obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geef hier je wensen aan. Wat ontbreekt er?
 Onderwerp afdrukken
aansluiting op glas.
gandalf
Wat ik mis in dit forum is alles waar de website van XS4ALL zo schielijk in tekort schiet of achter loopt.

Je kan wel wachten op een monteur maar je kan zoveel zelf voorbereiden.
Zo begint het al bij de fiber draad.
Ik heb die aansluiting al een tijdje en nu zit er een netwerk 42 kastje aanvast daar haalde de vorige provider zijn tv telefonie en internet van af.
Maar XS4ALL werkt anders en gebruikt een genexis gigabit doosje en die zet alleen maar glas om naar utp of naar dsl.
En je moet het maar weten welke van de twee het is en jammergenoeg gebruikt XS4ALL de ocg-2012n en die kan je nergens terug vinden.
WAt je wel vind is de ocg-2012m en die doet wat anders. De 2012n die maakt van een optisch glassignaal een electrisch UTP signaal en is alleen maar een doorgeefluik je moet het maar weten.
Verwarrend we zijn er nog niet het kan nog erger.

Dan heb je nog de fritzbox 7390 speciaal voor glas. Als je hem configureerd volgens de XS4ALL website moet je voor glas kiezen voor xs4all ftth. De fritzbox meld dan nog steeds dat hij op de dsl poort kijkt voor een verbinding. Maar in werkelijkheid kijkt ie naar lan poort 1 die je dan ook met de genexis doos moet verbinden. DOORMIDDEL VAN EEN UTP KABEL. Als je je modem dus op de zelfde plaats wil hebben moet je je ADSL kabel wel vervangen of van nieuwe connectors voorzien en nu aansluiten volgens UTP. EEA betekend wel dat je nog maar 3 lan poorten over hebt en met itv nog maar 2 omdat poort 4 altijd voor itv is.

Op de XS4all website vind je hier helemaal niets over terug en jammer genoeg ook niet op dit forum. En ze zijn toch al weer een jaar bezig met glas.

Blijkbaar wacht iedereen af tot de monteur komt.
 
Access
Bedankt voor deze heldere uiteenzetting op de warboel van xs4all .

Is het iets voor een FAQ?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wim
Bedankt voor de uitvoerige uitleg.
In maart 2013 word ik ook aangesloten op glas en de graafwerkzaamheden beginnen volgende week.
Inderdaad kun je zelf veel voorbereiden.
Zo heb ik alvast in de meterkast alle doosjes en de NT1 verplaatst naar de zijkant.
Zodoende ruimte gemaakt voor de glasaansluiting.
Uit vorige postings kunnen lezen dat het kastje voor glas een A4 formaat heeft.
Ook ga ik een extra UTP kabel van de meterkast naar de Fritzbox aanleggen.
De bestaande DSL kabel laat ik maar gewoon liggen want dan kan ik weer terug naar ADSL als het zou moeten.

Wim.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'aansluiting op glas.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Aansluiting Fon 1 per ongeluk gewist! Eigen telefoon netwerk : 4 08 aug 2020
Andere router dan de Fritz! 5491 met glas Algemeen : 1 12 mei 2020
Draytek Vigor2925 Glas verbinding Installatie problemen : 2 27 okt 2015
aansluiting tv telefoon internet radio Klacht over XS4ALL : 2 17 jan 2013
Wel een Abo maar Geen Glasvezel aansluiting XS4ALL Glasvezel Storing : 3 03 dec 2012
Advertentie