obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Normale gang van zaken?
pdan
Beste forumlezers,

Even in het kort mijn ervaring tot nu toe, en de vraag aan jullie of dit de normale gang van zaken is?

Na geruime tijd voor werk in het buitenland te zijn geweest en weer terug in het koude vertrouwde Nederland wilde ik weer internet via XS4ALL want in het verleden heb ik hier goede ervaringen mee gehad.
Destijds had ik een telefoonlijn en daar kwam DSL ook overheen. Dus ik vraag bij KPN een telefoonnummer op de vaste lijn aan.
Krijg netjes een telefoonnummer en vraag via XS4ALL internet-lite aan op dat telefoonnummer. Het bestellen ging vrij simpel want veel keuze opties zijn er niet.

Na een week nog niets gehoord te hebben van XS4ALL toch maar eens contact opgenomen. De volgende week zouden we internet hebben was het antwoord. Na de 2e week nog maar een keertje gebeld, er staat een levertijd van 3 weken op dsl verbindingen dus volgende week hebben we dan echt internet. De 3e week wordt ik gebeld door KPN met het antwoord dat de verbinding die door XS4ALL is aangevraagd bij KPN niet geleverd kan worden want er is een aderpaar niet doorgelast naar mijn huis. Ik vraag verbaasd waarom het niet over dezelfde lijn kan zoals voorheen. Dit is niet aangevraagd door XS4ALL. Laswerkzaamheden worden betaald door XS4ALL en duurt ongeveer een 2 weken voordat het volledig opgeleverd is, of de hele aanvraag annuleren en wederom opnieuw gaan aanvragen (duurt nog langer vreemd genoeg). Nou laat die kabels dan maar door KPN lassen.

Na 2 weken wordt ik gebeld dat op Maandag de 26e September de laswerkzaamheden worden gedaan en de 28e wordt de verbinding getest en ik krijg een brief van XS4ALL dat ik de 29e online ben. Nu stonden de beste werklui op Zaterdag 24 september zonder aankondiging op de stoep om de kabels in de tuin door te lassen. Nou prima, ben toevallig toch thuis dus ga je gang. De jongens hebben netjes hun laswerkzaamheden gedaan en de boel netjes achtergelaten! KPN staat vandaag op de stoep om even de lijn te testen, werkt niet, de beste man naar de centrale. Het zal wel verkeerd gelast zijn.
Dus na een dikke vijf weken zit ik nog steeds zonder internet, en moet de tuin weer opengegraven worden.

Ik begrijp niet waarom alles zo moeilijk moet gaan tegenwoordig, is dit de normale gang van zaken? Ik heb uren aan de lijn gezeten met XS4ALL en KPN om tot een eenvoudigere oplossing te komen zonder alle extra kosten en werkzaamheden. Uiteindelijk heb je niets te zeggen geen inbreng en laat je het maar gebeuren met alle problemen die erbij komen.
De oplevering van een extra lijn door KPN is 2 uitstekende aders in je ISRA punt, moet ik het zelf maar weer aan elkaar zien te knopen!
KPN heeft vriendelijk personeel, maar degene die ik aan de lijn heb gehad zeggen zelf dat ze geen idee hebben hoe het werkt.

(Met dank aan mijn overbuurman die mij zolang draadloos beschikbaar stelt.)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 30 2011 13:06:54:
KPN stond gisteren weer op de stoep, ze hebben andere kabeltjes doorverbonden in de centrale en nu werkt het! Eindelijk weer internet.
Gewijzigd door pdan op 30 september 2011, 13:06
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Normale gang van zaken?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Advertentie