obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle modems geleverd door XS4ALL, waaronder de FRITZ!Box 7170.
 Onderwerp afdrukken
automatsche kanaalinstelling WLAN
ArchStanton
Ik weet niet of de FB7340 betere antennes heeft, maar sinds ik deze heb, detecteert het WLAN ineens veel meer draadloze netwerken in de buurt. De 7170 zag er maar een stuk of 3, en de 7340 wel een stuk of 10. Drie ervan zitten op kanaal 1, dus heb ik automatische kanaalinstelling ingesteld. dit werkt op zich wel goed, want ik heb altijd een goed signaal. Echter, mijn HP DV8 notebook met Intel a/b/g/n wirelessadapter schijnt er wel moeite mee te hebben dat het netwerk steeds op een ander kanaal zit, want ik moet soms handmatig de verbinding opstarten. Alle instellingen staan goed, en meestal heb ik meteen verbinding als ik het noteboook aanzet of uit hibernation of sleepmode haal, maar soms heb ik dus geen verbinding en moet ik zelf op 'verbinden' klikken om een draadloze verbinding op te starten. Kent iemand dit probleem?
 
ArchStanton
Daar heb ik al naar gekeken, maar zoals gezegd is het bij mij in de buurt erg druk op de 2,4 GHz band, dus een 'stil' kanaal kiezen is erg moeilijk. Helaas heb ik nog 2 WLAN-devices die geen N-adapter hebben (een printer en een ouder notebook), want ik zag dat als je het WLAN instelt op A+N only, dat de FB dan automatisch op de 5 GHZ band gaat zitten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'automatsche kanaalinstelling WLAN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal WiFi : 7 16 sep 2021
FRITZ Wlan WiFi : 2 22 mei 2021
FRITZ!WLAN 3000 WiFi repeater WiFi : 10 20 okt 2019
Fritz!WLAN repeater 1750E mesh Fritzbox : 13 27 aug 2019
Fritz!WLAN repeater 1750E mesh in LAN bridge modus Fritzbox : 4 18 aug 2019
Advertentie