obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Wifi problemen met ipv6 (7581 icm 1750e)
pe0mot
Super, goed om te horen.

Android 9.0.3 probleem hier is het zelfde op een Oneplus 5T.
Dit is SLAAC wat via ICMPv6 loopt. Of Android, of Fritz dit niet goed doet heb ik nog niet naar gekeken.
Ik denk zelf een Android probleem, SLAAC bij IPv6 is niet het zelfde als IPv4 DHCP. Bij IPv4 vraagt de telefoon aan de router wat zijn gegevens zijn, bij SLAAC moet je wachten op een boodschap die wordt gestuurd.
Je kan de DHCPv6 server in de Fritzbox aanzetten, misschien helpt dit maar ik heb dit nog niet getest.
 
rembert
Alles draait nu goed. De 1750E bleek niet opgenomen in de mesh, nu wel (het mesh-symbooltje staat erbij). Bekabeling naar bovenverdieping vervangen door CAT-6 bekabeling: daar zit nu de 1750E als accesspoint. Een tweede 1750E werkt als WiFi-repeater, ook opgenomen in de mesh. Tot slot draait op de 7581 de laatste beta: 07.08-65591.

Alles lijkt nu rock-solid en heel snel. Ik gebruik overigens geen TV en heb ook geen DECT telefoons, wel heb ik een DECT-schakelaar in gebruik maar die zal worden vervangen door een Hue-compatible schakelaar zodat ik DECT helemaal kan uitschakelen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi problemen met ipv6 (7581 icm 1750e)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
1750E verliest verbinding elke 12 uur WiFi : 11 15 dec 2021
Advertentie