obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
TV van XS4ALL een slecht experiment! Niet doen!
BorSpil
Ik had altijd Ziggo als TV provider. XS4All al jaren voor het internet en bellen.
Toen XS4All TV aankondigde dacht ik: "Dat ziet er leuk uit. Je krijgt een settopbox met pauze mogelijkheid, je kunt opnemen, je kunt programma's terug kijken met Programma Gemist, aansluiting voor een 2de tv middels Digitenne. Allemaal leuke dingen, dus bestellen die hap....".

Nu, na een paar weken ervaring met TV van XS4All en de helpdesk, ben ik toch niet meer zo blij! Van al dat leuks blijft eigenlijk alleen de mogelijkheid tot pauzeren overeind. Ondanks mijn redelijk snelle lijn (15,5 Mbits/sec) kan ik niet een programma opnemen terwijl ik naar een ander programma kijk. Lijkt me toch standaard als je het heb over "opnemen". "Nee", zegt XS4All, "we zeggen nergens dat dat mogelijk is. Hebt u ook niet nodig, want u kunt programma's terugzien via 'Programma Gemist'". Nou, dat bevat alleen een slap aftreksel van Ned1, 2 en 3 en dan alleen van gisteren. Als je extra betaald mag je 10 dagen terug kijken en krijg je twee of drie commerciële zenders erbij. Ik heb wel het 'tweede' toestel middels Digitenne. De kwaliteit hiervan is nauwelijks digitaal te noemen, of het moeten die vierkante blokken zijn die ik zie als er een brommer door de straat rijdt. Dit is mijn (teleurstellende ervaring). Ik wilde direct opzeggen, maar dat kan niet. Opzeggen kan ik pas over een jaar.
Van sommige andere gebruikers heb ik begrepen dat ze wel kunnen opnemen en tegelijk naar een ander programma kijken. Zelfs met minder bandbreedte. De aanbieding van die mogelijkheid is dus willekeurig. XS4All beloofd niets.
Je weet dus niet wat je krijgt, maar zit daar dan wel een jaar aan vast.
De informatie op de site van XS4All en via de helpdesk wordt bewust heel vaag gehouden. Dat heeft een juridische achtergrond; ze hebben je immers nooit iets beloofd!
Als ik pas over een jaar van TV van XS4All af kan gaat niet alleen TV eruit, maar alles van deze provider. En wat mij betreft is XS4All voor het laatst uitgeroepen tot beste provider van het jaar!!
 
BT1000
Daarom wacht ik altijd eerst de reacties van de eerste klanten af.... en daar doe ik dan mn voordeel mee. Zo te lezen is mij een hoop ellende bespaard gebleven.
 
decbbe9015

Quote

pixel schreef:

Maar wat BataviaTrader al aangeeft, bij een nieuw product kun je beter eerst even de kat uit de boom kijken. Ik vind overigens wel dat Xs4All bij de introductie van een nieuw product een proefperiode zou moeten hanteren. Als het na 1 maand niet goed werkt, dan moet je er gewoon vanaf kunnen.



Dat dus. Nooit early adopter willen zijn. XS4ALL heeft volgens mij onder druk van KPN de boel de deur uit gehaast, dan zou het wel netjes zijn om de dienst eerst met minder lange contractduur te leveren. Aan de andere kant haken dan wel heel veel mensen (definitief) af vanwege kinderziektes die over een half jaar wellicht geen rol meer spelen. Maar hoe dan ook, net zoals bij ITV bij Ziggo destijds, je wilt nooit de eerste zijn om zo'n dienst te gebruiken want na een jaartje zijn alle veel voorkomende problemen bekend of opgelost.

Vraag bij een aanvraag ook nooit alleen om een postcodecheck, maar kijk zelf via je fritzbox wat de max attainable data rate is, dan weet je al veel beter of je verbinding het een beetje aankan.
 
HDtje
Overgestapt naar XS4all tv, heb het basis internet abbo, dus 10 Mb
Installatie verliep voorspoedig, ben nu bijna een week verder en heb nog geen enkel storing mogen ervaren, ook het beeld ziet er goed uit dus zonder blokken enz.
Tot mijn verbazing zag ik dat het eredivisie live HD kanaal ook werkt! dat ziet er helemaal super strak uit! weet niet of deze extra zender blijft want bij eerdere info zou dat nu nog niet aangeboden worden.
Ondanks mijn beperkte internet snelheid kan ik een digitaal kanaal kijken en een ander opnemen, wel gaat dat ten koste van z'n 2,5 mb snelheid van mijn internet die dan op zijn 4,5 mb download komt.Nog altijd voldoende om normaal gebruik te maken van het www
Kijk ik alleen digitaal heeft het geen invloed op mijn snelheid.
Hd kijken en opnemen is echter voor deze snelheid te veel van het goede!
Ook het sappen gaat snel dus geen wachttijden wat ik weleens gelezen heb.
Kortom lijkt dit wel reclame maar tot nu toe ben ik super tevreden!
 
