obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
Probleem met internet toegang voor oude tablets
r1200c
Hallo allemaal,

Het kan zijn dat ik verkeerd zoek maar ik kan niet echt topics vinden die me verder helpen: een aantal wat oudere android tablets en telefoons hebben moeite om via onze Fritz!Boxen het internet op te komen. Het ibterne netwerk via de wifi is geen probleem maar ze krijgen allemaal een foutmelding/timeout als ze het internet op gaan.

Maak ik van mijn S9 een hotspot doen ze het prima.

Het gaat o.a. om een Samsumg Galaxy tab A6 (2016) met 5.1.1.

Heeft iemand een idee waar ik dit zoeken moet?

Veel groeten,

Joost
 
Gieter
Probeer dit eens.
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
r1200c
Het guestnetwerk heeft in het menu wat ik zie niet de optie om een tijdsduur in te stellen.

Wel ben ik een stap(je) verder: omdat ik via het gasten netwerk wel het internet op kon ben ik gaan vergelijken. De optie "The active wireless devices displayed below may communicate with each other” stond aan in het gewone netwerk en uit in het gasten netwerk. Dat vinkje maakt het verschil schijnbaar. Enige probleem is dat ik die optie weer nodig heb om de chromecast aan te sturen (een van de redenen dat ik de tablet wil gebruiken).

Ik kan alleen niet vinden waarom dit juist met ouderen android versies een probleem is en met nieuwere niet...
 
bart125
welke foutmelding krijgen ze?
 
r1200c
Er komt niet echt een foutmelding (ook niet in de logfiles van de Fritz!Box). Het enige wat ze krijgen is een soort timeout melding of de melding dat er geen internetverbinding is.
 
Gieter
Zou het hiermee te maken hebben.

Quote

Met band steering voorkomt de FRITZ!Box een zeer hoge belasting op de 2,4GHz-frequentieband door de draadloze netwerkapparaten indien nodig naar de 5GHz-frequentieband te sturen. Bij draadloze netwerkapparaten die de draadloze standaards 802.11k en 802.11v ondersteunen, gebeurt dit zonder onderbreking. Oudere draadloze netwerkapparaten zonder ondersteuning voor deze standaards moeten eerst worden afgemeld en vervolgens opnieuw worden aangemeld.

De FRITZ!Box leert de eigenschappen van oudere draadloze netwerkapparaten kennen als het apparaat zich voor het eerst aanmeldt. Als blijkt dat het draadloze netwerkapparaat beide frequentiebanden ondersteunt, wordt dit apparaat vanaf de volgende aanmelding, afhankelijk van de situatie, naar de meest geschikte frequentieband gestuurd. Als de FRITZ!Box opnieuw is opgestart, moet deze de eigenschappen opnieuw leren kennen.
 
r1200c
Lijkt me sterk. Via het gastennetwerk zijn er namelijk geen problemen en als ik het eerder genoemde vinkje uit zet ook niet.

Komt bij dat de S5 beide aan kan maar toch problemen heeft zolang dat vinkje aan staat...
 
jo
kem9ml
FRITZ!Box 7583 VDSL FRITZ! OS:07.31@@@@@@ FRITZ!WLAN Repeater 2400 FRITZ! OS: 07.29 @@@@@ FRITZ!WLAN Repeater 1750e FRITZ!OS: 07.29 all in MESH

combie_1

Pairbonded VDSL xs4all to kpn
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem met internet toegang voor oude tablets', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Ringtone voor Fon Fritzbox : 5 25 jul 2022
rekening voor gratis datasim Klacht over XS4ALL : 5 10 jul 2022
Managed switch vóór de Fritzbox XS4ALL met eigen modem/router : 2 24 jan 2022
Problemen met Internet TV TV Problemen : 3 19 dec 2021
Advertentie