obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
FB 7340 oplossing bij regelmatig gebeld worden door Fixed Line
wevedeka
Ben --tig keer gebeld na installatie FB 7340, ook 's nachts. Bij opnemen : tuut tuut, niemand aan de lijn.
OPLOSSING: (voor overlopers van ISDN KPN naar [ADSL XS4All + bellen])
Nadat alles is overgezet (je telefoonnummer en de ADSL) en werkt.
Je kunt het oranje stekkertje uit de splitter (MODEM poort) nemen en rechtstreeks in de FB 7340 steken in de DSL/TEL poort. Ja dat past!
De splitter en Y kabel zwart/grijs kan er tussenuit. De splitter ook, bewaar maar voor je weet maar nooit.
Verbaas u : nu werkt alles nog prima en je wordt niet mer te pas en te onpas gebeld : dat was die "FIXED LINE"van de "Telefoon"poort op de splitter.
Met dank aan dit forum (vlovlo)
DE Handleiding XS4ALL is niet volledig. Stom van ze.
Wel je TELEPHONY in de FB 7340 via je browser: http://fritz.box nez. goed instellen op ÏNternet nr...."; zo ook je toestellen
Zegt het voort: bij de helpdesk krijg je geen adequaat antwoord.
wevedeka voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
mamo
Bij mij dezelfde problemen op de FB7340. Ik heb deze modem al een paar maanden zonder problemen. Ik heb nooit een vaste aansluiting gehad (geen splitters), omdat alles via VOIP verloopt. Het ISRA punt is dus direct verbonden met DSL/TEL poort (via een stekkertje). Alles prima voor een aantal maanden.
1 Maand geleden, s' nacht opgebeld door Anoniem op Vaste lijn (die ik dus niet heb).
Toevallig nu vandaag overdag 8x dit probleem waargenomen. Neem je op: "tuut-tuut". Neem je niet op dan stopt het na ca 5x (?) overgaan. Maar altijd heb ik nu een Missed Call van de Fixed Line volgens de logging.
Modem Resetten helpt niet.
Heb zojuist een Firmware update gedaan van .89 naar .90. Eens kijken of dat werkt.
Verdere instellingen: Telephony-> Internet Telephony -> Use fix substitute Staat uit.
Telephony-> Telephony Devices -> Tab Fixed Line : Fixed line staat dissabled.
Nu even is afwachten wat het resultaat is. Wordt vervolgd.
Groet Marcel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FB 7340 oplossing bij regelmatig gebeld worden door Fixed Line', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Port fowarding (command line, progr.) Fritzbox : 1 20 okt 2021
TV beeld op zwart, geluid gaat door. TV Problemen : 19 01 feb 2020
Fritzbox 7340 update Fritzbox : 11 22 nov 2019
Omruilen 7340 voor 7490 Fritzbox : 7 05 aug 2019
Netflix regelmatig even stilstaand beeld TV Problemen : 1 06 nov 2018
Advertentie