obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
IP Telefoon in netwerk
navareno
Bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat ik daar waar Frans heeft aangegeven dat een password moest worden ingegeven, dat dit het password moet zijn dat door de provider is aangeleverd. Nadat ik de 1111 door dit password had vervangen bleek ik in eerste instantie alleen uit te kunnen bellen. Dit bleek een kwestie van tijd want toen ik het een half uur later nog een keer probeerde bleken ook inkomende gesprekken binnen te komen.

Operatie geslaagd. Case closed.

Nogmaals bedankt voor jullie input
 
Frans

Quote

navareno schreef:
Bleek uiteindelijk te liggen aan het feit dat ik daar waar Frans heeft aangegeven dat een password moest worden ingegeven, dat dit het password moet zijn dat door de provider is aangeleverd.


Navareno, dit kan m.i. alleen kloppen als je ook op de Gigaset het xs4all wachtwoord hebt gekozen.

Voor geïnteresseerden nog wat aanvullingen:

In de Fritz heb ik nu twee nummers en twee lan-devices, en op de Gigaset twee overeenkomstige IP-verbindingen naar de Fritz . Het eerste nummer is mijn privénummer (een voormalig 0318 KPN-nummer), de tweede is sinds enige tijd mijn nieuwe zakelijke nummer (een 0878 nummer van xs4all). Bij xs4all staat het zakelijke nummer permanent doorgeschakeld naar mijn mobiel, dus op de Gigaset komt daarvan nooit iets binnen. Maar met mijn handset kan ik nu wel uitbellen via de zakelijke lijn door de suffix #2 toe te voegen aan het te bellen nummer. Dat heeft twee voordelen: de kosten worden geboekt op dat zakelijke nummer; en de gebelde klant ziet via nummerherkenning mijn zakelijke nummer. Werkt prima. De enige wens die ik nu nog heb is dat ik vanuit Outlook kan bellen via de zakelijke lijn. Iemand ervaring?

Ik heb overigens naast de S68H nog enkele A58H sets gekocht (bol.com bleek de goedkoopste). Zijn niet zo prettig als hun duurdere broertjes maar werken boven verwachting. Bijvoorbeeld: voor intern bellen is het handig als je elke handset een naam kunt geven. In de A58 kan je dat niet configureren. Maar als je in de webconfigurator van de S685 namen toewijst aan de handsets worden die automatisch overgenomen in de handsets. Mooi. Alles bij elkaar een verademing na vijf jaar geklooi met Philips Dect telefoons. Ook kwalitatief is alles een stuk beter. Verbindingen komen verbazingwekkend snel tot stand.

Gigaset QuickSync version 5.1 heb ik met de S685 niet aan de praat gekregen. Iemand wel?
Heb nu vanuit outlook een selectie van contacten geëxporteerd naar excel, deze met word samengevoegd tot een vcf-bestand, en dat via de web-configurator naar de handset geladen. Wel bewerkelijk maar vermoedelijk eenmalig.
 
gwijnia
Hallo,

met veel interesse deze bijdragen gelezen. I probeer zelf een tiptel 284 "aan de praat" te krijgen met de fritzbox 7270. Hoewel ik de door Frans op 3-11-2010 beschreven uitleg zo goed mogelijk probeer te volgen en velerlei alternatieven heb geprobeerd blijf ik altijd op de fritzbox de melding houden "Registration of the IP phone failed".
Tot op heden is het helaas dus niet gelukt om de tiptel op de fritzbox te krijgen.

Is er hier iemand die wellicht ook een tiptel IP telefoon wel op de Fritzbox werkend heeft gekregen of iemand die mij kan adviseren?

Bij voorbaat dank

Germ
 
hvegt

Quote

gwijnia schreef:
I probeer zelf een tiptel 284 "aan de praat" te krijgen met de fritzbox 7270. Hoewel ik de door Frans op 3-11-2010 beschreven uitleg zo goed mogelijk probeer te volgen en velerlei alternatieven heb geprobeerd blijf ik altijd op de fritzbox de melding houden "Registration of the IP phone failed".
Tot op heden is het helaas dus niet gelukt om de tiptel op de fritzbox te krijgen.

De fritz 7270 ken ik niet zo en de tiptel ook niet, maar als ik de fout melding zie probeer je met de fritz op tiptel aan te melden, of zie ik dat verkeerd ?

De beschrijving van frans gaat er vanuit dat je vanuit de tiptel op fritz probeerd aan te melden dwz je geeft daar de fritz of ip nummer met het device nummer en het wachtwoord wat je opgegeven hebt.

Henry
 
Frans

Quote

gwijnia schreef:
Tot op heden is het helaas dus niet gelukt om de tiptel op de fritzbox te krijgen.


Lukt het ook niet als je de tiptel aansluit op de fon1 van de Fritz? Dan configureer je dus niets in de Fritz en alles in de Tiptel.
Daarna zou ik het proberen via een ethernet-aansluiting, ook zonder devices en zo.

Succes
- Frans
 
gwijnia
Het is, na veel gemartel etc, gelukt om de tiptel aan te sluiten.
op een of andere manier was installatie als eerste ip toestel (nr 620 op de fritzbox) een probleem. Nu geinstalleerd als 2e ip toestel (nr 621 op de fritzbox) en dat werkt wel!.
Nu moet ik alleen nog uitvinden hoe ik kan doorverbinden naar een toestel op de fon so (isdn) aansluiting.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP Telefoon in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Telefoon Fritzbox : 13 17 jun 2022
Telefoon op mobiel Algemeen : 4 12 apr 2022
wegvallen telefoon gesprek Storing : 8 10 mrt 2021
Installeren van analoge telefoon Algemeen : 8 29 jan 2021
Android mobieltje als DECT telefoon gebruiken op Fritzbox 7590 Eigen telefoon netwerk : 11 23 aug 2020
Advertentie