obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal
ommen1970
Beste medeforums,

Onze 'hoofdmodem' de Fritz 7530 hebben wij vast op kanaal 40 staan voor 5 Ghz.
Dit zie ik ook terug in het overzicht van de Wifi kanalen als ik dit controleer.
(Dit doordat wij regelmatig uitval van Wifi hadden in de autosettings van het kanaal van de Wifi, door radardectectie)

De Fritz repeater 3000 die op de 1e verdieping staat, neemt dit kanaal ook keurig over.

Echter wordt de Wifi er nog steeds regelmatig uitgegooid, doordat er nog uitgezonden wordt op kanaal 100 of 116- terwijl ik nu juist het kanaal vast heb gezet op 40.
Cool

Hoe kan het dat ondanks het vastzetten van een kanaal voor 5Ghz op bijv. kanaal 40, er toch nog uitgezonden op de hogere kanalen (waar juist die detectie over loopt) ?

(beide modems zijn voorzien van de laatste firmware)

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Gieter
De 3000 heeft 5Ghz-I en 5Ghz-II
Hoe is dat ingesteld?
Vast zetten is wel MESH saboteren.

De laatste software past zich in de wachttijd radardetectie aan.
En gaat dan even op andere kanalen in auto modus.
 
ommen1970
Beste Gieter,

Wat is het verschil tussen 5Ghz en 5Ghz II ?

Ik zie in de Repeater 3000 overzicht dat 5Ghz op kanaal 40 staat, zoals overgenomen van de instellingen afkomstig van de 7530 die beneden staat.

De 5Ghz II modus op de repeater 3000 staat op autokanaal (dit is ook niet te veranderen)
 
Gieter
Nummer 1 is kanaal 36-64 (2x2 866MBit/s)
Nummer 2 is kanaal 100-140 (4x4 1733MBit/s)
Gieter voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
ommen1970
Oké bedankt Gieter voor de heldere uitleg, en het duidelijke plaatje erbij !

Dus de 5 Ghz II band op de Fritz Repeater 3000 is niet te veranderen in een vast kanaal, dat is mij duidelijk- en is dus ook niet uit te schakelen

De Fritzbox 7530 heeft geen 5Ghz II band, en maakt alleen gebruik van de lagere kanalen.

De Fritz repeater neemt ook keurig die lagere kanalen over van de Fritzbox 7530, maar de Fritz repeater 3000 heeft zelf nog een aantal kanalen hoger die niet vastgezet- of uitgeschakeld kunnen worden- dat is dus die 5Ghz II band- die dus eigenlijk onbruikbaar zijn voor een normale thuissituatie (radardetectie e.d.)

De combinatie Fritzbox 7530 en Fritz Repeater 3000 werkt wel heel goed moet ik zeggen, maar alleen voor de kanalen 36 t/m 48 (in onze situatie)- in hogere kanalen krijg ik meer radarinterventie
 
ommen1970

ommen1970 schreef:

Oké bedankt Gieter voor de heldere uitleg, en het duidelijke plaatje erbij !

Dus de 5 Ghz II band op de Fritz Repeater 3000 is niet te veranderen in een vast kanaal, dat is mij duidelijk- en is dus ook niet uit te schakelen

De Fritzbox 7530 heeft geen 5Ghz II band, en maakt alleen gebruik van de lagere kanalen.

De Fritz repeater neemt ook keurig die lagere kanalen over van de Fritzbox 7530, maar de Fritz repeater 3000 heeft zelf nog een aantal kanalen hoger die niet vastgezet- of uitgeschakeld kunnen worden- dat is dus die 5Ghz II band- die dus eigenlijk onbruikbaar zijn voor een normale thuissituatie (radardetectie e.d.)

De combinatie Fritzbox 7530 en Fritz Repeater 3000 werkt wel heel goed moet ik zeggen, maar alleen voor de kanalen 36 t/m 48 (in onze situatie)- in hogere kanalen krijg ik meer radarinterventie
Ik saboteer geen MESH ...maar vroeg mij alleen af waarom de 5Ghz II band niet te wijzigen is....nou ja, dat snap ik nu .
 
Gieter
Als je de 3000 in mesh hebt met de 7530 als master.
Gaat de kanaal besturing vanuit de 7530

Als je de 3000 uit de mesh haalt, kun je het kanaal instellen.

In de 7530 zitten kanaal 36-140 op één enkele wifi.

Voor de optimale werking, kun je het beste alle kanalen op auto zetten en alles op mesh laten werken.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritz Wlan Repeater 3000 kanaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FRITZ!Box 7581 problemen Fritzbox : 3990 06 sep 2023
Fritz!OS 7 Fritzbox : 731 04 sep 2023
FRITZ!OS 7.50 voor 7583, goed idee? Fritzbox : 2 15 mrt 2023
Fritz!box 7590 os 7.29 + dect Domotica : 3 04 dec 2022
Fritz Wireless Repeater 1750E WiFi : 7 07 sep 2022
Advertentie