obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ruim zenderaanbod: 53 TV-zenders, 90 radiokanalen. Videotheek Thuis: Keuze uit ruim 2000 films. Programma Gemist: Nederland 1, 2 en 3, gisteren en vandaag. Live TV Pauzeren: Onderbreken, terugspoelen en weer afspelen.
 Onderwerp afdrukken
Geluid HD kanalen
remko
Goeden avond.

Ik heb sinds een aantal weken Internet en IPTV via Glas van XS4all. Over het internet niets te klagen. Ik haal rond de 92mbit download.Thumbs Up

Echter het TV gedeelte ben ik echter minder tevreden. Zoals algemeen bekent is de kwaliteit van de HD zenders lang niet zo goed als HD van bijvoorbeeld ziggo of upc. Nu wist ik dit van te voren en hier kan ik mee leven. Pas als je tv groter is dan 120cm dan zal je het echt zien. Toch vindt ik het jammer dat met een 100mbit glas pakket, cat6 bekabeling er maar 8mbit/s gebruikt wordt voor HD.

Wat echter wel enorm storend is: het geluid van de HD zenders. Bij bijna alle zenders (RTL / SBS / Veronica) kraakt het geluid. Vooral bij spraak. Bij de SD zenders is het geluid gewoon prima. Maarjah... de kwaliteit van SD is nou niet echt top.

Ik heb de Motorola VIP1853 via HDMI aangesloten op mn Pioneer VSX versterker. Vanaf hier gaat er een HDMI naar de TV.
Hier zal het probleem niet in zitten. Ik heb de fritzbox en motorola al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Uiteraard zonder resultaat.

Hebben meer mensen hier last van?
En is er al bekend of de bitrate van de streams binnenkort verhoogd gaan worden?

Groeten,

Remko
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geluid HD kanalen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Arris ViP kanalen zichtbaar maken Algemeen : 1 20 dec 2021
TV beeld op zwart, geluid gaat door. TV Problemen : 19 01 feb 2020
Optisch geluid, radio aan, tv uit. Kan dat? TV Problemen : 5 18 dec 2019
Geluid valt weg van mijn externe boxen als ik de tv uit zet XS4ALL Glasvezel diensten : 3 21 jan 2019
Kanalen indeling aanpassen XS4ALL Basispakket : 8 13 aug 2018
Advertentie