft werken. Vertrouwen op hun eigen testclub hebben ze waarschijnlijk niet meer zo.


Tuurlijk ongevraagd, dat doet élke provider. Zet je boel dicht, als je het niet wil. Een beetje netwerk beheerder kan dat Sad FRITZ!OS 06.85-50446 is de 1e versie die wat mij betreft de beta fase voorbij is. Niet perfect zeker niet, maar wel werkbaar. Ook hier, wordt de verbinding zakelijk gebruikt.
 
fmrama
Daar ging de poll toch over, gevraagd of ongevraagd. Ik heb er geen probleem mee. Bij mij werkt het al maanden prima. Ik ben alleen benieuwd wanneer de “beta” vervangen wordt door versie 7.xx.
 
t541hoo

Quote

tubejack schreef:
Tuurlijk ongevraagd, dat doet élke provider. ... .


Daar gaat het niet om. Het gaat om het feit dat het hier beta-software betreft. En omdat de modem-router wel een heel gevoelige plek gaat is om daar beta-software op te zetten.

Overigens staat de automatische update bij aflevering aan. Dus je kunt er vergif op innemen dat meer dan 70% van de aansluitingen automatisch gepatcht wordt.
 
tubejack

Quote

fmrama schreef:

Daar ging de poll toch over, gevraagd of ongevraagd. Ik heb er geen probleem mee. Bij mij werkt het al maanden prima. Ik ben alleen benieuwd wanneer de “beta” vervangen wordt door versie 7.xx.


Ik zal hier wel geen vrienden mee maken, maar ik vind de poll een beetje gezeur om niets. Wij Nederlanders schijnen iets te zeuren moeten hebben. Nou die wens ik van harte een Experiabox 10 toe. Die is helemaal dichtgetimmerd. Je kunt er nauwelijks iets mee. Ik zou verder mijn mond maar houden straks breng ik het management van XS4ALL nog op ideeën. Maar zoiets gaat regelmatig door mijn hoofd. Ik heb veel meer respect voor hen, die tot deze versie hebben meegeholpen. Op Fritz OS7 zit ik niet te wachten. Mesh heeft ook nadelen Bye-happy
 
tubejack

Quote

t541hoo schreef:
Overigens staat de automatische update bij aflevering aan. Dus je kunt er vergif op innemen dat meer dan 70% van de aansluitingen automatisch gepatcht wordt.


Die beta is grondiger getest dan alle beta versies daarvoor. Bovendien zijn er volgens de release notes 2 dingetjes veranderd waar mogelijk veel mensen profijt van hebben. Zelf had ik het ook uitgerold en niet gewacht totdat AVM eindelijk eens kwam met een nieuwe release.
Gewijzigd door tubejack op 13 april 2018, 18:01
 
t541hoo

Quote

tubejack schreef:

... Zelf had ik het ook uitgerold en niet gewacht totdat AVM eindelijk eens kwam met een nieuwe release.


Nou als jij het al niet gedaan zou hebben, dan denk ik dat ik mij terecht afvraag waarom XS4ALL dit wel heeft gedaan.

Jammer dat er mensen zijn die op het standpunt schijnen te staan:
"Als ik zelf de vraag niet heb bedacht, dan moet het welhaast geen goede vraag zijn".
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!box 7581 ongevraagsd 6.85-Plus beta', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie