obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met digitale televisie van XS4ALL. Problemen met digitale ontvangers; Motorola Vip 1853. Problemen met opnemen bewaren van, herhaalde opnames, series.
 Onderwerp afdrukken
Problemen met Internet TV
DanielvdMark
Ik weet niet of ik dit in het juiste subforum post....

Situatie is
Glasvezel van Xs4all => Fritzbox 7590 in meterkast => netwerkkabel naar woonkamer -> netgear gs105e V2 switch (nieuw) -> netwerkkabel naar LG tv met KPN tv app.

Het gedrag wat wij ervaren is dat het TV beeld regelmatig hapert, alsof de netwerkverbinding wegvalt. Ik krijg het niet voor elkaar om nu zorgeloos tv te kijken (tot frustratie van de rest van de familie).

Ik heb het volgende geprobeerd:
- netwerkkabels verwisselt;
- Switch vervangen door een nieuw exemplaar
- IGMP snooping aan en uit gezet op de Netgear Switch;
- IGMP snooping ingesteld op Poort 1 van de Switch (daar zit de netwerkkabel van de LG TV in)

In de Fritzbox zijn verdere geen instellingen veranderd. Wat mij wel verder opvalt is, als ik mijn thuiskantoor zit (wat op een andere switch aangesloten zit en verder losstaat van de woonkamer) dat ik regelmatig timeouts krijg als ik een ping laat lopen naar mijn router. Ik twijfel daarom of het TV probleem nu aan mijn instellingen ligt of dat de Fritzbox zelf problemen geeft.

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen?
 
JG
Hier een vergelijkbaar probleem. FritzBox 7590, Arris settopbox.
Problemen:
1) update Arris werkt niet (elke 6 maanden of zo) en tv kijken is niet meer mogelijk
2) na 2 minuten loopt elk programma vast; foutcode stb-nmc-400

Workarounds:
1) Andere router (ook 7590) aansluiten die naar fabrieksinstellingen is teruggezet, behalve wan settings (XS4ALL FTTH), wifi settings, en netwerk range 192.168.1.x. Dan werkt update weer, kan ik weer tv kijken, en daarna kan de andere router met al mijn netwerk settings weer worden teruggezet.
2) Druk op pauze en dan play, waarna je ongestoord verder kan kijken. Het lijkt te maken te hebben met multicast en de manier waarop live tv wordt doorgegeven.

Volgens de helpdesk ben ik de enige met dit probleem in Nederland.
Gewijzigd door JG op 16 december 2021, 23:32
 
Gieter
Wat ik met alle fritzboxen gehad heb.
Dat er problemen opduiken na een bepaalde tijd.
Een minuutje spanningsloos, lost dat op.

Ook DHCP lease time kort zetten maakt verschil.
Als je het op 1 zet, blijft hij toch de oude adressen onthouden.
Ik heb dit ooit getest in een omgeving met veel gebruikers.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Internet TV', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
e1dexpress 27 problemen Fritzbox : 4 23 okt 2021
Problemen met downloaden/Unison of andere software Usenet : 5 09 aug 2021
Fritz!box 7590 en 7583 WIFI problemen WiFi : 10 05 jun 2021
Advertentie