obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Alternatief voor de STB
sciurius
Het antwoord zal ongetwijfeld negatief zijn, maar ik vraag het toch maar: Kun je XS4All TV (en straks dus KPN TV) ook `doen` met een andere settop box dan de meegeleverde 2952 of 5202?

Ik wil zo graag een STB met een API...
 
jemmie
Volgens mij is er geen alternatieve settopbox mogelijk.

Ik weet niet wat je bedoel met API in deze context, maar ik gebruik een android TV box die de de KPN, ik gebruik canal digitaal, kan streamen en dus ook andere streams zoals Disney en Ziggo sport totaal kan streamen.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
sciurius
Dank voor je reaktie.

Met API bedoel ik de mogelijkheid om vanaf een extern apparaat (bv PC) via het netwerk de STB te kunnen besturen, bv. zenders wisselen en opgenomen programma's afspelen. De Arris heeft een poort open waarnaar hij luistert, maar tot nu toe ben ik er niet in geslaagd daar iets naar toe te sturen dat tot een reaktie leidt.

Deze functionaliteit is belangrijk omdat mijn vrouw invalide is en geen afstandsbedieningen kan bedienen. Voor de meeste apparaten heb ik tools ontwikkeld op haar tablet. Als een andere aanbieder een STB met een API heeft zou dat voor mij reden zijn om meteen te switchen.
En, eerlijk gezegd, vind (vond) ik het passen in de XS4All filosofie om 'open' apparaten te promoten.

Maar ja.
 
jemmie
Ik denk niet dat er ooit, en zeker niet bij KPN, een 'open' STB komt.

Maar je kan wel gaan streamen hiermee ben je veel flexibeler met het besturen van het TV signaal.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
sledgehammernl

jemmie schreef:

Volgens mij is er geen alternatieve settopbox mogelijk.

Ik weet niet wat je bedoel met API in deze context, maar ik gebruik een android TV box die de de KPN, ik gebruik canal digitaal, kan streamen en dus ook andere streams zoals Disney en Ziggo sport totaal kan streamen.


Ik snap je zin niet helemaal. Gebruik je tv van XS4ALL/KPN of Canal Digitaal? EN als dat CD is, hoe bevalt dat? Ik twijfel nog steeds over een overstap naar Freedom maar wat me tegenhoudt is de s;echte ervaringen net CD (wat ik veel lees).
 
jemmie
Ik gebruik CD, maar inmiddels niet meer via de STB van freedom, maar een streaming box van Nokia. Deze streamt CD, maar ook ook andere streams als F1 TV, Discovery.

Voor mij werkt het prima, maar ik stoor mij niet aan even een kleine storing tijdens het TV kijken, ik kijk niet heel veel TV en het komt misschien 1 keer per dag voor dat er een storing in het beeld komt voor 1 seconde.

Sinds Freedom gestart is zijn er wel veel verbeteringen opgetreden in de algehele dienst verlening, dus ook met de STB, van CD.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
sledgehammernl

jemmie schreef:

Ik gebruik CD, maar inmiddels niet meer via de STB van freedom, maar een streaming box van Nokia. Deze streamt CD, maar ook ook andere streams als F1 TV, Discovery.

Voor mij werkt het prima, maar ik stoor mij niet aan even een kleine storing tijdens het TV kijken, ik kijk niet heel veel TV en het komt misschien 1 keer per dag voor dat er een storing in het beeld komt voor 1 seconde.

Sinds Freedom gestart is zijn er wel veel verbeteringen opgetreden in de algehele dienst verlening, dus ook met de STB, van CD.


Dank voor je antwoord.
 
sciurius

jemmie schreef:

Maar je kan wel gaan streamen hiermee ben je veel flexibeler met het besturen van het TV signaal.


Hoe bedoel je?
 
jemmie
Door te streamen komt het signaal via bv AppleTV, android tv of kodi binnen, deze zijn makkelijker te sturen lijkt mij, ik heb er geen ervaring mee, dan via een standaard gesloten STB.
________
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
 
sciurius
Ik zie (nog) niet hoe ik hiermee tv (NPO, BBC etc.) kan kijken, programma's (laten) opnemen en opgenomen programma's afkijken. Mis ik iets?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alternatief voor de STB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
7581 inruilen voor 7583? Fritzbox : 34 12 okt 2021
Advertentie