obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Fritz!OS 7
Reload
Waar kan je 7.10 voor de E1750 downloaden?
 
jo
duitstalig

https://download.avm.de/fritzwlan/fri.../fritz.os/
FRITZ!Box 7583 VDSL FRITZ! OS:07.31@@@@@@ FRITZ!WLAN Repeater 2400 FRITZ! OS: 07.29 @@@@@ FRITZ!WLAN Repeater 1750e FRITZ!OS: 07.29 all in MESH

combie_1

Pairbonded VDSL xs4all to kpn
 
Reload


Bedankt, wacht even op de Internationale versie...
 
Roger

Quote

jo schreef:
duitstalig
Deze firmware is meertalig (Duits, Engels, Italiaans, Nederlands, Pools en Spaans) ook al staat ze in de downloaddirectory voor Duitsland.

Quote

Reload schreef:
Bedankt, wacht even op de Internationale versie...
Niet nodig (zie hierboven). Er is geen aparte internationale versie, maar AVM vergeet telkens om de nieuwe firmware ook in de internationale downloaddirectory te zetten. Ik heb ze daar al eens op gewezen, maar ze lijken er niet van te leren.
Gewijzigd door Roger op 09 april 2019, 11:46
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
gabbel
IK heb ook geprobeerd om de 7.10 update voor Fritzbox 7590 te installeren maar dat werkt helaas niet als je de duitse versie pakt. Doet die blijkbaar toch een check.
 
Gondelier

Quote

gabbel schreef:

IK heb ook geprobeerd om de 7.10 update voor Fritzbox 7590 te installeren maar dat werkt helaas niet als je de duitse versie pakt. Doet die blijkbaar toch een check.


De Duitse fw-versie is niet gelijk aan de Internationale versie voor de fb7590, dus je moet wachten tot de internationale versie voor de 7590 te downloaden is.
De 1750E Duitse versie is wel gelijk aan de Internationale versie, zoals Roger al schreef.
Thumbs Up
***********************************
1 x FB 7590 (7.56) Master, 1 x FB 7590 (7.56) als Repeater, 2 x Repeater 2400 (7.56), 1 x Fritz!Fon C5 (02.04.88), 7 x Fritz!Dect 200 (4.16), 1 x Fritz!Dect 400 (4.90), FRITZ!WLAN Stick AC 860.
 
Roger

Quote

gabbel schreef:
IK heb ook geprobeerd om de 7.10 update voor Fritzbox 7590 te installeren maar dat werkt helaas niet als je de duitse versie pakt. Doet die blijkbaar toch een check.
Dit heeft te maken met OEM-branding of kortweg branding. Via de zoekfunctie van deze site kom je terecht bij een aantal posts van mijn hand die daarover gaan. Het installatiescript van de firmware controleert of de firmware past bij zowel de hardware als de branding van het apparaat. Een firmwareversie kan geschikt zijn voor meerdere brandings.

Bij sommige productgroepen (Powerline, WLAN repeaters) is de firmware universeel voor alle brandings, al kan het gedrag van de software nog wel afhankelijk zijn van de branding. Bij DSL-producten maakt AVM in het algemeen wel onderscheid tussen de Duitse en internationale edities (bv. 7490, 7590), maar bij sommige dan toch weer niet (bv. 6890 LTE, 7581). Ook zijn er providerspecifieke brandings (bv. 1und1 die er o.a. voor zorgt dat een voor de Duitse provider 1und1 specifieke configuratiewizard wordt gestart na een factory reset).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Gieter

Quote

Er is geen aparte internationale versie, maar AVM vergeet telkens om de nieuwe firmware ook in de internationale downloaddirectory te zetten. Ik heb ze daar al eens op gewezen, maar ze lijken er niet van te leren.


Ze doen dat bewust.
Eerst de reacties in Duitsland afwachten.
Bovendien, als je 7.10 op je router zet krijg je de 7.10 ook op je 1750E
Soms gaat het ook mis, met de samenwerking met de fritzbox als de software in de 1750E nieuwer is.

Wat ook handig is. http://fritz.box/jason_boxinfo.xml
Dat kan ook met de 1750E
Heel soms is er stiekem toch een ander buildnummer met het zelfde versienummer.
Gewijzigd door Gieter op 12 april 2019, 16:39
 
Gieter

Quote

Gondelier schreef:

Quote

gabbel schreef:

IK heb ook geprobeerd om de 7.10 update voor Fritzbox 7590 te installeren maar dat werkt helaas niet als je de duitse versie pakt. Doet die blijkbaar toch een check.


De Duitse fw-versie is niet gelijk aan de Internationale versie voor de fb7590, dus je moet wachten tot de internationale versie voor de 7590 te downloaden is.
De 1750E Duitse versie is wel gelijk aan de Internationale versie, zoals Roger al schreef.
Thumbs Up


Als je het .image bestand opent met kladblok kun je de check wel zien.
 
Roger

Quote

Gieter schreef:
Als je het .image bestand opent met kladblok kun je de check wel zien.
.image bestanden zijn TAR-bestanden. Je kunt ze uitpakken met bv. 7-ZIP. Het installatiescript is ./var/install. De regel die begint met # Boxinfo: bevat de compatibiliteitsinformatie (HWID en OEM).
FB 7590 (7.57) + Repeater 1750E (7.30)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz!OS 7', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Eufy Video deurbel <> Fritz!box 7590 Domotica : 14 25 jun 2022
Advertentie