BorSpil
Tja, alles werkt blijkbaar bij jou. Daar zou ik ook tevreden mee zijn......
 
mbulterm
Ook ik ben een ervaring rijker en een illusie armer, en heb deze 'TV data; sigaar uit eigen doos' mail net naar klantenservice gestuurd. Ondanks dat ze zeggen dat ik er nog een jaar aan vastzit, ga ik hier werk van maken.
Met vriendelijke groet,
Een ontevreden xs4all klant


Beste mevrouw,mijnheer,
TV van xs4all is net een kleine 2 uur geleden opgeleverd, echter wat me tot mijn stomme verbazing opviel was dat het data verbruik om TV te kijken van m'n eigen abonnement afgaat!
Na gebeld te hebben met de klantenservice blijkt dit idd het geval te zijn. Aangezien ik maar 8 MB afneem , halveert dit ongeveer mijn internetsnelheid. Dit is erg vreemd daar de data die geleverd kan worden tegen de 20 MB ligt. Ik neem tenslotte een service erbij (TV van XS4ALL, waar ik ook gewoon voor betaal)dus is het niet meer dan logisch dat de data om TV te kijken ook erbij geleverd wordt, en niet ten koste gaat van mijn databundel! De heer van klantenservice geeft hierop aan dat op mijn kosten het abonnement verhoogt kan worden, waarop ik aangeef niet meer geïnteresseerd te zijn en de TV dienst dan weer wens op te zeggen. Deze mijnheer zette me dan ook over naar de afdeling opzeggingen. Na mijn verhaal gedaan te hebben, gaf deze mijnheer aan van techniek geen verstand van te hebben,en deelde hij me mee dat de termijn van een week al gepasseerd was,en ik er een jaar aan vast zit! Verbaasd vertelde ik dat de TV net pas opgeleverd is, en de monteur net 1,5 uur geleden vertrokken was. Dit was volgens deze mijnheer niet het moment dat de weektermijn ingaat. En volgens deze mijnheer ook niet sinds afgelopen donderdag 8 september, het moment van de lijn opleveren. (nadat ik al bijna een week geen internet/telefoon meer had vanwege het omzetten van de lijn, wat uiteindelijk via een aangemaakt ticket opgelost is.) Dat dit überhaupt zo lang moest duren- en ook nog eens 2 uur van m'n mobiele beltegoed gekost heeft om steeds weer klantenservice te bellen- maakte ook helemaal niks uit.
Verbaast ben ik over de gang van zaken, ik ben al jaren een (zeer)tevreden klant. En heb dit bij u niet eerder meegemaakt.
Ik hoop dan ook op een gedegen oplossing; of de data welke internet TV verbruikt op kosten XS4ALL(snelheidverhoging), of de internet TV per direct opzeggen.(Welke volgens mij op dit moment ruim binnen de gestelde termijn van een week zit!)
Hoogachtend en met vriendelijke groet,

Edit: Naam medewerker verwijderd, zie ook onze disclaimer & forum regels.
Gewijzigd door Access op 26 oktober 2011, 21:31
 
Freezerx
Maar was het niet zo dat tv kijken ongeveer 400 kb en opnemen het dubbele daarvan kostte? Vandaar dt ik er met mijn 8mbit lijntje met hooguit 900 nog wat kb maar niet aan ben begonnen...
 
decbbe9015
Nou gooi je eenheden door elkaar. TV gebruikt ongeveer 5Mb, evenals opnemen, twee zenders kosten dus 10Mb (dat is wanneer je opneemt EN ook nog eens een andere zender tegelijk bekijkt. Dit staat duidelijk op de website zodat je dit weet voor je de aanvraag doet.

Voor de duidelijkheid, b = bits en B = bytes.
 
Freezerx
Ja, dat klopt inderdaad... al met al (nog) niet voor mij weggelegd. Bedankt voor je verduidelijking.
 
LuckyLuke
Heb nu een week TV via Xs4all. Werkt prima, maar heb wel gewacht met dit bestellen tot dit via glasvezel kon want dan gaat dit niet ten koste van je internet snelheid. Keuze (en resolutie) bij uitzending gemist kon wel wat beter, dit lijkt op wat je ook al via internet kan zien. Misschien is het dat ook gewoon.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'TV van XS4ALL een slecht experiment! Niet doen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
New service by KPN for XS4ALL VOIP Customers Eigen telefoon netwerk : 3 05 jun 2022
Migratie XS4ALL naar KPN problemen VPN Usenet : 12 05 mei 2022
F-SAFE by XS4ALL batterijverbruik Algemeen : 2 30 nov 2021
FB7581 Parental control werkt niet naar behoren Instelling problemen : 12 29 sep 2021
overstappen naar xs4all grote fout? Algemeen : 10 11 aug 2021
Advertentie