obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier ervaringen en problemen met de installatie van de Fritz!Box en de SpeedTouch 780.
 Onderwerp afdrukken
extra super wifi punten
Sassenaer
ik heb een Fritsboxmodem en ben klant bij Xs4all.

De monteur die het heeft aangesloten (van KPN)

adviseerde superwifi ipv fritsrepeaters.



de monteur heeft er 3 aangesloten en die werken goed.

Door de grote van het pand heb ik er 3 bij moeten kopen. Echter krijg ik deze niet op de beschreven manier gekoppelt (met de ethernetkabel automatisch)



Iemand een idee hoe ik de nieuwe superwifi punten er bij krijg?
 
Gieter
Mooi dat het bij jouw goed werkt.
Heeft de monteur ze ook in MESH gekregen? (blauwe symbool)
Volgens mij, heb je voor de optimale werking een andere router nodig.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Gieter op 17 maart 2021, 13:16
 
sledgehammernl

Sassenaer schreef:

ik heb een Fritsboxmodem en ben klant bij Xs4all.

De monteur die het heeft aangesloten (van KPN)

adviseerde superwifi ipv fritsrepeaters.



de monteur heeft er 3 aangesloten en die werken goed.

Door de grote van het pand heb ik er 3 bij moeten kopen. Echter krijg ik deze niet op de beschreven manier gekoppelt (met de ethernetkabel automatisch)



Iemand een idee hoe ik de nieuwe superwifi punten er bij krijg?


Wat een onzin. Een Fritz!Box werkt het beste met Fritz!Repeaters. Je gaat met die Superwifi's nooit dezelfde optimale kwaliteit, stabiliteit en mogelijkheden krijgen. In samenwerking met een Experiabox werkt het misschien prima (als leest ik op het KPN-forum veel klachten over die SuperWifi's) maar zeker niet optimaal met een FB. Net zoals Gieter vraagt: draaien ze uberhaubt wel in mesh? Ik vermoed namelijk dat ze gewoon als AP draaien. Dat hoeft niet slecht te zijn maar om te zeggen dat het beter werkt dan de Fritz!Repeater slaat nergens op.
 
Sassenaer
Ik heb geen idee hoe het ingeregend is.

Krijg meer en meer het idee dat ik voor €350 superwifi zooi een oor ben aangenaaid.

Heb er zelf totaal geen verstand van
 
sledgehammernl

Sassenaer schreef:

Ik heb geen idee hoe het ingeregend is.

Krijg meer en meer het idee dat ik voor €350 superwifi zooi een oor ben aangenaaid.

Heb er zelf totaal geen verstand van


Zit je nog binnen de 14 dagen bedenktijd? Voor dat geld kun je 3 Fritz!Repeaters 3000 kopen...

Ik heb hier een 7590 met 2 stuks Fritz!Reeater 3000 en een 7530 in mesh draaien (alles bekabeld). 100% stabiel en optimaal (samen-)werkend. De 7530 wil ik nog een keer vervangen door een FR3000 maar dat komt na de verbouwing wel ;-). De 2 x 5Ghz-band per FR3000 werkt echt super (wel de FR3000 bekabeld aansluitend dan).
 
Sassenaer
Helaas, istalatie is van dec en de 3 nieuwe heb ik particulier gekocht.

Op zich als ik die aan de gang krijg zal het wel werken hoor
 
sledgehammernl
Dat is jammer maar het moet wel aan de praat te krijgen zijn. Ik kan je er echter niet mee helpen omdat ik de software van de SuperWifi niet ken. Ik zou je vraag stellen op het KPN-forum. Daar krijg je snel een antwoord klanten die er verstand van hebben. Ik zou je vraag plaatsen binnen de rubriek Thuisnetwerk.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'extra super wifi punten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
Hoge ping via WiFi met 7590 WiFi : 3 22 dec 2020
wifi devices kiezen 'verkeerde' access point Fritzbox : 2 25 okt 2020
FRITZ BOX 7581 geen/slechte wifi: Macbook Air ''13 early 2014 Snelheid : 63 30 mrt 2020
is het mogelijk om het wifi signaal kleiner te maken? Fritzbox : 2 07 dec 2019
Advertentie